تبیان، دستیار زندگی
نكو: شكست برایم، معنایی ندارد بی شك، در آستانه رقابت های جام ملت ها برانكو ایوانكوویچ باید خوشبین باشد. خوشبین از اینكه ایران خیلی راحت ژاپن را می برد. او روی حرف هایش ایستاده. مدام از برد و قهرمانی حرف می زند. برانكو می گوید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران شانس اصلی قهرمانی است

برانكو: شكست برایم، معنایی ندارد


بی شك، در آستانه رقابت های جام ملت ها برانكو ایوانكوویچ باید خوشبین باشد. خوشبین از اینكه ایران خیلی راحت ژاپن را می برد. او روی حرف هایش ایستاده. مدام از برد و قهرمانی حرف می زند. برانكو می گوید:" من تیمی ساخته ام كه فقط برای برد به میدان می رود، نه باخت." سرمربی تیم ملی این روزها می تواند بهترین سوژه برای مصاحبه باشد. مصاحبه در مورد تیم ملی، اردوی آلمان، پیشنهاد مربیگری در كرواسی و... خیلی چیزهای دیگر. او می گوید:" من به خاطر ایران، پیشنهاد كرواسی را رد كردم." هر چند احتمالاً منظور او به مدت قرارداد با فدراسیون برمی گردد.

آقای برانكو از اردوی آلمان شروع كنیم. این اردو چه تأثیری روی آمادگی تیم و بازیكنان داشت؟

اردوی آلمان خیلی خوب و تأثیرگذار بود. بازیكنان به دور از مسائل حاشیه یی از نظر روحی و بدنی به شرایط ایده آلی رسیدند. شرایطی كه مرا به آینده خیلی امیدوار كرده. فكر می كنم اگر وضعیت همین طور پیش برود در جام ملت ها نتایج خوبی بگیریم.

این فقط یك پیش بینی است؟

چرا باید پیش بینی باشد. وقتی ما این همه بازیكنان خوب و توانمند در اختیار داریم چرا نباید به قهرمانی در جام ملت ها امیدوار باشیم. ما برای تفریح به چین نمی رویم. تیمی ساخته ایم كه فقط برای برد به میدان می رود. باخت برای ما هیچ معنایی ندارد.

پس سیستم تیم ملی در جام ملت ها یك سیستم هجومی است. این را می شود از حرف های شما برداشت كرد؟

همین طور است. برای ما فرقی نمی كند كه در جام ملت ها با چه سیستمی بازی كنیم، اصل این است كه تیم نتیجه بگیرد. هدف این است كه بازیكنان در انتقال توپ به زمین حریف و البته بازگشت سریع به زمین خودی، خیلی منطقی كار كنند. در این صورت مطمئن باشید ما می توانیم نتایج خوبی در جام ملت ها بگیریم.

شانس قهرمانی تیم ملی ایران دراین بازی ها چقدر است؟

خیلی زیاد، بی شك ما یكی از شانس های اصلی قهرمانی هستیم. فكر می كنم با كمی تلاش می توانیم به این مهم دست پیدا كنیم. البته نباید حریفان را دست كم گرفت. چون اكثر تیم های درجه 2 و 3 آسیا در طول سال های اخیر پیشرفت زیادی كرده اند.

از گروه خودمان بیشتر بگویید. اینكه شناخت شما از ژاپن، تایلند و عمان چقدر است؟

به هر حال من شناخت زیادی از این 3 تیم دارم. حتی از تیم هایی كه احتمال دارد در دور بعدی مسابقات به آنها برخورد كنیم نیز اطلاعاتی جمع كرده ام. پس از این بابت نباید زیاد نگران بود.

شكست ژاپن در دور اول بازی ها باید مهم ترین هدف تیم ملی باشد. درست است؟

بله. روی كاغذ ژاپن یكی از مدعیان اصلی قهرمانی است. آنها برای حضوری قدرتمند در بازی های جام ملت ها، تدارك خوبی دیده اند. بازی با انگلیس و اسلواكی بطور حتم باید وضعیت را برای آنها بهتر كرده باشد. ولی ما بی توجه به همه این مسائل با تمام قدرت مقابل ژاپن ظاهر می شویم.

در برابر حریفان دیگر چطور؟

خب ما هیچ تیمی را دست كم نمی گیریم. همه حریفان در این دوره از بازیها واقعا خطرناك هستند و خود را مدعی قهرمانی می دانند ولی ایران حریف دست و پا بسته یی نیست.

گذشته از این مسائل، بحث مربیگریتان در تیم ملی كرواسی به كجا رسید؟

قبول نكردم. من با تیم ملی ایران قرارداد دارم و به عنوان یك مربی حرفه یی نباید در این شرایط با تیم دیگری وارد مذاكره شوم. من درحال حاضر فقط به ایران فكر می كنم.

پس تمایلی ندارید كه سرمربی كرواسی شوید؟

به هر حال آرزوی هر مربی این است كه روزی در تیم ملی كشورش كار كند. من هم از این قضیه مستثنی نیستم. تازه این اولین باری نیست كه به من پیشنهاد مربیگری در تیم ملی كرواسی را داده اند چرا كه وقتی اتوباریچ سرمربی این تیم شد از من خواستند تا كنار او مربیگری كنم. ولی من این پیشنهاد را قبول نكردم.

حرف خاصی مانده؟

نه. فقط امیدوارم در جام ملت ها خوب نتیجه بگیریم تا جواب زحمات مردم ایران را بدهیم.