تبیان، دستیار زندگی
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نباید تمامی امكانات را در اختیار نمایشگاه قرآن در مركز قرار دهیم، باید طوری برنامه‌ریزی كنیم تا این نمایشگاه‌ها در شهرستان‌ها و مراكز استان‌ها نیز برگزار شوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمايت وزارت ارشاد از برپايي نمايشگاه قرآني در شهرستان‌ها

وزارت ارشاد، برپایی نمایشگاه قرآنی ،شهرستان‌ها

معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: نبايد تمامي امكانات را در اختيار نمايشگاه قرآن در مركز قرار دهيم، بايد طوري برنامه‌ريزي كنيم تا اين نمايشگاه‌ها در شهرستان‌ها و مراكز استان‌ها نيز برگزار شوند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از ستاد خبري شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، دكتر‌ محسن پرويز معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در يازدهمين روز از برگزاري نمايشگاه قرآن ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف نمايشگاه و اشاره به استقبال بيشتر مردم از نمايشگاه امسال گفت كه وزارت ارشاد از برپايي نمايشگاه قرآني در شهرستان‌ها نيز حمايت مي كند.

وي با تاكيد بر لزوم برگزاري هر ساله اين نمايشگاه تصريح كرد: سياست‌هاي وزارتخانه براي برگزاري اين نمايشگاه در تهران و تنها در ماه مبارك رمضان محقق مي‌شود و اگر بنا باشد اين نمايشگاه در طول سال تكرار شود بهتر است اين امكانات را در اختيار مراكز استان‌ها و شهرستان‌ها بگذاريم تا به طور عادلانه در سراسر كشور اين فعاليت قرآني انجام شود.

وي در پاسخ به سوالي درباره ميزان و كم و كيف فعاليت‌هاي صورت گرفته در زمينه قرآن، اظهار داشت: هنوز فعاليت در زمينه آشنايي با قرآن‌كريم، به مقدار كافي انجام نگرفته اما بهتر است به جاي اين كه به كميت آثار و فعاليت‌ها نگاه كنيم به كيفيت آن‌ها نيز توجه داشته باشيم.

پرويز با ارزيابي شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌كريم خاطرنشان كرد: فعاليت‌هايي كه امسال در نمايشگاه صورت گرفته بسيار مفيد است و به نظر من كل حوزه دين را پوشش مي‌دهد و سعي دارد تا به نوعي مردم را با قرآن مأنوس كند تا ملزم به رعايت دستورات و فرامين قرآن شويم، هرچه اقدامات هنري‌تر و علمي‌تر باشد طبيعتا تاثيرگذاري‌اش در ميان مخاطب عميق‌تر خواهد بود.

وي با اشاره به تدابيري كه به منظور بزرگداشت سي‌امين سال پيروزي انقلاب در وزارت ارشاد اتخاذ شده‌، گفت: در وزارت ارشاد براي نكوداشت سي‌امين سال پيروزي انقلاب در معاونت‌هاي مختلف مشغول برنامه‌ريزي هستيم و قرار است در بخش مكتوب فراخوان بدهيم تا در كل كشور آثار داستاني و شعر درباره پيروزي انقلاب اسلامي، بررسي و انتخاب شوند.

پرويز افزود: رويكردمان بيشتر روي آثار جوانان بوده و قرار است آثار ارائه شده در پايان به صورت مجموعه‌اي جمع‌آوري و به برگزيدگان جوايز نفيسي اهدا شود.