تبیان، دستیار زندگی
ن تیم ملی چین مقابل بحرین متوقف شد تیم ملی فوتبال چین دردیدار افتتاحیه سیزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا با نتیجه 2 بر2 مقابل تیم ملی فوتبال بحرین متوقف شد. دراین دیداركه ازساعت 30/16 دقیقه به وقت تهران درورزشگاه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همگام با رقابتهای جام ملتهای آسیا - چین

تیم ملی چین مقابل بحرین متوقف شد


تیم ملی فوتبال چین دردیدار افتتاحیه سیزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا با نتیجه 2 بر2 مقابل تیم ملی فوتبال بحرین متوقف شد.

دراین دیداركه ازساعت 30/16 دقیقه به وقت تهران درورزشگاه كارگران پكن آغازشد درنیمه اول تیم فوتبال بحرین موفق شد بانتیجه یك برصفر تیم فوتبال چین میزبان این رقابتها را شكست دهد. شروع این بازی با حملات چین همراه بود اما دفاع خوب بحرینی ها این اجازه را میزبان جام ملتهای آسیا نداد تا بتواند ازبرتری اش استفاده كند. تیم چین درخط حمله از وجود هائوهایدونگ مهاجم باتجربه و33 ساله خود سود می برد اماعملا نتوانست دروازه بحرین را با خطر جدی مواجه كند.

تنها گل این نیمه دردقیقه 41 توسط محمد هوبیل و روی اشتباه دروازه بان چین به ثمررسید تا میزبان رقابتها دردیدارافتتاحیه و تا پایان نیمه اول بازنده میدان باشد.

این دیداربه قضاوت صالح سوبخید ین ازمالزی درورزشگاه كارگران پكن انجام شد.

با شروع نیمه دوم تیم چین برتعداد حملات خود افزود وبارها دروازه بحرین را با خطر مواجه كرد و خیلی زود به گل تساوی دست یافت. دردقیقه 58 خطای هند مدافع بحرین باعث شد داورمالزیایی نقطه پنالتی را نشان دهد و ژی ژنگ مدافع با تجربه چین دروازه بحرین را بازكند وبازی را به تساوی بكشاند. درادامه این تیم چین بود كه بازهم حملات خود را روی دروازه بحرین ادامه داد و دردقیقه 66 توسط لی جین یوبه گل برتری دست یافت. امااین پایان كارنبود ودرفاصله 2 دقیقه مانده به پایان این دیدارعلی احمد حسین بازیكن تازه وارد بحرین گل دوم را به ثمررساند تا بازی افتتاحیه سیزدهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا با تساوی به پایان برسد.

درپایان این دیدار تماشاگران چینی حاضر درورزشگاه كارگران به بازی ضعیف تیمشان در این رقابتها ونتیجه به دست آمده اعتراض كردند.

سپ بلاتر: باعث افتخار كشور و مردمتان شوید


مراسم افتتاحیه‌ی چهاردهمین دوره‌ی جام ملت‌های فوتبال آسیا در چین برگزار شد.

در این مراسم كه سپ بلاتر، رییس فدراسیون جهانی فوتبال، بن همام رییس كنفدراسیون فوتبال آسیا، پیتر ولاپان دبیر كل كنفدراسیون فوتبال آسیا و مقامات فوتبال چین حضور داشتند، پس از انجام مراسم مختلف كه با آتش بازی نیز همراه بود، در گوشه و كنار زمین آرم‌هایی مبنی بر 100 سالگی فیفا وجود داشت كه در واقع جشن افتتاحیه با صد سالگی فیفا در هم آمیخته شده بود.

در ادامه نیز تعدادی از نمایش دهنده‌ها با لباس‌های بومی 16 كشور به حركات نمایش پرداختند و عروسك‌هایی به شكل میمون، به اجرای بخشی از حركات نمایشی با توپ فوتبال می‌پرداختند.

در ادامه سپ بلاتر، رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ضمن خوش‌آمدگویی به تیم‌ها و قدردانی از گرامیداشت جشن 100 سالگی فیفا، طرح آسیا ویژن را باعث درخشانی آینده‌ی فوتبال در آسیا دانست.

بلاتر همچنین خطاب به تیم‌های شركت كننده، گفت: در كسب افتخار و برد برای كشور و مردمتان رقابت كنید. به رقیبانتان احترام بگذارید و بازی جوانمردانه را به نمایش بگذارید. همه‌ی ما جزیی از خانواده بازی جوانمردانه هستیم.

در ادامه نیز بن همام، رییس كنفدراسیون فوتبال آسیا با اشاره به انجام بازی جوانمردانه، اظهار امیدواری كرد تا فوتبال آسیا بیش از پیش گسترش یابد.

تنها نكته منفی مراسم افتتاحیه خالی بودن نیمی از سكوهای ورزشگاه كارگران پكن، در كشوری یك میلیارد و سیصد میلیون نفری بود.

چین مهد فوتبال جهان است


سپ بلاتر پس از ورود به چین در جمع خبرنگاران گفت: سرآغاز فوتبال به 2300 سال قبل و به زمان فرمانروایی «كی» باستان برمی‌گردد و فیفا یك بار اعلام كرد؛ چین مهد فوتبال جهان است.

رییس فدراسیون جهانی كه در سومین نمایشگاه بین‌المللی فوتبال در چین، پیش از آغاز جام ملت‌های شركت كرده بود، اظهار كرد: جشن قبلی كه در طول جام جهانی زنان برگزار شد، قرار بود در اینجا برگزار شود. اما مسابقات به دلیل بیماری‌ سارس به آمریكا منتقل شد.

جیلونگ نایب رییس اتحادیه‌ی فوتبال چین پس از حرف‌های بلاتر در این كشور گفت: فوتبال ورزش اول جهان است و افتخار می‌كنم كه چین به عنوان مخترع و گسترش دهنده‌ی فوتبال باستان شناخته شده است. ما باید ضمن احساس مسوولیت نسبت به این موضوع، تلاش بیشتری برای كمك به پیشرفت فوتبال كنیم.