تبیان، دستیار زندگی
آثار اعضای انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم در غرفه این انجمن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم به نمایش درآمده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش آثار قرآنی حوزه علمیه قم در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

نمایشگاه قران،حوزه علمیه ،انجمن قران پژوهی

آثار اعضای انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم در غرفه این انجمن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم به نمایش درآمده است.

نصرالله سلیمانی، مسئول غرفه انجمن قرآن پژوهی حوزه با بیان این مطلب در گفتگو با مرکز خبر حوزه اظهار داشت: با هدف معرفی انجمن قرآن پژوهی حوزه به طلاب و دانشجویان، آثار علمی و تحقیقاتی این انجمن در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: چهل عنوان کتاب از آثار اعضای فعال این انجمن در موضوعات مبانی علوم قرآنی، تفسیر، رابطه قرآن و سنت، اندیشه های قرآنی امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی و شهید مطهری و جریان شناسی تفسیر معاصر در غرفه انجمن قرآن پژوهی عرضه شده است.

سلیمانی همچنین از انجام مشاوره جهت پژوهش های حوزوی و دانشجویی خبر داد و گفت: به طلاب و دانشجویان مراجعه کننده به این غرفه جهت انجام پژوهشهای قرآنی، منابع و کتاب های معتبر و کاربردی معرفی می شود.

گفتنی است انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم به همت اساتید حوزه علمیه قم و دانشگاههای مختلف کشور در سال 1382 تاسیس شد.

این انجمن اهدافی چون زمینه سازی برای توسعه و تعمیق علوم قرآن و تفسیر، پرورش نیروی انسانی مناسب، ایجاد زمینه برای تضارب آراء و سامان‌بخشی به امور آموزش و پژوهش را در دستور کار خود دارد.

انجمن قرآن پژوهی در سال گذشته، 18 نشست علمی در ماه مبارک رمضان، دو کارگاه آموزشی تربیت مدرس، همایش اندیشه‌های قرآنی شهید مطهری، همایش اندیشه های قرآنی علامه بلاغی، همایش اندیشه های قرآنی شهید صدر و همایش اندیشه های قرآنی علامه طباطبایی را برگزار کرده است.

همچنین آثار پژوهشی مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی که توسط آیت‌الله معرفت و تنی چند از اساتید حوزه تاسیس شده در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه شده است.

این موسسه با هدف تولید علم در زمینه تفسیر علوم قرآن، تبیین مسایل نوآمد از نگاه قرآن و فقه پژوهی قرآن راه اندازی شده و تاکنون کتاب هایی چون تفسیر اجتماعی، ویژه جوانان در 4 جلد و پرسش‌های قرآنی جوانان در 12 جلد منتشر کرده است