تبیان، دستیار زندگی
پس از درخشش جواد نكونام در دو دیدار آغازین اوساسونا در لالیگا حالا نوبت به خودنمایى مسعود شجاعى دیگر ملى پوش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شجاعی بهترین بازیکن اوساسونا

مسعود شجاعی

پس از درخشش جواد نكونام در دو دیدار آغازین اوساسونا در لالیگا حالا نوبت به خودنمایى مسعود شجاعى دیگر ملى پوش ایرانى اوساسونا رسیده است.

در حالى كه اوساسونا پس از كسب دو تساوى از دو دیدار اول خود برابر ویارئال و مایوركا این هفته در سومین دیدار فصل خود میهمان والنسیا بود و در نهایت یك - صفر از میزبان شكست خورد مسعود شجاعى از دقیقه ۵۸ در زمین حاضر شد و على رغم اینكه به عنوان یار تعویضى وارد میدان شده بود بازى بسیار خوبى از خود به نمایش گذاشت.

سایت كانون هواداران اوساسونا پس از این بازى در تمجید از عملكرد شجاعى نوشت: «مسعود بازیكن بسیار سرعتى و تند و تیزى است كه در این بازى هم كیفیت بالاى بازى اش را به نمایش گذاشت. وی در دقایقى كه در زمین حضور داشت مدام به دفاع مى آمد و خیلى سریع به پست اصلى اش بازمى گشت و از نقطه كرنر حریف گرفته تا منطقه كرنر خودشان در رفت و آمد بود. شجاعى توانایى این را دارد كه بازیكن هم پست خود را خیلى راحت نیمكت نشین كند و كارى كند كه به آنها بازى نرسد. مطمئناً اگر سیگاندا فرصت بیشترى به او بدهد و بتواند به عنوان بازیكن ثابت وارد میدان بشود از بسیارى از هم تیمى هایش پیشى مى گیرد و جاى ثابتى در تركیب اصلى براى خودش پیدا مى كند. شجاعى در حالى در این دیدار خوب و تكنیكى بازى كرد كه حریف اوساسونا تیم قدرتمند والنسیا بود كه در حال حاضر صدرنشین لالیگا است.»

جواد نکونام

همچنین سایت اوساسونا نیز در بخشى از گزارش بازى والنسیا - اوساسونا نوشت:« مسعود فقط ۳۲ دقیقه فرصت حضور در زمین را داشت ولى در همین مدت نه چندان طولانى بسیار با تكنیك و مؤثر ظاهر شد. مسعود خیلى زود در اوساسونا پیشرفت كرد و شاید خودش هم فكر نمى كرد در اولین تجربه حضورش در اروپا به این زودى ها حتى به عنوان بازیكن تعویضى فرصت بازى كردن داشته باشد.»

روزنامه دیاریودى ناوارا هم در تمجید از عملكرد بازیكن تازه وارد اوساسونا نوشت:«حالا مشخص مى شود كه چرا سیگاندا براى جذب این ایرانى اصرار داشت. او خیلى زود خودش را با شرایط وفق داده و حالا همه چیز براى او خوب پیش مى رود. شاید اگر اوساسونا این بازى را با برد پشت سر مى گذاشت بازى خوب و تكنیكى شجاعى بهتر به چشم مى آمد. با این حال و على رغم باخت اوساسونا ایرانى تازه وارد اوساسونا به حدى خوب بازى كرد كه پاس هاى دقیق و تقریبا بى اشتباهش به خوبى به چشم بیاید و تحسین كادر فنى اوساسونا را برانگیزد.»

نكته جالب اینجاست در حالى كه شجاعى تنها سى و دو دقیقه براى اوساسونا بازى كرد سایت گل در نمره دهى به بازیكنان دو تیم والنسیا و اوساسونا بالاترین نمره در بین بازیكنان اوساسونا را به مسعود شجاعى داده است.

شجاعى از سایت گل نمره ۸ دریافت كرده كه از نمره جواد نكونام (۷) نیز بالاتر بود. بالاترین نمره این بازى به ماتا كه تك گل بازى را در دقیقه هشتاد و پنجم براى والنسیا به ثمر رساند تعلق گرفت. ماتا در این دیدار از ۱۰ نمره ۵/۸ گرفت. اوساسونا در چهارمین دیدار خود در لالیگا هفته آینده میزبان دیپورتیوو لاكرونیا است. در حال حاضر والنسیا با ۷ امتیاز صدرنشین جدول رده بندى لالیگا است و اوساسونا با ۲ امتیاز پانزدهم است.

منبع: ایران ورزشی