تبیان، دستیار زندگی
فرهنگی مسؤول غرفه مرکز فرهنگ و معارف قرآن در نمایشگاه بین‌المللی از فعالیت هشت گروه تحقیقاتی در این مرکز خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعاليت هشت گروه تحقيقاتي در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

هشت گروه تحقیقاتی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

مسؤول غرفه مرکز فرهنگ و معارف قرآن در نمايشگاه بين‌المللي از فعاليت هشت گروه تحقيقاتي در اين مرکز خبر داد.

سيد محمد علي رضايي، مسؤول غرفه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در نمايشگاه بين‌المللي قرآن گفت: اين مرکز با هدف گسترش فرهنگ و معارف قرآني و دفاع از آموزه‌هاي قرآن در سال 1366 راه‌اندازي شد.

وي با اشاره به اين‌که اين مرکز داراي هشت گروه تحقيقاتي است، اظهار داشت: گروه دائره‌المعارف قرآني به تدوين دايره‌المعارف بزرگ جهان اسلام و جامع تخصصي قرآني و مطالعه و تحقيق و نشر موضوعات گوناگون قرآن براي سطوح مختلف سني و تحصيلي فعاليت دارد.

مسؤول غرفه مرکز فرهنگ و معارف قرآن در ادامه از تدوين دائره‌المعارف ويژه کودکان و زنان و نوجوانان و اعلام قرآن در اين گروه خبر داد.

رضايي تدوين فرهنگ موضوعي قرآن کريم در سي جلد، تحليل واژگان قرآني، اصول و مباني فرهنگ قرآن، ترجمه فرهنگ قرآن به زبان عربي و اردو را از مهم‌ترين وظيفه و طرح‌هاي در دست اقدام گروه فرهنگ و معارف نامه‌ها و معاجم قرآني معرفي کرد.

وي تشکيل منابع و مدارک مکتوب و شفاهي و ديجيتالي علوم و معارف قرآن، تشکيل پرونده علمي و فهرست، مأخذ‌شناسي توصيفي و تحليلي براي پروژه‌هاي مصوب را از فعاليت‌هاي گروه مأخذ‌شناسي و طبقه‌بندي اطلاعا ت قرآ‌ني نام برد.

مسؤول غرفه مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به گروه‌هاي ترجمه و تفسير ترتيبي و گروه تفسير موضوعي قرآن اظهار داشت: تفسير راهنما و ترجمه و تفسير قرآن برگرفته از تفسير الميزان و مستندات قرآني فلسفه سياسي امام خميني(ره) از برنامه‌هاي اين گروه‌ها است.

وي در ادامه افزود: گفت‌وگوي علمي با قرآن پژوهان و نقش دانش رجال در تفسير و علوم قرآن از فعاليت‌هاي گروه علوم قرآني است.

رضايي از راه‌اندازي گروه پاسخ به سؤالات و شبهات ديني اين مرکز خبر داد.

گفتني است، علاقه‌مندان براي کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به پايگاه اينترنتي www.maarefQuran.cam مراجعه کنند.