تبیان، دستیار زندگی
جلسه ای با حضور افراد شرکت کننده در طرح کلاس مجازی حفظ قرآن مربوط به انجمن قرآن وعترت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مژده به علاقمندان حفظ قرآن

همراه با حافظان وجی در نمایشگاه قرآن

قرآن

انجمن قرآن وعترت انجمن های تخصصی تبیان در حرکتی نو اقدام به برگزاری کلاس مجازی حفظ قرآن نمود. این طرح با هدف استفاده ی بهینه از زمان و کاهش هزینه و رفع مشکل محدودیت مکانی برنامه ریزی و با روش زیر اجرا شد.

با همکاری دو تن از حافظین قرآن و مشارکت کاربران در ابتدا برنامه ای برای حفظ در نظر گرفته شد. در این برنامه مدت زمان مشخصی در روز برای حفظ قرآن مشخص شده تا شرکت کنندگان در این زمان بندی تعداد مشخصی از آیات را به حافظه بسپارند.

به منظور پاسخگویی به مشکلات دوستان هفته ای دو جلسه کلاس مجازی برگزار میگردد که در آنها وضعیت افراد بررسی شده و بر اساس میزان پیشرفت برنامه ی جدید داده می شود.

به منظور ایجاد انگیزه و تقید به اجرای برنامه هر ماه یک آزمون نیمه مجازی به صورت کنفرانس صوتی و نوشتاری از دوستان شرکت کننده گرفته می شود و پس از ارزیابی نمرات مربوط به وضعیت حفظ، وضعیت صوت و لحن و نکات تجویدی داده شده و در تالار اعلام میگردد.

دو طرح دیگری که انجمن قرآن وعترت در دست بررسی و اجرا دارد آموزش قرآن به زبان مادری و آموزش قرآن به زبان انگلیسی است که با مشارکت انجمن انگلیسی عملی خواهد شد.

با هدف ارائه ی توضیحات بیشتر، آشنایی با اجرا کنندگان و در صورت تمایل مشارکت در طرح علاقمندان میتوانند در جلسه ای که مورخ پنج شنبه 28/6/87 ، ساعت 18 به همین منظور در نمایشگاه قرآن و در غرفه ی تبیان برگزار میشود حضور یابند.

اطلاعیه مندرج در انجمن قرآن وعترت: حافظان وحی در نمایشگاه قرآن