تبیان، دستیار زندگی
ـ اسپانیا در ماه سپتامبر آمادگی برای رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2006 اسكاتلند كمتر از یك هفته پیش از شروع رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2006 دیداری دوستانه را برابر اسپانیا برگزار می‌كند. رقابت‌های انتخابی جام جهانی از ماه سپت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار دوستانه اسكاتلند ـ اسپانیا در ماه سپتامبر

آمادگی برای رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2006

اسكاتلند كمتر از یك هفته پیش از شروع رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2006 دیداری دوستانه را برابر اسپانیا برگزار می‌كند.

رقابت‌های انتخابی جام جهانی از ماه سپتامبر برای اسكاتلند‌ی‌ها شروع می‌شود. اتحادیه فوتبال این كشور روز گذشته اعلام كرد دیدار دوستانه برابر اسپانیا روز سوم ماه سپتامبر در ورزشگاه لوانته، در شهر والنسیا برنامه‌ریزی شده است. تیم ملی اسكاتلند از جام جهانی 1998 در هیچ تورنمنت بزرگی به چشم نیامده است.

آنها امید فراوانی به رقابت‌های جام جهانی آینده دارند. آخرین دیدار این تیم برابر اسپانیا نیز به شانزده سال پیش برمی‌گردد. آن دیدار با تساوی بدون گل در شهر مادرید به پایان رسید. «برتی فوگتس» سرمربی اسكاتلند دیدار دوستانه دیگری را در روز هجدهم آگوست برابر مجارستان در نظر گرفته است.

در گروه پنج؛ ایتالیا، نروژ، بلاروس و مولداوی، رقیبان اسكاتلند برای صعود به رقابت‌های جام جهانی هستند.

اسپانیا نیز در گروه هفت در كنار بلژیك صرب و مونتنگرو، بوسنی هرزه گوین، لیتوانی و سن مارینیو قرار دارد.

مورینیو: ناراحتی كرسپو مشكل من نیست!

رانیری در ناكامی ستاره‌های چلسی گناهكار است

خوزه مورینیو، سرمربی چلسی معتقد است «هرنان كرسپو»، مهاجم جدا شده‌ی این تیم نتوانست با شیوه‌ی فوتبال و زندگی انگلیسی كنار بیاید.

مهاجم آرژانتینی چلسی، روز پنجشنبه با قرارداد قرضی به میلان پیوست.

«ورون» دیگر بازیكن آرژانتینی لندنی‌ها هم پیش از كرسپو به رقابت‌های سریA ایتالیا بازگشته بود. البته مورینیو بی‌پرده، «كلودیو رانیری» را هم در ناكامی دو مهره گران قیمت چلسی مسوول می‌داند. او در این باره گفت:« فكر می‌كنم باید از آقای رانیری در این باره توضیح بخواهید. چرا كه ناكامی این دو بازیكن از فصل گذشته شروع شد. شما باید از خود بپرسید كه چرا بازیكنان بزرگی نظیر ورون و كرسپو به موفقیت كافی در چلسی دست پیدا نكردند. این كه بازیكنان از شرایط این تیم راضی نیستند، مشكل من نیست. كرسپو در چلسی، جامعه و خانواده‌اش راحت نیست. چرا كه از حرفه‌اش لذت نمی‌برد. اما بازیكنانی نظیر «آدریان موتو» به طور كامل در شرایط راضی هستند و می‌خواهند در چلسی بمانند. من از همان ابتدا متوجه دو دل بودن كرسپو شدم. او نتوانست با واقعیت‌های زندگی و فوتبال انگلستان كنار بیاید. نخستین فصل در باشگاه‌ها برای بازیكنان بسیار حیاتی است. بازیكنی كه از دنیای دیگری می‌آید، باید همرنگ شرایط و قانون‌های محیط جدید شود.»

تیگانا یكی از گزینه‌های مربیگری در نیجریه

ژان تیگانا، ستاره‌ی پیشین فرانسه یكی از شش گزینه‌ی اتحادیه‌ی فوتبال نیجریه برای هدایت تیم ملی این كشور است.

نیجریه می‌خواهد مربی خارجی را جانشین «كریستیان چاكوا» كند كه قراردادش در ماه آگوست به پایان می‌رسد.

«ابراهیم گالادیما» رییسNFA در این باره گفت:« كمیته‌ی فنی اتحادیه روز پنجشنبه درباره‌ی انتخاب یكی از شش مربی حاضر در فهرست خود نشست ویژه‌ای داشت، اما ما هنوز به نتیجه‌ی رضایت بخشی نرسیده‌ایم.»

سلیمان دیوید، رییس كمیته‌ی ویژهNFA اعلام كرد، هفته‌ی آینده اعضای این گروه، بار دیگر كنار هم در مورد سرمربی آینده تیم ملی نیجریه مشورت خواهند كرد. این بار آنها اطلاعات بیشتری را هم از سوی فیفا در مورد شش مربی مورد نظر خود در دست خواهند داشت.