تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله جعفر سبحانی در جمع روزه‌داران در مدرسه علمیه حجتیه قم با اشاره به فضایل علما و تأثیرگذاری آنها در جامعه تأکید کرد: کسی نمی تواند مراجع عظام تقلید و علمای شیعی را از اموری که به مصلحت مردم و کشور است، جدا کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله سبحاني:

مراجع تقليد هميشه در کنار مردم بوده و هستند

آیت الله سبحانی، مراجع تقلید ، مردم

آيت‌الله جعفر سبحاني در جمع  روزه‌داران در مدرسه علميه حجتيه قم با اشاره به فضايل علما و تأثيرگذاري آنها در جامعه تأکيد کرد: کسي نمي تواند مراجع عظام تقليد و علماي شيعي را از اموري که به مصلحت مردم و کشور است، جدا کند.

به گزارش خبرگزاري رسا، آيت‌الله جعفر سبحاني، امروز در ادامه جلسات تفسير سوره رعد که در مدرسه علميه حجتيه قم برگزار مي‌شود، با اشاره به آيه 41 اين سوره مبارکه بر تناقض‌نداشتن وحي‌ الهي و علوم تجربي تأکيد کرد و گفت: کساني که تصور مي‌کنند که بين وحي و علم تفاوت و تناقض است، يا درک و فهم درستي از آيات ندارند و يا آن علم، ناقص بوده و در حد يک تئوري است.

وي در تبيين مراد خداوند از اين آيه که فرموده است از اطراف زمين کم مي‌کنيم، اظهار داشت: دو تفسير در اين زمينه وجود دارد؛ اول آن‌که منظور خداوند از کاستن اطراف زمين، نابودي تمدن‌هاي بشري و مرگ انسان‌ها است و خداوند مي‌خواهد مردم را آگاه کند که چيزي بر روي زمين باقي نمي‌ماند و همه قدرت‌هاي بشري نابود شدني است.

مدرس خارج فقه حوزه علميه قم با بيان اين‌که اين مسأله از سنت‌هاي الهي و تغييرناپذير است، خاطر نشان کرد: ما نبايد هيچ گاه مرعوب قدرت‌هاي پوشالي جهان شويم و بايد بدانيم که همه ابرقدرت‌ها در برابر خواست الهي ناچيز هستند.

رييس مؤسسه امام صادق(ع) در ادامه افزود: مراد دوم خداوند از اين آيه مرگ علما و اولياي الهي است که در حقيقت با فوت ايشان، بخشي از زمين از دست مي‌رود.

آيت‌الله سبحاني علما را به چراغ روشن در دل اجتماع تعبير کرد و بيان داشت: علماي دين هر کجا که باشند، عقيده و فکر مردم را از گزند آسيب‌هاي دشمنان حفظ مي‌کنند.

وي با اشاره به سخنان اخير برخي درباره مراجع تقليد و هتک حرمت برخي از سايت ها و نشريات خاطر نشان کرد: مراجع عظام تقليد و علماي شيعي، هميشه درکنار مردم بوده و هستند و کسي نمي تواند آن ها را از اموري که به مصلحت مردم و کشور است جدا کند.

آيت الله سبحاني تصريح کرد: روحانيت سرمايه ارزشمند و گرانبهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است و همه آحاد جامعه بايد اين قشر فرهيخته را براي دفاع از ارزشهاي ديني خود ياري دهند.

وي در پايان تأکيد کرد: اگر فردي با يك روحاني اختلاف دارد نبايد همه روحانيون را مورد حمله قرار دهد، چرا كه ملت همواره حامي اصلي روحانيت بوده، نه شخص خاصي كه مورد انتقاد مي‌باشد