تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با پیروزی برابر بوسنی در دیدار نهایی والیبال نشسته رقابت های پارالمپیک ضمن انتقام....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقام طلایی ایران از بوسنی

والیبال نشسته

والیبال نشسته قهرمان پارالمپیک شد

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با پیروزی برابر بوسنی در دیدار نهایی والیبال نشسته رقابت های پارالمپیک 2008 پکن ضمن انتقام از این تیم، مدال طلای ارزشمند این رشته را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد.

به نقل از مهر، رقابت دو تیم ایران و بوسنی برای کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای والیبال نشسته سیزدهمین دوره بازی های پارالمپیک عصر دوشنبه در سالن کشاورزی شهر پکن  با برتری 3  برصفر تیم ملی ایران به پایان رسید.

ملی پوشان والیبال نشسته ایران که از حمایت بی دریغ تماشاگران حاضر در سالن برگزاری مسابقه بهره مند بودند، در سه گیم متوالی با نتایج (25 بر22)، (25 بر 18) و (25 بر22) حریف بوسنیایی خود که در پارالمپیک 2004 آتن مانع از قهرمانی آنها شده بود، را با شکست مواجه کردند. این دیدار حساس با قضاوت "ویکتور فلدشتین" از اوکراین و "یانکو پکفنیک" از اسلوونی به عنوان داوران اول و دوم برگزار شد.

والیبال نشسته

همچنین جالب است بدانید تیم ملی والیبال نشسته ایران هر چهار دیدار گذشته خود در بازی های پارالمپیک 2008 پکن را با پیروزی 3 بر صفر مقابل ژاپن، برزیل، مصر (مرحله مقدماتی) و روسیه (مرحله نیمه نهایی) پشت سر گذاشته بود.

این دومین شکست تیم ملی والیبال نشسته بوسنی مقابل ایران طی شش ماه گذشته است. ایران درمسابقات جام بین قاره ای که در مصر برگزار شد با غلبه بر بوسنی جام قهرمانی اولین دوره این بازی ها را از آن خود کرده بود.

قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته ایران در این دوره از بازی های پارالمپیک 2008 پکن پنجمین قهرمانی والیبال نشسته ایران در این مسابقات محسوب می شود. این تیم پر افتخار در پارالمپیک های 1988 سئول، 1992 بارسلونا، 1996 آتلانتا و 2000 سیدنی به ترتیب با غلبه بر هلند (دو دوره متوالی)، نروژ و بوسنی به مقام قهرمانی دست یافته بود. ملی پوشان والیبال نشسته کشورمان در پارالمپیک 2004 آتن با متحمل شدن شکست مقابل بوسنی به مدال نقره اکتفا کردند.

رضایی: کارمان هنوز تمام نشده است

والیبال نشسته

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران پس از قهرمانی این تیم در بازی های پارالمپیک 2008 پکن گفت: کارمان هنوز تمام نشده است و باید از همین حالا برای حضور در رقابت های جهانی 2010 برنامه ریزی کنیم.

به نقل از مهر، هادی رضایی پس از این موفقیت در جمع خبرنگاران گفت: از کسب این قهرمانی خوشحالم چرا که فکر می کنم مزد تلاش 18 ماهه خود را می توانستیم فقط با تصاحب این عنوان به دست بگیریم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

وی افزود: علاوه بر بازیکنان و اعضای کادر فنی، افراد دیگر و به خصوص مسئولان فدراسیون جانبازان و معلولان هم در ثبت دوباره این قهرمانی نقش دارند. ضمن اینکه دعای خیرمردم هم همیشه کمک حال ما بوده است.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در ادامه تصریح کرد: از این پس باید تلاش خود را برای حفظ این موقعیت و بهتر شدن ادامه دهیم. باید بتوانیم در رقابت های آتی و به خصوص بازی های پارالمپیک 2012 لندن باز هم دل مردم را شاد کنیم.

رضایی در پایان گفت: قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته در بازی های پارالمپیک را که برای پنجمین بار اتفاق افتاد به همه مردم ایران تقدیم می کنیم.

علی آبادی قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته را تبریک گفت

پرچم ایران

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان تربیت بدنی در پیامی قهرمانی مقتدرانه و سرافرازانه تیم ملی والیبال نشسته ایران را در سیزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک 2008 پکن تبریک گفت.

علی آبادی در پیام تبریک خود با تجلیل از تلاش، کوشندگی و معاضدت تیمی اعضای تیم ایران، خطاب به بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته کشورمان تصریح کرده است:« جوانان عزیز و دلاور، بازی خوب، زیبا و تحسین برانگیز شما را در مقابل تیم بوسنی شاهد و ناظر بودم، دیداری که یکبار دیگر بر توانمندی‌های والیبال نشسته ایران در دنیا مهر تائید زد تا طلایی ناب به کاروان پارالمپیک در بازیهای پکن تقدیم شده و دل مردم سرافراز کشورمان از این قهرمانی شاد و خرسند شود.

اینجانب ضمن تبریک قهرمانی باشکوه تیم والیبال نشسته ایران به مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و ملت شریف ایران اسلامی بر خود وظیفه می دانم به همت و پایمردی جوانان دلیر والیبال نشسته ایران درود فرستاده و از تلاش و برنامه ریزی مسئولان ورزش جانبازان و معلولان و همین طور زحمات مربیان تیم ملی والیبال نشسته تقدیر و تشکر کنم.

بهروزی و توفیق کامل کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران را در بازیهای پارالمپیک پکن از خداوند متعال مسالت دارم.»