تبیان، دستیار زندگی
پس از سه ماه تلاش محققان پایگاه حوزه‌نت، دانشنامه «روزه و ماه رمضان» بر روی اینترنت قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشنامه «روزه و ماه رمضان» بر روی اينترنت قرار گرفت

حوزه نت ،دانشنامه،ماه رمضان

پس از سه ماه تلاش محققان پايگاه حوزه‌نت، دانشنامه «روزه و ماه رمضان» بر روی اينترنت قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در قم، مدير بخش دانشنامه پايگاه حوزه‌‌ با اعلام اين خبر گفت: اين دانشنامه با 418 مطلب شامل؛ مقاله، گزيده كتاب، پرسش و پاسخ، چكيده پايان‌نامه در قالب 17 نمايه اصلی و 17 نمايه فرعی جهت استفاده محققان و پژوهشگران علوم دينی از هم اكنون بر روی پايگاه حوزه‌نت قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف از توليد اين نرم‌افزار جمع‌آوری و بررسی اطلاعات مربوط به ماه مبارك رمضان و در اختيار گذاشتن آن برای استفاده عموم است.

سيد «علی طباطبائی» افزود: چيستی روزه، پيشينه تاريخی روزه در اديان و ملل، روزه و رمضان در قرآن و روايت، روزه و سيره معصومان(ع)، ماه مبارك رمضان، اقسام روزه، رؤيت هلال و شروع و پايان روزه‌داری، از جمله نمايه‌های اصلی اين دانشنامه است.

طباطبائی احكام روزه، اعتكاف و احكام آن را از ديگر نمايه‌های اصلی دانشنامه روزه و ماه رمضان دانست و اظهار كرد: آداب روزه، فلسفه، آثار و فوايد روزه، عيد فطر عيد روزه‌داران و روزه در آئينه پرسش و پاسخ از ديگر نمايه‌های اصلی به شمار می‌رود.

مدير بخش دانشنامه پايگاه حوزه در ادامه به معرفی برخی از نمايه‌های فرعی پرداخت و گفت: معنای روزه، روزه: فتح قله تقوا، روزه: روزگار پيوستن به اصل خويش، روزه و رياضت، رابطه روزه با سالم‌سازی نيت از جمله نمايه‌های فرعی اين دانشنامه است.

همچنين، علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از اين دانشنامه كه با تلاش سه ماهه محققان مركز تحقيقات توليد شده است، به آدرس www.hawzah.net بخش دانشنامه پايگاه حوزه ← احكام و عبادات ← روزه و ماه رمضان مراجعه كنند.