تبیان، دستیار زندگی
آمریكای جنوبی شكست برزیل و رویارویی با مكزیك در یك چهارم نهایی دور مقدماتی رقابت‌های فوتبال كوپا آمریكا با شكست برزیل و حذف شیلی پایان یافت. در آخرین بازی‌های فوتبال مقدماتی جام ملت‌های آمریكای جنوبی در پرو، برزیل با نتیجه‌ی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كوپا آمریكا؛

پایان مرحله گروهی جام ملت‌های آمریكای جنوبی

شكست برزیل و رویارویی با مكزیك در یك چهارم نهایی


دور مقدماتی رقابت‌های فوتبال كوپا آمریكا با شكست برزیل و حذف شیلی پایان یافت.

در آخرین بازی‌های فوتبال مقدماتی جام ملت‌های آمریكای جنوبی در پرو، برزیل با نتیجه‌ی دو بر یك مغلوب پاراگوئه شد تا به عنوان تیم دوم گروهC به مرحله‌ی یك چهارم نهایی صعود كند و پاراگوئه صدرنشین شود. تك گل برزیل در این بازی را فابیانو، مهاجم اینتر به ثمر رساند.

در دیگر بازی این گروه شیلی 2 بر یك مغلوب كاستاریكا شد تا از گردونه‌ی رقابت‌ها كنار رود.

اما در مرحله‌ی یك چهارم نهایی این رقابت‌ها، برزیل به مصاف مكزیك می‌رود كه قطعا بازی سختی را پیش رو خواهند داشت. چرا كه مكزیك موفق به شكست آرژانتین در بازی‌های مقدماتی شده است.

در سایر بازی‌های یك چهارم نهایی، پرو میزبان رقابت‌ها باید با آرژانتین بازی كند، پاراگوئه به مصاف اروگوئه می‌رود و كلمبیا با كاستاریكا پیكار خواهد كرد.

سرانجام كرسپو به میلان پیوست

آنچلوتی به مهاجم آرژانتینی اعتقاد دارد


سرانجام هرنان كرسپو، مهاجم آرژانتینی چلسی به طور قرضی به میلان پیوست.

كرسپو می‌تواند یك فصل قهرمان ایتالیا را همراهی كند. قرارداد این مهاجم تا سی جون سال 2005 با میلان اعتبار دارد.

كارلو آنچلوتی سرمربی پیشین پارما، عامل اصلی بازگشت كرسپو به ایتالیا بود. آنچلوتی، سال 1996 ستاره خط حمله ریور‌پلاته را به فوتبال ایتالیا معرفی كرد.

كرسپو روز پنجشنبه پس از شركت در جلسه تمرینات میلان گفت:«هنگامی كه به پارما آمدم تنها بیست سال داشتم. آنچلوتی آن زمان می‌دانست چگونه مانند یك حرفه‌ای در فوتبال ایتالیا كار كند، او آن اندازه جسارت داشت كه به من فرصت بازی كردن بدهد. بدون آنچلوتی من به جایگاه كنونی‌ام در سریA نمی‌رسیدم.»

اما كرسپو فصل ناامید كننده‌ای را در چلسی سپری كرد، او به ایتالیا بازگشته است و می‌داند كه مبارزه دشواری را برای گرفتن در تركیب اصلی گروه سرشناس میلان پیش رو دارد. مهاجم پیشین پارما و اینتر در این باره گفت:«در تیم‌های بزرگ همیشه رقابت برای قرار گرفتن در تركیب اصلی وجود دارد. گاهی شرایط به سود شما است و بعضی وقت‌ها آن طور كه می‌خواهید پیش نمی‌رود. اما من به هر حال آرامش خودم را حفظ می‌كنم.»

كارلو آنچلوتی در مورد بازیكن تازه وارد میلان گفت:«به خوبی كرسپو را می‌شناسم. اگر این بازیكن را از نظر حرفه‌ای و شخصیتی نمی‌شناختم، هرگز خودم را برای به خدمت گرفتنش به زحمت نمی‌انداختم.»

آلن شیرر نیوكاسل را ترك نمی‌كند.

رد شایعه‌های اخیر بازار نقل و انتقالات

آلن شیرر، شایعه‌های اخیر مبنی بر ترك نیوكاسل را رد كرد.

روزنامه‌های انگلیسی از تهدید مهاجم پیشین تیم ملی انگلستان برای ترك گروه سربابی رابسون خبر داده بودند. چرا كه ادعا می‌كردند شیرر دیگر جایی در تركیب اصلی نیوكاسل ندارد.

شیرر در این باره گفت: من از ترك باشگاه سخن نگفتم. تنها درخواست كرده بودم در آخرین سال حضور خود در نیوكاسل ثابت بازی كنم.

هفته‌های گذشته از جیمز بیتی (ساوتهمپتون) و پاتریك كلایورت (بارسلونا) به عنوان جانشینان شیرر در بازار نقل و انتقالات تابستانی نام می‌بردند، اما مهاجم سرشناس نیوكاسل ادعا می‌كند خریدهای تازه، اراده و انگیزه او را برای مبارزه و نشان دادن خودش بیشتر می‌كند: خبرهایی در مورد تمایل نیوكاسل به انجام خریدهای تابستانی شنیده‌ام. به خوبی آگاه هستم كه تنها دو نفر می‌توانند تركیب اصلی خط حمله این تیم را تشكیل بدهند. هرگز جای ثابت خودم را در نیوكاسل تضمین شده نمی‌دانم اما با توجه به شرایط كنونی می‌خواهم به طور منظم بازی كنم.

اكنون شیرر به همراه نیوكاسل در تایلند به سر می‌برد. او انتهای فصل آینده كفش‌هایش را آویزان می‌كند.

آلن شیرر كه متولد گاسفورث است، سال 1996 توسط كوین كیگان و با پانزده میلیون پوند به نیوكاسل منتقل شد.