تبیان، دستیار زندگی
وزنه بردار فوق سنگین جانبازان و معلولان کشورمان ضمن دستیابی به مدال طلای بازیهای پارالمپیک 2008 پکن عنوان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رجبی قویترین مرد جهان شد

کاظم رجبی

وزنه بردار فوق سنگین جانبازان و معلولان کشورمان ضمن دستیابی به مدال طلای بازیهای پارالمپیک 2008 پکن عنوان قویترین مرد جهان را از آن خود کرد.

به نقل از مهر، کاظم رجبی وزنه بردار 100+ کیلوگرم کاروان مهر علوی ایران عصر روز سه شنبه با بالای سر بردن وزنه 265 کیلوگرمی به مقام قهرمانی و مدال طلای سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2008 پکن دست یافت.

وی رقابت های خود در دور مقدماتی را از گروه B و با ورزشکارانی از جمهوری آذربایجان، آلمان، روسیه، بلاروس، لهستان، استرالیا، قطر، تایوان، نیوزیلند و چین آغاز کرد. رجبی که در بازی های پارالمپیک 2004 آتن با مهار وزنه 5/242 کیلوگرمی صاحب مدال طلا شده بود، در جریان مسابقه عصر روز سه شنبه رکورد خود در پارالمپیک را شکست.

کاظم رجبی

وی همچنین رکورد وزنه برداران سنگین وزن سالم که در اختیار حسین رضازاده بود را به میزان 5/1 کیلوگرم بهبود بخشید تا عنوان قویترین مرد جهان در بین ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی را به خود اختصاص دهد.

حسین رضازاده در جریان بازی های المپیک 2004 آتن با مهار وزنه 210 کیلوگرمی در حرکت یک ضرب، بالای سر بردن وزنه 5/263 کیلوگرمی در حرکت دوضرب و مجموع 5/473 کیلوگرم به مقام قهرمانی دست یافته بود.

وزنه بردار فوق سنگین جانبازان و معلولان کشورمان علاوه بر قهرمانی پارالمپیک که با احتساب مدال طلای امروز به 2 بار رسیده است، سه بار قهرمانی در پیکارهای جهانی، سه عنوان قهرمانی در سطح آسیا و چند قهرمانی در تورنمنت های بین المللی را هم در پرونده پرافتخار ورزشی خود لحاظ کرده است.

در رقابت های این وزن "کاردنس" از استرالیا با 230 کیلوگرم دوم و "دینک" از چین با 225 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.