تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله ناصر مكارم شیرازی در حاشیه بازدید از نمایشگاه نرم افزاری قرآن كریم قم گفت: اینترنت می‌تواند فضای خوبی برای انتقال مفاهیم دینی باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت الله مكارم شيرازي:

اينترنت فضاي مناسبي براي انتقال مفاهيم ديني است

مکارم شیرازی،نمایشگاه قرانی ،اینترنت

حضرت آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي در حاشيه بازديد از نمايشگاه نرم افزاري قرآن كريم قم گفت: اينترنت مي‌تواند فضاي خوبي براي انتقال مفاهيم ديني باشد.

به گزارش خبرگزاري رسا،‌ حضرت‌ آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي،از نمايشگاه نرم افزاري قرآن كريم كه در حرم حضرت معصومه(س) در حال برگزاري است، بازديد كرد.

اين مرجع تقليد در حاشيه بازديد از اين نمايشگاه گفت: قرآن بزرگ‌ترين سرمايه مسلمان است و با عنوان مهم‌ترين كتاب آسماني، در اختيار بشر قرار گرفته است.

وي تصريح كرد: بايد كاري كنيم كه نسل جوان امروز با فرهنگ قرآن بيشتر آشنا شوند و در اين زمينه مي‌توان از ابزار روز بهترين بهره را برد.

اين مرجع تقليد با اشاره به هك برخي پايگاه‌هاي اينترنتي شيعي از سوي وهابيت بيان داشت: جمعي از وهابيان به حمايت از اسراييل و آمريكا دست به هك برخي پايگاه‌هاي شيعي زده‌اند كه نشان از ضعف آنها در برابر عقايد قوي شيعي است.

وي تأكيد كرد:‌ وهابيت هر نوآوري را بدعت مي‌داند و به همين دليل با بسياري از ابزار و نوآوري‌هاي روز جهان مخالفت مي‌كند و هم‌اينك ابزار دست آمريكا و اسرائيل شده است.

حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي با توجه به تأثير پايگاه‌هاي اينترنتي شيعي در فضاي مجازي افزود: اينترنت مي‌تواند فضاي خوبي براي انتقال مفاهيم ديني باشد و اين تأثير را به خوبي در واكنش وهابيان ديديم كه چگونه مانع آن شده و به هك پايگاه‌هاي شيعي مي‌پردازند.

وي ادامه داد: بايد با ابزار قوي روز و كارآمد پاسخ مخالفان را داد و بيش از گذشته نسبت به اين مسائل برخورد كرد.

اين مدرس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم در ادامه پرداختن به مباحث تفسير قرآن را از نيازهاي جامعه خواند و اظهار داشت: هم‌اينك به مباحث قرائت، تجويد و آموزش قرآن بيشتر از تفسير پرداخته مي‌شود؛ ولي تفسير كه خود مقدمه عمل به قرآن است، نياز به نگاه ويژه‌اي دارد.

گفتني است، نمايشگاه نرم‌افزاري قرآن كريم در حوزه پايگاه‌هاي الكترونيكي علوم قرآني با هدف توجه به نيازهاي قرآني در بزرگ‌ترين پايگاه توليد نرم‌افزاري كشور شهر مقدس قم، در صحن صاحب‌الزمان حرم حضرت معصومه(س) به مدت هفده روز برگزار شد كه شامگاه امشب به كار خود پايان خواهد داد.

در اين نمايشگاه مؤسسه فرهنگي و اطلاع‌رساني تبيان، مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي، مركز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و راديو سراسري معارف، فعاليت‌هاي خود در زمينه نرم‌افزاري قرآن را ارائه كردند كه مورد استقبال بسيار خوب روزه‌داران و زائران حضرت معصومه(س) قرار گرفت