تبیان، دستیار زندگی
اسماعیل حامد غازانی، کاتب نخستین قرآن مدور جهان، در گفت‌وگو باخبرگزاری رسا در تبریز گفت: حدود سه ماه است که کتابت نخستین قرآن مدور جهان که با خط نسخ تحریری با خودنویس نگاشته می‌شود را آغاز کرده‌ام.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتابت نخستين قرآن مدور جهان در تبريز

قران،مدور،تبریز

يک هنرمند خوش ذوق تبريزي، کتابت نخستين قرآن مدور جهان را آغاز کرده است.

اسماعيل حامد غازاني، کاتب نخستين قرآن مدور جهان، در گفت‌وگو باخبرگزاري رسا در تبريز گفت: حدود سه ماه است که کتابت نخستين قرآن مدور جهان که با خط نسخ تحريري با خودنويس نگاشته مي‌شود را آغاز کرده‌ام.

وي با بيان اين‌که نوع کاغذ کاربردي فابريانو با قطع پنجاه در هفتاد سانتي‌متر است، افزود: کل قرآن در پنجاه برگ کتابت خواهد شد.

حامد غازاني اظهار داشت: تأمين هزينه مالي اين حرکت فرهنگي و معنوي را مؤسسه خيريه«جان نثاران اباعبدالله الحسين تبريز» تقبل کرده است.

وي هدف از کتابت قرآن به صورت مدور را شکرگزاري به درگاه الهي و عرض ارادت به پيامبر اسلام و ائمه اطهار(عليهم‌السلام) عنوان کرد.

اين هنرمند خوش ذوق تبريزي که پيش از اين طولاني‌ترين قرآن طوماري را نگاشته است، بيان داشت: متأسفانه به سبب حمايت‌نکردن مسؤولان استاني، نتوانستم اين اثر را در کتاب گينس ثبت کنم.

حامد غازاني ابراز داشت: اين اثر در ابعاد 1450 متر در شش سانتي متر به وزن هجده کيلوگرم است که هم اکنون در گنجينه مخطوطات آستان قدس رضوي نگهداري مي‌شود.

وي با بيان اين‌که اين اثر به لحاظ طرح در نوع خود بي‌نظير است، تصريح کرد: براي کتابت طولاني‌ترين قرآن طوماري جهان حدود 2500 ساعت وقت گذاشته‌ام.

گفتني است، کتابت صحيفه سجاديه به صورت طوماري در 340 متر از ديگر آثار نفيس اسماعيل حامد غازاني است