تبیان، دستیار زندگی
ل» برای فستیوال پوسان انتخاب شد دومین حضور بین المللی « دوئل » پس از آسیا- پاسفیك فیلم « دوئل» برای شركت در نهمین فستیوال فیلم پوسان انتخاب شد. ایسنا- فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش، بنا به دعوت مدیر جشنواره پوسان كه از شا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 25 تیرماه 1383

«دوئل» برای فستیوال پوسان انتخاب شد

دومین حضور بین المللی « دوئل » پس از آسیا- پاسفیك

فیلم « دوئل» برای شركت در نهمین فستیوال فیلم پوسان انتخاب شد.

ایسنا- فیلم «دوئل» ساخته احمدرضا درویش، بنا به دعوت مدیر جشنواره پوسان كه از شانزهم تا بیست چهارم (7 تا 15 اكتبر 2004) در شهر پوسان كره جنوبی برگزار می‌شود، در بخش رقابتی پنجره‌ای به سینمای آسیا به نمایش درمی‌آید.

در این بخش، كارگردانان خلاق و نوآور آسیا كه فیلم آنها تحولی در هنر فیلمسازی ایجاد می كند، به سینمای جهان معرفی می‌شوند. این جشنواره جزو یكی از جشنواره‌های معتبر جهان با رتبه الف در آسیا است كه با بخش های مختلف فیلم های سینمایی، فیلم های تجربی، فیلم های مستند، فیلم های كوتاه و انیمیشن همه ساله در همین تاریخ در شهر پوسان برگزار می‌شود. هیأت انتخاب فیلم جشنواره از میان فیلم‌های جدید تولید شده تعداد محدودی را كه قابلیت حضور در این جشنواره بر اساس مقررات، قابلیت حضور در جشنواره را دارند. انتخاب كرده و پس از داوری جوایز خود را به فیلم برگزیده اهدا می‌كنند.

این جشنواره به ابتكار اتحادیه تهیه كنندگان مستقل جهان، از ابعاد گسترده و ویژه‌ای برخوردار است. علاوه بر جوایز نقدی جشنواره، شركت كداك تا سقف 20 هزار دلار نگاتیو به كارگردان فیلم منتخب برای تولید فیلم بعدی اهدا می‌كند.

فیلم «دوئل» در بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر نامزد دریافت یازده جایزه و برنده هفت سیمرغ بلورین گردید. علاوه بر آن سازمان ملی جوانان، وزارت آموزش و پرورش و ستاد كل نیروهای مسلح نیز، «دوئل» را به عنوان فیلم منتخب اعلام نمودند.

حضور در فستیوال پوسان، دومین حضور بین‌المللی فیلم «دوئل» پس از حضور در فستیوال آسیا - پاسیفیك خواهد بود كه در ژاپن برگزار می‌گردد. چهل و نهمین دوره‌ی فستیوال فیلم آسیا پاسیفیك، در شهر فوكواوكای

ژاپن به مدت 5 روز از سه شنبه 31 شهریور تا شنبه 4 مهر 83 مصادف با 21-25 سپتامبر 2004، با هدف جمع آوری و معرفی آثار برتر سینمای دو قاره آسیا و استرالیا برگزار می شود.