تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی گفتند: اجانب و بیگانگان وقتی پیشرفت‌های مختلف ایران اسلامی را در عرصه‌های مختلف می‌بینند تلاش می‌کنند تا شگفتی‌های انقلاب را به حاشیه برانند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی

استکبار شگفتی‌های انقلاب را به حاشیه می‌راند

مکارم شیرازیاستکبار شگفتی‌های انقلاب را به حاشیه می‌راند

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی گفتند: اجانب و بیگانگان وقتی پیشرفت‌های مختلف ایران اسلامی را در عرصه‌های مختلف می‌بینند تلاش می‌کنند تا شگفتی‌های انقلاب را به حاشیه برانند

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به شیوه‌های مقابله سیاستمداران غرب با پیشرفت‌های مسلمانان در عرصه‌های مختلف تصریح کردند: وقتی حزب‌الله درجنگ 33 روزه به پیروزی رسید، آمریکا برای انحراف و فریب افکار عمومی ملت خود، مباحث فرعی را مطرح کرد تا مردم عظمت آن پیروزی را درک نکنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قوانین حاکم بر نظام خلقت عنوان کردند: بشر امروز در اثر پیشرفت‌های علمی بسیاری از مشکلات را حل نموده ولی مسئله حیات و مرگ را هنوز حل نکرده است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: بشر نمی‌تواند زندگانی و حیات را بیافریند و مسئله شبیه‌سازی، ایجاد حیات نیست بلکه بخشی  از موجود زنده‌را در شرایط ویژه‌ پرورش می‌دهند، بدون‌آنکه به آن حیات مجددی بدهند.

ایشان در ادامه با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و روحی و عکس‌العمل انسانها در برابر حوادث بیان داشتند: ظرفیت انسانها بسیار متفاوت است، برخی مقام کوچکی که پیدا می‌کنند دوستان خود را فراموش می‌کنند و خود را گم می‌کنند، ولی برخی بواسطه سعه صدر در سخترین شرایط خود را فراموش نمی‌کنند و مقام و موقعیت در شخصیت آنها تاثیر گذار نیست.

معظم‌له با اشاره به فرازهایی از مبارزات حضرت ابراهیم (ع) با کفار بویژه نمرود گفتند: نمرود به واسطه کسب حکومت و ثروت به انسان مغروری تبدیل شده‌ بود و خدا را انکار می‌کرد و حضرت ابراهیم (ع)  در مناظره با او به مهمترین مسئله آفرینش، یعنی حیات و مرگ پرداخت.

این مرجع تقلید افزودند: ستمکاران وقتی جایگاه و موفقیت خود را در خطر می‌بینند به مغالطه‌کاری و جنگ روانی روی می‌آورند.

ایشان لجاجت را مهمترین ویژه اخلاقی افراد ستمکار برشمرده و بیان داشتند: انسانی که لجوج باشد، هیچگاه مورد هدایت خدا قرار نمی‌گیرد، زیرا هدایت ویژه افرادی است که زمینه آن را داشته باشند.