تبیان، دستیار زندگی
رضایتمندی 96 درصدی مخاطبان تلوزیون از ویژه‌برنامه‌های سخنان مراجع
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضايتمندی 96 درصدی مخاطبان تلوزيون از ويژه‌برنامه‌های سخنان مراجع

مراجع، تلویزیون ،مخاطبان

بررسی اظهارات مراجعان تلفنی تا كنون حاكی از رضايتمندی 96 درصدی مخاطبان صدا و سيما از از ويژه‌برنامه‌های سخنان مراجع است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از اداره كل روابط عمومی صدا و سيما، در پی پخش ويژه برنامه‌های معارفی كوتاه با حضور مراجع بزرگوار مكارم شيرازی، نوری همدانی و سبحانی، بسياری از مخاطبان در تماس با واحد ارتباط مردمی سازمان صدا و سيما رضايتمندی خود را از اين برنامه‌ها اعلام كردند.

بررسی اظهارات مراجعان تلفنی تا كنون حاكی از رضايتمندی 96 درصدی مخاطبان از اين ويژه‌ برنامه‌هاست.

مراجعان تلفنی در گفتگو با واحد ارتباط مردمی صدا و سيما ايجاد فرصتی مناسب از سوی رسانه ملی برای بهره‌مندی عمومی از مباحث مختلف دينی و تفسيرهای موضوعی آيات عظام را در ساعاتی كه مخاطبان در حال و هوای روحانی و معنوی مناسبی قرار دارند به عنوان ابتكار سازمان صدا و سيما در سال‌های اخير برشمرده و اظهار كرده‌اند كه در گذشته ارتباط عمومی مردم با مراجع تنها به مراجعه آنها به رساله‌ها و يا حداكثر استفتاء منحصر می‌شد و سخنرانی‌های مراجع فقط در حوزه‌های علميه و برای طلاب علوم دينی برگزار می‌شد در حالی كه در چند سال اخير به واسطه چنين ويژه برنامه‌هايی در رسانه ملی از بيانات دلنشين و عالمانه اين بزرگواران بهره‌ می‌بريم.

همچنين مراجعان تلفنی با اشاره به اينكه برخی از اين مراجع را اصلاً نمی‌شناختند درخواست كرده‌اند كه اين برنامه‌ها با حضور ساير مراجع و علما در طول سال ادامه يابد.

به اعتقاد مراجعان تلفنی واحد ارتباط مردمی سازمان صدا و سيما مراجع بزرگوار به عنوان كسانی كه با منابع اصلی دين آشنايی دارند و بيانات آنان به عنوان سند شرعی مورد توجه قرار می‌گيرد جايگاه ويژه‌ای نزد مردم دارند و بهتر می‌توانند مفاهيم و آموزه‌های دينی را ارائه كنند.

بيش از 86 درصد از مراجعان تلفنی كه در اين خصوص با واحد ارتباط مردمی سازمان صدا و سيما تماس گرفته‌اند در گروه سنی 26 تا 35 سال بوده‌اند