تبیان، دستیار زندگی
مرد طلایی ایران در سه دوره گذشته مسابقات پارالمپیک صبح امروز با کسب مدال طلای پرتاب نیزه ضمن کسب چهارمین مدال طلای....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میرزایی مرد تاریخی پارالمپیک ایران

محمدرضا میرزایی

پرچمدار ایران ركورد جهان را شكست

مرد طلایی ایران در سه دوره گذشته مسابقات پارالمپیک صبح امروز با کسب مدال طلای پرتاب نیزه ضمن کسب چهارمین مدال طلای خود در این مسابقات، عنوان تاریخی ترین ورزشکاران ایران در پارالمپیک را به خود اختصاص داد.

به نقل از ایسنا، در آغاز دهمین روز از بازی‌های پارالمپیك 2008 پكن در دوومیدانی و در ماده پرتاب نیزه مردان كلاس F57 و F58 محمدرضا میرزایی پرچمدار كاروان ایران با پرتابی به مسافت 40 متر و 84 سانتی‌متر و كسب 1052 امتیاز در مكان نخست پارالمپیك پكن قرار گرفت.

محمدرضا میرزایی با این امتیاز ضمن كسب چهارمین مدال طلا برای كاروان ایران در پارالمپیک پکن ركورد جهان در این رشته را هم شکست. در این ماده "العتار" از مصر با پرتاب 40 متر و 80 سانتی‌متر و كسب امتیاز 1035 در مكان دوم قرار گرفت و مدال نقره را كسب كرد. "توحلمان" از جمهوری چك با 39 متر و 85 سانتی‌متر و كسب 1027 امتیاز مكان سوم را به خود اختصاص داد. در این ماده 14 پرتابگر حضور داشتند.

در این دوره از بازی‌های پارالمپیك به دلیل ادغام كلاس بندی‌ها هر ورزشكاری كه امتیاز بیشتری را كسب كند، می‌تواند مكان بهتری را به خود اختصاص دهد.

میرزایی: این هدیه ناقابل را به مردم تقدیم می‌كنم

محمدرضا میرزایی

پرچمدار كاروان ایران در بازی‌های پارالمپیك پكن پس از كسب مدال طلای این رقابت‌ها گفت: این مدال را به مردم ایران تقدیم می‌كنم و امیدوارم این هدیه را از من بپذیرند.

محمدرضا میرزایی پس از كسب مدال طلای رقابت‌های پرتاب نیزه بازی‌های پارالمپیك 2008 پكن در گفتگو با ایسنا گفت: با دعای خیر مردم و تلاش همه دست اندركاران، مربیان و تمامی عوامل پشت صحنه بود كه من توانستم به این افتخار برسم. من هم این مدال را به مردم فهیم ایران تقدیم می‌كنم . امیدوارم این هدیه ناقابل را از من بپذیرند.

وی افزود: اما، جای مربی‌ام "كاظم ادریسی" واقعا در اینجا خالی است. مربی كه سال‌های سال با من كار كرده بود. برای او شعر سرودم، امیدوارم این هدیه مرا قبول كند.

قهرمان بازی‌های پارالمپیك پكن پس از كسب چهارمین مدال طلای پارالمپیك خود گفت: بسیار خوشحالم كه توانستم به چنین ركوردی برسم. البته هنوز تصمیم برای حضور در مسابقات المپیک 2010 لندن نگرفته ام.

میرزایی در پایان گفت: ورزشكاران پارالمپیكی با تمام محدودیت‌ها و نقایصی كه دارند، زحمت زیادی می‌كشند. بی‌تردید خداوند این زحمات را می‌بیند و آنها را بدون ارج نمی‌گذارد. دعای خیر مردم و باورهای دینی پارالمپیكی‌ها نیز از دیگر رمزهای موفقیت این كاروان است.