تبیان، دستیار زندگی
قلال! انصاریان: به پیراهن استقلال تعصب دارم! خبر حضور" علی انصار" در استقلال شاید یك خبر تكراری باشد اما این بار انگار قرار نیست این خبر در میانه راه رها شود و دوباره انصاریان به پرسپولیس و هوادارانش وفادار بماند. ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیكبخت: قدم علی روی چشم استقلال!

انصاریان: به پیراهن استقلال تعصب دارم!


خبر حضور" علی انصار" در استقلال شاید یك خبر تكراری باشد اما این بار انگار قرار نیست این خبر در میانه راه رها شود و دوباره انصاریان به پرسپولیس و هوادارانش وفادار بماند. انگار این بار این خبر جدی تر از این حرفهاست!

انصاریان خسته شده، دروغ هم نمی گوید، یعنی سراغ نداریم كسی آنقدر ماهرانه دروغ بگوید كه هنگام حرف زدن از خاطرات تلخ گذشته اش به گریه بیافتد و اشك بریزد! دیروز انصاریان موقع حرف زدن گریه هم كرد حتی" علی نیكبخت" كه كنارش نشسته بود تحت تأثیر قرار گرفت و او هم با بغض صحبت كرد.

انصاریان حالا بعد از سالها حضور در پرسپولیس انگار تازه بیدار شده و می خواهد به فكر آینده اش باشد. این واكنش از این بازیكن زیاد هم دور از انتظار نبود. بعد از یك سال بدبختی و سردرگمی این واكنش كاملاً منطقی است. او حالا می ترسد و این ترس ناشی از همان یك سال دوری از سطح اول فوتبال است! قلعه نوعی اعلام كرده انصاریان را می خواهد، صحبت های اولیه هم مطرح شده و فقط مانده موافقت" علی انصار" برای امضاء قرارداد! خودش می گوید تكلیف تیم آینده اش را تا روز پنجشنبه هفته جاری مشخص می كند. هفته آینده" علی انصار" پیراهنش رنگ پیراهن" علی نیكبخت" می شود؟

حسابی شلوغش كردی! باز هم الكی است؟

الكی برای چی؟

دفعه قبل حتی تا پای امضای قرارداد با استقلالی ها رفتی اما دوباره پیشمان شدی!

دفعه قبل هم غمخوار جلوی این كار را گرفت. گفت باید رضایت نامه بگیرم آخرش هم نزدیك به 30 میلیون تومان از سایپا گرفت و رضایت نامه ام را داد اما حاضر نشد رضایت نامه ام را برای استقلال صادر كند.

پس این بار جدی است؟

ببینید، من با امیرخان صحبت كردم و ایشان گفت به وجود من در استقلال نیاز دارند. من هم قرار است فكرهایم را بكنم و تا پایان هفته جواب بدهم. علی نیكبخت هم شاهد همه چیز است.

بالاخره تصمیمت چیست؟

من از 5 تیم پیشنهاد دارم. از 2 تیم شهرستانی و 3 تیم تهرانی! اما هنوز هیچ تصمیمی نگرفته ام.

می توانی به استقلال بروی؟

اختیارم دست خودم است!

تفاهم نامه قرمز و آبی پس چی؟

تفاهم نامه مربوط به بازیكنانی است كه بصورت مستقیم از دو تیم به یكدیگر منتقل شوند اما من بازیكن سایپا بودم و این تفاهم نامه شامل من نمی شود.

چرا حالا استقلال؟

حتما می خواهید بگویید پس تعصب و عشقم به پروین و پرسپولیس چی شد!

دقیقاً!

من یك جمله می گویم خودتان تا آخرش بروید. من نمی خواهم مجتبی محرمی دوم پرسپولیس باشم.

یعنی چی؟

ببینید، الگوی من در پرسپولیس و در فوتبال مجتبی محرمی است و حالا نمی خواهم سرنوشتم مثل مجتبی باشد. در فوتبال و بعد فنی كه هیچ وقت نتوانستم انگشت كوچك آقا مجتبی بشوم حالا در زندگی هم نمی خواهم این اتفاق بیافتد. یادم می آید روزی كشاورز به مجتبی 500 هزار تومان می داد. یعنی 50 میلیون الان! ما او به خاطر عشق به پرسپولیس به پیشنهاد كشاورزی ها جواب رد داد. اما حالا مجتبی محرمی كجاست؟ كسی به فكر شماره 8 پرسپولیس هست؟ خدا را شكر الان هم مجتبی نیازی به كسی ندارد اما این است سرنوشت چپ پای رؤیایی ایران و آسیا؟!

همانطور كه مجتبی رفت، انصاریان هم برود و پرسپولیس به زندگی اش ادامه می دهد!

بروند یك علی انصاریان بیاورند. مگر پنج تا از آقای گل های ایران به پرسپولیس نیامدند و از زدن 2، 3 تا گل برای تیم عاجز ماندند؟ حالا هم بروند یك انصاریان بیاورند. الان پرسپولیس بخواهد یك بازیكن مثل من بیاورد باید چقدر پول بابت رضایت نامه اش بدهد و بعد هم چقدر به خودش بدهد؟

پس عشق و تعصبت كجا رفت؟

با آن همه عشق و تعصب یك عدد نان بربری هم به من نمی دهند، یكسال انصاریان بدون فوتبال را تجربه كردم، حتی توی خیابان جواب سلامم را هم نمی دادند! دوستانی كه مثل پروانه دور سرم می چرخیدند وقتی دیدند بی پولم و بی جا رفتند پی زندگی خودشان! من چقدر باید ثابت كنم پرسپولیس را دوست دارم؟ چقدر باید به خاطر پرسپولیس خودم را روی تخت بیمارستان ببینم؟ خدا شاهد است همان زمانی كه صورتم توی بیمارستان پر از خون بود و دكترها بینی ام را جا می انداختند یا سر و صورتم را بخیه می زدند خم به ابرو نیاوردم چون برای من پرسپولیس همه چیز بود! اما وقتی می بینم این دوست داشتن یك طرفه است و هیچ كس برای من ارزشی قائل نمی شود باید چه كار كنم؟ پس فردا كه من یك ریال پول نداشتم تا برای خانواده ام خرج كنم چه كسی جواب مرا می دهد؟

یعنی قید پرسپولیس را زدی؟

اصلاً فكر نكنید من این حرف ها را می زنم چون قید پرسپولیس را زدم. اگر این طوری بود همان موقع كه 5 تا تیم به من پیشنهاد دادند به آنها نمی گفتم اولویت اول من پرسپولیس است و اگر نشد با شما حرف می زنم! من چیزی زیادی از پرسپولیس نمی خواهم. من فقط حقم را بعد از 6، 7 سال جان كندن در این تیم می خواهم. روزی كه به من گفتند از پرسپولیس بروم بغض گلویم را گرفت و فقط به خاطر غرورم اشك نریختم!

پیش پروین نرفتی؟

من مثل بازیكنانی كه هیچ جا آنها را نمی خواهند نیستم كه بروم پیش علی آقا و حرف بزنم! علی آقا هم از این اخلاق بدش می آید. یعنی  من آنقدر ارزش نداشتم كه یك زنگ به من بزنند و از من بخواهند برای مذاكره بروم؟ من با امیرخان(قلعه نوعی) صحبت كردم و ایشان گفت كه مرا می خواهد، پس من بازیكنی نیستم كه بدون تیم بمانم اما نباید یك نفر به من بگوید این تیم بالاخره مرا می خواهد یا نه؟!

پس اولویت اول تو پرسپولیس است و بعد تیم های دیگر!

صددرصد، هنوز هم با همه این بی وفایی ها عاشق پرسپولیس هستم، البته این را هم بگویم عشق من به پرسپولیس باعث نمی شود روزی كه به تیم دیگری رفتم بی تعصب بازی كنم. من به هر تیمی كه بروم به پیراهن آن تیم تعصب خواهم داشت.

حتی اگر پیراهن استقلال باشد!

استقلال و سایپا فرقی ندارد، من یاد گرفتم به پیراهن تیمی كه می پوشم تعصب داشته باشم. حتی اگر قرار باشد این تیم استقلال باشد. من حتی به پیراهن این تیم هم تعصب خواهم داشت.

یكی از روزنامه ها نوشته بود" انصاریان پروین را دور می زند!"

من اهل دور زدن نیستم، برای این روزنامه ها هم متأسفم نمی دانم چرا اینطوری می نویسند. من علاقه ام به پروین و پرسپولیس را نشان دادم. به خاطر پروین و پرسپولیس به عالم و آدم گیر دادم و تا آخرش هم رفتم. دیگر باید برای پرسپولیس چه كار كنم؟ فقط مانده بروم وسط خیابان خودم را آتش بزنم تا باور كنند من این تیم را دوست دارم. هیچ كس در حرف زدن به اندازه من جرأت ندارد اما خب حرف زیاد است نباید زیاد تعجب كرد.

بالاخره وضعیت تو چه می شود؟

تا پایان هفته صبر كنید نام تیم جدیدم مشخص می شود.

اما علی انصار وقتی این حرف ها را می زد درست كنار" علی نیكبخت" نشسته بود و مدام برای حرفهایش او را شاهد می گرفت.

وقتی حرفهایمان با انصاریان تمام شد، با نیكبخت صحبت كردیم، حرفهای او هم خواندن دارد:

انصاریان راست می گوید؟

در مورد چی؟

می گوید تو شاهد همه چیز هستی؟

آره، این اصلاً نیاز به گفتن من نداره، علی بازیكنی نیست كه روی دست بماند. من شاهد بودم كه چندین تیم با او تماس می گیرند و مدام از او می خواهند برای امضای قرارداد به باشگاهشان برود.

علی چه می گوید؟

علی می گوید: اولویت با پرسپولیس است، اگر پرسپولیس نشد با شما صحبت می كنم!

پیشنهاد خودت چیست؟

من به علی گفتم اول با پرسپولیسی ها صحبت كن بعد...

و اگر نشد...

به من ربطی ندارد. زندگی شخصی علی به خودش ارتباط دارد.

و اگر خواست به استقلال بیاید...

قدمش روی چشم، من و علی دوستان قدیمی هستیم، من دوست دارم با علی در یك تیم باشم، اما گفتم خودش باید فكر كند و بهترین تصمیم را بگیرد. مگر من را پرسپولیسی ها نمی خواستند اما خدا را شكر با استقلالی ها به توافق رسیدم و ماندم، وضعیت علی هم مثل وضعیت دو ماه پیش من است!

اما اگر علی استقلالی شود خیلی ها آن را از چشم تو می بینند؟

دوستی من و علی به 7 سال قبل و تیم ملی امید برمی گردد. حالا هم به لطف علی و به خاطر اینكه این روزها من ماشین ندارم بیشتر به هم نزدیك شدیم. من فقط به علی به عنان یك دوست مشاوره می دهم و تصمیم نهایی با خودش است!