تبیان، دستیار زندگی
اداد شمارش معكوس برای تیم ملی ایران در چین آغاز شده و اكنون شهر چونگ كینگ پذیرای ملی پوشان كشورمان است. گزارش نسبتاً كامل حضورایرانی ها در چین اینك پیش روی شماست كه حاوی نكات جالبی است. خبرنگاران با خستگی رسیدند تمامی خبرنگار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوشحالی چینی ها از غیبت هاشمیان و خداداد


شمارش معكوس برای تیم ملی ایران در چین آغاز شده و اكنون شهر چونگ كینگ پذیرای ملی پوشان كشورمان است.

گزارش نسبتاً كامل حضورایرانی ها در چین اینك پیش روی شماست كه حاوی نكات جالبی است.

خبرنگاران با خستگی رسیدند

تمامی خبرنگاران ایرانی اعزامی به كشور چین كه ساعت 20/23 دقیقه جمعه سوار هواپیما شدند ساعت 17/6 دقیقه بامداد شنبه به وقت تهران به پكن رسیدند و پس از آن طی دو ساعت پرواز راهی شهر چونگ كینگ، محل برگزاری بازی های تیم ملی كشورمان شدند.

خبرنگاران در هتل" باغ جنوبی"

خبرنگاران در طبقه هشتم هتل ساوت گاردن اسكان یافتند كه به زبان فارسی باغ جنوبی معنا می دهد.

از اسم هتل معلوم است كه در جای زیبایی مستقر شده اند.

چمدان زادمهر و بهزادی گم شد

چمدان زادمهر و بهزادی هنگام پرواز پكن- چونگ كینگ مفقود شد. البته زیاد نگران نباشید چون در پرواز بعدی چمدانهای جامانده به دست صاحبانش رسید. چینی ها از این بابت آدمهای امانت داری هستند.

چینی ها فقط اسپاگتی می خورند!

" چونگ كینگ" نزدیك به 30 میلیون جمعیت دارد و اگر چه شهر زیبایی است اما از تجملات خبری نیست. در آنجا ساخت و ساز موج می زند و سطح زندگی متوسط است. اگر گشتی كوتاه در چونگ كینگ بزنید انگار تمام چینی ها در حال اسپاگتی خوردن هستند و در تمام بازار بوی غذا به طرز شگفت آوری پیچیده است. جالب است بدانید دوشاخه از رودخانه معروف" یانگ تسه" از این شهر عبور می كند.

ایران در روزنامه های چینی

روزنامه محلی شهر چونگ كینگ با ورود تیم ملی ایران بیوگرافی كامل ملی پوشان كشورمان را با شرح و تفصیل به چاپ رسانده اند.

چینی ها بی خبر از حامد و فرهاد!

البته خبرنگاران چینی برخلاف همكاران ایرانی خود زیاد توی باغ نیستند زیرا تا آخرین لحظه متوجه نشدند فرهاد مجیدی و حامد كاویناپور به دلایل مختلف با تیم ملی به چین سفر نكرده اند زیرا عكس آنها را چاپ و برایشان مطالب گوناگون به چاپ رسانده اند.

استقبال در شهر

داخل شهر" چون كینگ" مملو از پلاكارت های بازیهای مقدماتی جام ملتها است تا چینی ها آماده استقبال از این رقابتها شوند.

برای مسابقات بسكتبال آمدید؟!

جالب است بدانید علیرغم تبلیغات وسیع باز هم بسیاری از چشم بادامی ها انگارهنوز نمی دانند رویداد بزرگی در كشورشان در حال انجام است. یكی از چینی ها وقتی خبرنگاران ایرانی را در داخل هواپیما دید رو به آنها كرد و گفت: برای مسابقات بسكتبال به كشورمان سفر كردید؟!

دایی و مهدوی كیا از همه معروفترند

در شهر چونگ كینگ علی دایی و مهدی مهدوی كیا از سایر ملی پوشان معروف تر بودند و حتی در محل تمرین هم خبرنگاران چینی دست از سرشان برنمی داشتند و عكسهای بیشتری از این دو بازیكن شاخص در روزنامه ها به چشم می خورد.

امروز استراحت تیم ملی

تیم ملی دیروز را به تمرین پرداخت اما به دستور برانكو امروز را به استراحت مشغول خواهد شد تا شرجی بودن هوا روی آنها تأثیر منفی نگذارد وانرژی شان تخلیه نشود.

ورود خبرنگاران فقط 15 دقیقه

اگر تیم ملی روز دوشنبه در ورزشگاه اصلی محل بازی، كه 50 هزار تماشاگر گنجایش دارد، به تمرین بپردازد آن وقت تنها 15 دقیقه پایانی خبرنگاران ایرانی و خارجی می توانند از آن دیدن كنند. انگار برانكو زیاد از مردان زحمتكش قلم به دست خوشش نمی آید!

چیپس در تمرین تیم ملی

جالب است بدانید مسئولان تیم ملی دو جعبه چیپس با خود به چین برده اند تا ملی پوشان در زمان استراحت زیاد بیكار نشوند و با خوردن آن انرژی بگیرند.

نبرد خنده مهدوی كیا و كریمی

دیروز یكی از روزنامه های شهر چونگ كینگ با چاپ عكسی از تمرین مهدی كیا و كریمی كه برای تصاحب توپ تلاش می كردند، یادآور شد آنها از جمله نفرات كلیدی تیم ملی ایران محسوب می شوند. البته مهدوی كیا و كریمی در این عكس در حال خندیدن بودند تا مشخص شود روحیه ملی پوشان كشورمان بسیار بالاست.

هندوانه قاچی!

اول اینكه در چونگ كینگ هندوانه را به صورت" قاچ" می فروشند و دوم اینكه علیرغم جمعیت زیادی كه كشور چین دارد هیچ كس در اتوبوس سرپا نمی ایسند و جا برای نشستن همه وجود دارد!

خوشحال از غیبت خداداد و هاشمیان

یك خبرنگار چینی 24 ساله به نام " جینگ" كه تحصیل كرده دانشگاه است و در بخش فارسی رادیو بین المللی چین فعالیت داشته و فارسی را به راحتی صحبت می كند، می گفت: ما می دانیم ایران دو بازیكن بسیار معروف خود یعنی خداداد و هاشمیان را به چین نیاورده است!

چینی ها از آری هان قهرمانی می خواهند

اگر چه فدراسیون فوتبال چین پشت سر آری هان، سرمربی هلندی خود است اما انتظار مردم چین از او بسیار زیاد بوده و از او می خواهند تیم ملی این كشور را به مقام قهرمانی برساند. چنانچه آری هان به این مقام دست یابد آن وقت تیم ملی چین را در مسابقات مقدماتی جام جهانی رهبری خواهد كرد در غیر این صورت باید به هلند بازگردد!

تمرین در" یانگ هر"

تیم ملی دیروز در مجموعه " یانگ هر" كه مشتمل بر چند زمین چمن است به تمرین پرداخت." یانگ هر" در منطقه بی بضاعت شهر" چونگ كینگ" قراردارد و هنگام بازی دستگرمی، محمد دادكان در دفاع راست تیم دوم قرار گرفت!

گفتگوی شاهرخی و دادرس!

شاهرخی و دادرس هنگام تمرین در گوشه ای در حال دل و قلوه دادن مشاهده شدند. از مفاد مذاكرات طرفین اطلاعی در دست نیست.

رو كم كنی كریمی و رودباریان

رو كم كنی علی كریمی با رودباریان هنگام زدن ضربات پنالتی دیدنی بود. وقتی كریم توانست پنالتی را تبدیل به گل كند، رودباریان زیر لب چیزی را به شوخی گفت كه كریمی كاملاً متوجه معنای آن شد.

رنگ آبی برانكو و خبرنگاران

رنگ پیراهن برانكو و پیراهن خبرنگاران شبیه به هم بود و در نگاه اول زیاد نمی شد سرمربی تیم ملی را از خبرنگاران تشخیص داد. رنگ این پیراهن آبی بود.

زنبورهای چینی

زنبورهای چینی كه شبیه سنجاقك بودند درست هنگام تمرین تیم ملی به آنها حمله كردند. باز جای شكرش باقی است كه در این حمله به ملی پوشان كشورمان آسیبی نرسید!

20 درصد قهرمانی چین

20 درصد از مردم چین معتقدند تیم ملی كشورشان در مسابقات جام ملتهای آسیا به مقام قهرمانی دست خواهد یافت. انگار آنها شانسی برای قهرمانی ایران و كره جنوبی قایل نیستند.

ماساژور هامبورگ در اردوی ایران

تیم ملی كشورمان یك ماساژور آلمانی به نام " فرانك آدام" را به خدمت گرفته كه پیش از این در هامبورگ مشغول به كار بود." فرانك" 34 ساله است.

صدای آهنگری هنگام تمرین

همانطور كه گفتیم مجموعه ورزشی" یانگ هر" در منطقه بی بضاعت واقع شده و از داخل زمین صدای آهنگری و كارگاههای مختلف به گوش می رسید.

سجادی و بگوویچ به دنبال میرزاپور

در بازی تمرینی رودباریان و رحمتی درون دروازه ها حضور داشتند اما سجادی و فخرالدین بگوویچ مثل پروانه اطراف شمع وجود میرزاپور می گشتند تا او را برای بازی روز سه شنبه مقابل تایلند آماده كنند.

200 چینی عاشق

نزدیك به 200 چینی عشق فوتبال خود را به محل تمرین ایران رساندند و از پشت " فنس" از دیدن ملی پوشان كشورمان لذت می بردند.

آسیب دیدگی میرزاپور

میرزاپور از ناحیه پا آسیب دیده و توسط دكتر خانلری به یخ درمانی مشغول بود تا هر چه زودتر سلامتی اش را به دست آورد.

دود از كنده دادكان بلند شد

پنالتی شرطی دادكان، دایی و گل محمدی در نوع خود دیدنی بود و آنها برای گشودن دروازه رودباریان بی تابی می كردند اما در پایان معلوم شد هنوز هم دود از كنده بلند می شود زیرا دادكان 8 پنالتی، دایی 7 پنالتی و یحیی 5 پنالتی را تبدیل به گل كردند!

احوال پرسی با خبرنگاران

دادكان با دیدن خبرنگاران به سوی آنها رفت و حالشان را پرسید. همكاران ما هم جریان سفر به چین و خستگی ناشی از آن را برایش تعریف كردند.

كم لطفی به بهزادی توسط بعضی ها

همایون بهزادی همه كه در چین به سر می برد دیروز دقایقی در محل تمرین تیم ملی حضور یافت و علیرغم آنكه دادكان، مهدوی كیا، فركی، علوی و رحمان از او استقبال كردند، بعضی از ملی پوشان انگار نه انگار كه همایون خان پیشكسوت نامی كشورمان است و باید در همه حال احترامش را حفظ كنند!

هتل شیان مركز خبری بازیها

مركز خبر بازیهای گروه ایران در هتل " شیان" است و خبرنگاران ایرانی برای اطلاع از آخرین خبرها باید به آنجا مراجعه كنند.

حسین فركی: همه چیز عالیست


مربی تیم ملی فوتبال كشورمان شرایط حاكم بر این تیم قبل ازآغاز رقابتهای گروه چهارم را عالی توصیف كرد.

حسین فركی مربی تیم ملی فوتبال كشورمان با ابرازرضایت از وضعیت ملی پوشان گفت : ازروزپنجشنبه تا به حال چهار جلسه تمرینی را پشت سر گذاشته ایم كه خوشبختانه همه بازیكنان این تمرینات را به خوبی انجام داده اند ودرآمادگی بالایی بسرمی برند.

فركی ادامه داد : تا روزبازی با تایلند دو جلسه دیگر تمرین خواهیم كرد تا با آمادگی كامل به مصاف حریف برویم. درتمریناتی كه طی روزهای گذشته انجام داده ایم برروی نقاط ضعف و قوت تایلند كاركرده ایم و اگر مشكلی پیش نیاید با قدرت رقابتهای جام ملتهای آسیا را آغاز می كنیم.

مربی تیم ملی فوتبال كشورمان شرایط حاكم براردوی تیم ملی را عالی توصیف كرد و خاطر نشان ساخت: خوشبختانه همه شرایط برای آسودگی و راحتی تیم ملی فراهم شده و بازیكنان با آرامش، تنها به تمرین ومسابقه فكرمی كنند.

حسین فركی درپایان ازهمه مردم خوب كشورمان خواست برای موفقیت و پیروزی تیم ملی دررقابتهای جام ملتهای آسیا دعا كنند.