تبیان، دستیار زندگی
انسان ها از مورچه های کوچک نیز می توانند فلسفه زندگی را بیاموزند! مورچه ها با عمل خود به ما نشان می دهند که هرگز ناامید نشویم; محتاط باشیم; با آرزو مانوس شویم; تمام توانمان را برای موفقیت بکار گیریم; قدر نعمت های خدا را بدانیم; صرفه جو باشیم; از کنار هم ب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی فلسفی مورچه ها !

چطور مورچه ها راه لانه شان را پیدا می كنند؟

مورچه ها در سراسر دنیا وجود دارند و تعدادشان نیز بسیار زیاد است، در عین حال زندگی مورچه ها سرشار از فلسفه است. در این مقاله چند نمونه از دلایل این امر را مرور می کنیم ، زیرا بسیار قابل تامل است.

می توانیم از زندگی آن ها بیاموزیم: هرگز ناامید نشویم ، محتاط باشیم ،  با آرزو مانوس شویم ، تمام توانمان را برای موفقیت بکار گیریم ، قدر نعمت های خدا را بدانیم ، صرفه جو باشیم ، از کنار هم بودن لذت ببریم ، با هم آینده را بسازیم ، از تنهایی گریزان باشیم و منافع جمع را بر منافع خودمان ترجیح دهیم.

مورچه ها در زندگی خود :

1) بسیار پرتلاش اند.

2) راه های گوناگونی را جستجو می کنند.

3) از مانع عبور می کنند: هر اندازه بزرگ یا خطرناک باشد.

4) اگر عبور از مانع ممکن نباشد ، مانع را دور می زنند.

5) تا به هدف شان نرسند ، دست از راه رفتن برنمی دارند. حتی در سر بالائی ها،بیافتند ، برمی خیزند و دوباره ادامه می دهند و بیشتر سعی و تلاش می کنند.

6) با احتیاط هستند.

7) اتحاد دارند و هیچ کدام تنها با دشمنان نمی جنگند.

8) زندگی دسته جمعی دارند و هیچ مورچه ای تنها زندگی نمی کند.

9) با هم و در کنار هم و با تقسیم کاری شگفت انگیزی زندگی می کنند.

10) روح صرفه جویی دارند. آنها هیچ وقت تمام آذوقه زمستانی خود را نمی خورند و همواره در لانه خود غذای چند سال آینده را آماده دارند. با این روش، در زمستان سرد و سخت، غذای کافی دارند.

11) عاشق آفتاب  هستند. در زمستان، هنگامی که هوا آفتابی می شود ، آنان بی درنگ از لانه گرم خود بیرون می آیند.

12) در اثر ممارست آنقدر ورزیده شده اند که می گویند : « مورچه » ها قوی ترین موجودات روی زمین هستند ، زیراکه چندین برابر وزن خود را می توانند از روی زمین بلند کند.

بله ، انسان ها از مورچه های کوچک نیز می توانند فلسفه زندگی را بیاموزند! مورچه ها با عمل خود به ما نشان می دهند که هرگز ناامید نشویم ، محتاط باشیم ،  با آرزو مانوس شویم ، تمام توانمان را برای موفقیت بکار گیریم ، قدر نعمت های خدا را بدانیم ، صرفه جو باشیم ، از کنار هم بودن لذت ببریم ، با هم آینده را بسازیم ، از تنهایی گریزان باشیم و منافع جمع را بر منافع خودمان ترجیح دهیم.

منبع : بر گرفته از روزنامه ی ابتکار

مقالات مرتبط :

هنرمندانه زندگی کن!

مشکلات منهای میم

انتخاب کن: برنده یا بازنده؟

پازلی که همه باید بسازند!

آیا از زندگی خود راضی هستم؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.