تبیان، دستیار زندگی
کارنامه کنکور سراسری 87 برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از شب 21 شهریور بر روی سایت سازمان سنجش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه  اعتراض داوطلبان، پس از دیدن کارنامه ها و اظهارات سازمان سنجش در این زمینهآرشیو شد

نحوه  اعتراض داوطلبان، پس از دیدن کارنامه ها

کارنامه کنکور سراسری 87 برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از شب 21 شهریور بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است.

داوطلبان می توانند از طریق درج شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه اقدام کنند و یا از طریق درج مشخصات فردی شامل شماره داوطلبی و نام خانوادگی و نام و شماره شناسنامه و سال تولد کارنامه خود را مشاهده کنند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با تاکید بر اینکه داوطلبان باید دفترچه راهنمای کنکور را در خصوص بومی پذیری به دقت مطالعه می کردند، گفت: پذیرش امسال دانشجویان کاملا مطابق با ضوابط بوده است.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به 4 منطقه تقسیم و به پذیرش دانشجو در دانشگاه ها بر اساس روش بومی تاکید داشته است و در سال های گذشته مجموع بومی گزینی 62/73 درصد بوده و این رقم در سال 87 به 71/74 درصد رسید چون تعدادی از رشته ها تغییر وضعیت داده بودند.

البته سازمان سنجش اعلام کرده است داوطلبانی که با رتبه های زیر هزار قبول نشده اند 4 نفر هستند اما حجم بالای اعتراضات به ویژه از مناطق محروم نشان دهنده این است که حق داوطلبان مناطق محروم با رتبه های بالا برای پذیرش در دانشگاههای برتر ضایع شده است.

همچنین سازمان سنجش قول داد برای داوطلبان دارای رتبه های بالا که در رشته های خوبی که انتخاب کرده بودند، پذیرفته نشده بودند گشایش رشته و به آنها مساعدت کند.

معاون سازمان سنجش آموزش درباره مهلت ارائه اعتراضات توسط داوطلبان گفت: داوطلبان از زمان انتشار کارنامه تا 15 روز فرصت دارند اعتراضات خود را از طریق بخش رسیدگی به شکایات در سایت سازمان سنجش و یا آدرس پستی سازمان سنجش ارسال کنند.

وی افزود: سازمان سنجش به اعتراضات داوطلبان ظرف مدت 10 روز پاسخ می دهد.

گردآورنده: خانم قزل