تبیان، دستیار زندگی
ضعیفی را در كانادا كسب نمی‌كنیم تیم ملی والیبال بزرگسالان روز یكشنبه هفته آینده برای انجام چند بازی تداركاتی راهی كشور كانادا می‌شود. بهنام محمودی كه در حال حاضر در اردوی تیم ملی والیبال به سر می‌برد ، اظهار داشت: تیم ملی هر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهنام محمودی :

نتایج ضعیفی را در كانادا كسب نمی‌كنیم


تیم ملی والیبال بزرگسالان روز یكشنبه هفته آینده برای انجام چند بازی تداركاتی راهی كشور كانادا می‌شود.

بهنام محمودی كه در حال حاضر در اردوی تیم ملی والیبال به سر می‌برد ، اظهار داشت: تیم ملی هر چند به مانند مسابقات انتخابی المپیك در شرایط ایده‌آلی نیست اما فكر می‌كنم در برابر كانادا بازی‌های بسیار خوبی را به نمایش بگذارد.

محمودی درباره تیم ملی كانادا گفت: بازیكنان این تیم به دلیل برخورداری از فیزیك بدنی خوب و مناسب در شرایط برتری نسبت به بازیكنان ما قرار دارند، تیم كانادا بسیار حرفه‌ای است و از كوچك‌ترین نقاط ضعف تیم ما به بهترین نحو استفاده می‌كند، اما نباید نتایج ضعیفی را كسب كنیم.

عضو تیم ملی والیبال تصریح كرد: تركاشوند و قاسمیان از جمله بازیكنان با تجربه‌ی تیم ملی، اكنون در بین ملی‌پوشان حضور ندارند اما جوانان جایگزین آنها فرصت بسیار خوبی را به دست آورده‌اند تا با كسب تجربه‌ی لازم، پشتوانه‌های بسیار خوبی برای بازیكنان اصلی تیم ملی باشند.

وی همچنین با اشاره به طرح ادواری بودن مربیان تیم ملی به خبرنگار ایسنا گفت: سیاستی كه فدراسیون در پیش گرفته شرایطی را فراهم خواهد كرد تا مربیان شهرستانی و حتی تهرانی بتوانند از تجربیات پارك نهایت استفاده را ببرند و از آن برای تقویت تیم‌های باشگاهی خود استفاده كنند.

محمودی تصریح كرد: در این طرح هم مربیان از آموخته‌های پارك استفاده می‌كنند و هم این كه سرمربی تیم ملی می‌تواند از میان مربیان، همكاران ثابت خود را انتخاب كند.

عضو تیم ملی والیبال در پایان اظهار امیدواری كرد كه والیبال ایران پس از بازگشت از مسابقات كانادا بیشتر از گذشته در بین جامعه‌ی جهانی والیبال مطرح شود.

گفتنی است بهنام محمودی پس از بازگشت از جام شیخ راشد راهی ایتالیا خواهد شد تا همراه تیم «ریما كریما» در لیگ ایتالیا شركت كند.

فراكسیون ورزش اعلام موجودیت كرد

فراكسیون ورزش با معرفی هیات موسس خود اعلام موجودیت كرد.

امیررضا خادم، سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، علی عباسپور، میرمحمدی، تابش، سیدحسین هاشمی، محمد خوش‌چهره و احمد ناطق نوری اعضای هیات موسس فراكسیون ورزش را تشكیل می‌دهند.

مسابقات دوومیدانی جوانان جهان ـ ایتالیا؛

درخشش شاهرخی در دور مقدماتی

در ادامه‌ی نخستین روز از دهمین دوره‌ی مسابقات دوومیدانی جوانان جهان كه در شهر گروستو ایتالیا برگزار می‌شود، سید مهدی شاهرخی نخستین دوومیدانی كار ایرانی در رشته‌ی پرتاب وزنه رقابت خود را آغاز كرد و در نهایت با ركورد 19 متر و 78 سانتی‌متر بهترین ركورد دور مقدماتی را به دست آورد و به فینال راه یافت.

سید مهدی شاهرخی در گروه بی ، در نخستین پرتاب خود، وزنه را 18 متر و 82 سانتی‌متر پرتاب كرد و در پرتاب دوم به ركورد 19 متر و 78 دست یافت و از سومین پرتاب خود امتناع كرد. در این گروه پرتابگر روسی كه حریف وی بود، با ركورد 19 متر و 2 سانتی‌متر در جایگاه دوم قرار گرفت و پرتابگران روسیه، آمریكا، چین و گرجستان با قرار گرفتن در رده‌های بعدی به مرحله‌ی فینال راه یافتند.

در گروه آ این مسابقات نیز «ایوان گئورگی» از بلغارستان با پرتاب 19 متر و 64 سانتی‌متر در جایگاه نخست قرار گرفت و پرتابگران لهستان، عربستان، ‌صربستان  و مونته‌نگرو ، كانادا، بلاروس و آمریكا مكان‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

ركورد شاهرخی در دور نخست، بهترین ركورد در بین 33 پرتابگر جوانان جهان بود و امشب در مرحله‌ی فینال به مصاف 11 پرتابگر دیگر جهان خواهد رفت.

اعضای تیم ملی بسكتبال برای حضور در مسابقات غرب آسیا انتخاب شدند

اعضای تیم ملی بسكتبال بزرگسالان برای حضور در مسابقات قهرمانی مردان غرب آسیا معرفی شدند.

كرم احمدیان، پویا تاجیك، ایمان زندی، محمد شاهسوند، حامد سهراب نژاد، علیرضا هنردوست، جواد داوری، سامان ویسی، صمد نیكخواه بهرامی، حامد آفاق، حامد حدادی و امیر امینی، 12 بازیكنی هستند كه ولادمیر بوسنیاك برای حضور در مسابقات مردان غرب آسیا، آنها را گزینش كرده است. البته كادر فنی تیم ملی بسكتبال، كامران جمشیدوند، مهدی عسگرنژاد، آیدین كبیر و جابر روزبهانی را به عنوان نفرات رزرو در نظر گرفته است، تا در صورت بروز مصدومیت و یا حادثه ناگهانی برای هر یك از 12 نفر اصلی، از این بازیكنان استفاده شود.

لازم به ذكر است، مسابقات قهرمانی مردان غرب آسیا از 5 تا 9 مردادماه در سالن بسكتبال آزادی انجام خواهد شد. همچنین بسكتبالیست‌های انتخاب شده، روز شنبه‌ی هفته‌ی آینده راس ساعت 9 صبح باید در محل اردو حضور یابند.

مهندس مهرعلیزاده

:

انتصاب قائم مقام در سازمان در راستای طرح جامع بوده است


رییس سازمان تربیت بدنی، انتصاب قائم مقام در این سازمان را عاملی برای اجرایی‌تر شدن اهداف و ایده‌های مد نظر دولت در بخش تربیت بدنی اعلام كرد.

مهندس مهرعلیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارومیه، اقدامات انجام گرفته در بخش ورزش و تربیت بدنی را تاثیرگذار بر بهبود روند این بخش ارزیابی كرد و انتصاب قائم مقام در این سازمان را پیش زمینه‌ی اجرایی كردن بسیاری از كارها برشمرد و گفت: بخش اعظمی از كارهای اجرایی بر دوش قائم مقام خواهد بود و من خود ایده‌های جدید مد نظر را پیگیری می‌كنم.

مهرعلیزاده در ادامه با اشاره به استعداد آذربایجان غربی در ورزش والیبال و اتمام ساخت ورزشگاه 6 هزار نفری ارومیه خاطرنشان ساخت: باتوجه به این كه استعداد والیبال ارومیه و آذربایجان غربی در كشور نمونه است، امیدواریم با اتمام سالن 6 هزار نفری ارومیه مسابقات ملی و بین‌المللی را در این محل برگزار كنیم.

وی ادامه داد: بنا داریم تا میزبانی مسابقات در كشور را بر اساس استعدادها و گرایشات مردم مناطق مختلف كشور توزیع كنیم كه در این راستا از برگزاری مسابقات جام والیبال آسیا در ارومیه حمایت می‌كنیم.

جمشید انصاری استاندار آذربایجان غربی نیز درباره وعده‌های داده شده برای تكمیل ورزشگاه 6 هزار نفری ارومیه و میزان اعتبارات اختصاصی گفت: با توجه به پیگیری‌هایی كه در مورد اعتبار این طرح صورت گرفته است، حداقل این قول را می‌دهم كه امسال این سالن برای اتمام، مشكلات اعتباری نخواهد داشت.

گفتنی است هم اكنون 17 سال از آغاز عملیات اجرایی سالن سرپوشیده 6 هزار نفری ارومیه می‌گذرد. این پروژه چندین بار متناوبا از طرح ملی به استانی و بالعكس تبدیل شده است.

رییس سازمان تربیت بدنی با خانواده مرحوم اوراز دیدار كرد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی كه در راس هیاتی به ارومیه سفر كرده است؛ با خانواده مرحوم اوراز دیدار و گفت‌وگو كرد.

مهندس محسن مهرعلیزاه در دیدار با خانواده‌ی مرحوم محمد اوراز بر ارایه هر گونه كمك به آنها تاكید كرد و گفت: وجود شخصیت اوراز برای جامعه ورزش و كوهنوردی یك افتخار بود. این در حالی است كه ما برای ماندگار شدن نام اوراز و قهرمانان كلیه‌ی رشته‌های ورزشی دیگر تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

وی تصریح كرد: ما اوراز را یك قهرمان ملی می‌دانیم كه تنها متعلق به استان خود نیست؛ وی با كوشش و تلاش لازم قلل مرتفع جهان را فتح كرد.

در این نشست هیچ گونه خواسته‌یی از سوی خانواده‌ی این قهرمان ملی مطرح نشد و رییس سازمان تربیت بدنی لوح یادبودی را به خانواده وی اهدا كرد.

بر اساس این گزارش، نامگذاری روزی با نام محمد اوراز از سوی یك هیمالیانورد عنوان شده بود كه مقرر شد، در صورت مطرح شدن این موضوع از سوی فدراسیون كوهنوردی و ارایه آن در شورای فرهنگی مقدمات این كار فراهم شود.

گفتنی است؛ رییس سازمان تربیت بدنی از روند تكمیل پروژه استخر سرپوشیده با نام محمد اوراز نیز بازدید به عمل آورد و با دست اندركاران این پروژه دیدار و گفت‌وگو كرد.

تاكنون رقمی بالغ بر 100 میلیون تومان برای ساخت این استخر سرپوشیده هزینه شده است كه مقرر شد برای تكمیل این پروژه تا 20 شهریور ماه از سوی سازمان تربیت بدنی رقمی بالغ بر 200 میلیون تومان دیگر اختصاص داده شود.

گفتنی است؛ مهندس محسن مهرعلیزاده در پایان سفر خود سالن اختصاصی بانوان شهر مهاباد را افتتاح كرد.

مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا؛

عابدینی طلا گرفت؛ خالقی برنز

در ادامه مسابقات شمشیربازی نوجوانان و جوانان آسیا (چین تایپه)، مسابقات شمشیربازی جوانان آغاز شد و در اسلحه سابر و در نیمه نهایی مجتبی عابدینی و حامد خالقی با یكدیگر روبرو شدند كه عابدینی با شكست خالقی راهی دیدار فینال شد.

عابدینی در دیدار پایانی نیز با شكست قهرمان كره‌ای مدال طلا را از آن خود كرد. ضمن این كه خالقی به مدال برنز جوانان آسیا دست یافت.

پیش از این و در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا، سهیل خاوندی از كشورمان (اسلحه سابر) به مقام ششمی آسیا دست یافته بود.

انحلال كمیته داوران و ضعف داوری در رشته بوكس

ناصر امیدی در راستای كمرنگ‌تر شدن كار كمیته‌ی داوران بوكس فدراسیون بوكس، گفت: تا زمانی كه رییس كمیته‌ی داوران فدراسیون بوكس بر كارهایش استمرار ورزد، هیچ كس با وی همكاری نخواهد كرد.

ناصر امیدی رییس كمیته‌ی داوران بوكس تهران ، افزود: كمیته‌ی داوران مجموعه‌یی است كه هر 4 سال یك بار اعضای جدید، با رای‌گیری انتخاب می‌شوند. نمایندگان داوران كل كشور در این كمیته وظیفه دارند، در حل مشكلات داوری بكوشند، كه در انجام این كار نیز موفق بوده‌ایم. ولی، دستهایی در كار است كه اجازه نمی‌دهد كارها به خوبی پیش برود. تاكید رییس فدراسیون نیز بر انجام فعالیت‌های ما به بهترین نحو است.

وی گفت: در حال حاضر مشكل ما رییس كمیته‌ی داوران، یعنی «محمود ابطحی» است، كه از سوی ناطق نوری انتصاب شده‌ است. رییس فدراسیون نسبت به ما ولایت دارند و به همین دلیل، چیزی نگفتیم. ولی ابطحی می‌خواهد اعمال قدرت كند و ما كه با مقررات صحبت می‌كنیم، زیر بار نخواهیم رفت. در نتیجه، این امر موجب كمرنگ شدن كار كمیته‌ی داوران شد. رییس فدراسیون هم كه فشارهای كمیته‌ی داوران را دید، بر منحل شدن كمیته تا زمانی كه انتخابات صورت گیرد، رای داد.

دكتر فضل الله باقرزاده نایب رییس كنفدراسیون شمشیربازی آسیا شد

اجلاس انتخابات كنفدراسیون شمشیربازی آسیاصبح امروزدرچین تایپه خاتمه یافت و طی آن دكتر فضل الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی كشورمان بااكثریت قاطع آرا به سمت نایب رییس كنفدراسیون شمشیربازی آسیا برگزیده شد.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی این انتخاب شایسته باعث خواهد شد درآینده شاهد تحولاتی درشمشیربازی ایران وآسیا باشیم ، از آنجا كه دكتر باقرزاده ازتحصیلات آكادمیك و تجربه مدیریت ورزشی برخورداراست این مهم می تواند با طرح و برنامه های ازپیش تعیین شده موجبات ارتقا سطح كمی و كیفی شمشیربازی آسیا درجهان گردد. بی تردید به عهده داشتن ریاست دانشكده تربیت بدنی دانشگاه تهران و تحصیلات عالیه درزمینه ورزش و حسن برخورد ایشان در كسب اكثریت قاطعیت آرا بدون تاثیرنبوده است.