تبیان، دستیار زندگی
كتاب «جهنم تكریت» خاطرات سرهنگ آزاده مجتبی جعفری، نویسنده و مدیر سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری و انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«جهنم تكريت» به چاپ سوم رسيد

کتاب جهنم تكریت به چاپ سوم رسید

كتاب «جهنم تكريت» خاطرات سرهنگ آزاده مجتبي جعفري، نويسنده و مدير سازمان ايثارگران نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران توسط دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري و انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسيد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) كتاب «جهنم تكريت» دربرگيرنده خاطرات سرهنگ آزاده مجتبي جعفري از روزهاي اسارت وي است.

اين كتاب در هشت فصل با عناوين: آتش‌بس تا العماره، بغداد شهر هزارويك شب، تكريت آغازي بي‌پايان، كربلا اسيري در خانه، عيد اسارتي، در عزاي امام، حزب‌اللهي‌ها و گامي به سوي ايران تنظيم شده است.

جعفري در خاطرات خود اطلاعات دقيقي از اردوگاه‌هاي عراق و وضعيت اسراي ايراني در زمان جنگ و پس از اعلام آتش‌بس مي‌دهد.

وي در مقدمه كتاب نوشته است: نام دوران اسارت را «جهنم تكريت» گذاشته‌ام كه دلايل آن را در متن كتاب در مي‌يابيد؛ اما لازم مي‌دانم توضيح دهم كه در اين بيان سعي كرده‌ام تا هم با خويشتن امانت و صداقت را رعايت كنم و هم با شما. دانستن بسياري از آنچه كه مي‌نويسم، براي شما لازم نيست؛ ولي حفظ امانت و به كارگيري صداقت، ارزشي بالاتر از آن دارد تا بخواهم دربازنگري حوادث دوران «جهنم تكريت» روي حقايق پرده افكنم و تنها وقايعي را بازگو كنم كه برايم باعث ايجاد حسن نيت‌ها شود.

كتاب جهنم تكريت در قطع رقعي و 232 صفحه و با شمارگان 2200 نسخه و بهاي 31000 ريال توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسيده است.

سرهنگ مجتبي جعفري از اول مهر سال 1362 وارد جبهه‌هاي جنگ شد و 5 سال به صورت مستمر در جبهه حضور داشت تا اين‌كه در سال 1367 به اسارت ارتش متجاوز صدام درآمد.

دو سال بعد به وطن بازگشت و مجموعه اتفاقاتي را كه در اردوگاه‌هاي بعثي از نزديك ديده بود در قالب كتاب «جهنم تكريت» منتشر كرد.

اين كتاب در سال 1375 اثر منتخب بيست سال ادبيات مقاومت شناخته شد. از آثار ديگر سرهنگ مجتبي جعفري مي‌توان به كتاب «اطلس نبرد‌هاي دفاع مقدس» كه پژوهشي درباره عمليات‌هاي انجام شده توسط ارتش جمهوري اسلامي ايران است، اشاره كرد.

وي يكي از پژوهشگران مجموعه كتاب «تقويم تاريخ دفاع مقدس» در سازمان ايثارگران نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران است.