تبیان، دستیار زندگی
مرتضی سرهنگی گفت: با خواندن كتاب خاطره «دا» آرام آرام به این حقیقت پی می‌بریم كه صدام از مادران ایرانی شكست خورده است. در این كتاب ناگهان سرباز شدن دختران، زنان و كودكان را می‌بینیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرتضي سرهنگي:

در كتاب «دا» به اين حقيقت پي مي‌بريم كه صدام از مادران ايراني شكست خورد

مرتضی سرهنگی:   در كتاب «دا» به این حقیقت پی می‌بریم كه صدام از مادران ایرانی شكست خورد

مرتضي سرهنگي گفت: با خواندن كتاب خاطره «دا» آرام آرام به اين حقيقت پي مي‌بريم كه صدام از مادران ايراني شكست خورده است. در این كتاب ناگهان سرباز شدن دختران، زنان و كودكان را مي‌بينيم.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) نشست خبري كتاب خاطره «دا» با حضور سيده زهرا حسيني، صاحب خاطرات و سيده اعظم حسيني، نويسنده كتاب ساعت ده صبح روز يكشنبه 24 شهريور 1387 در طبقه دوم تالار اندیشه حوزه هنري برگزار خواهد شد.

كتاب «دا» از مجموعه خاطرات دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري و دربرگيرنده خاطرات سيده زهرا حسيني، از مدافعان خرمشهر در سال‌هاي نخستين جنگ تحميلي است.

مرتضي سرهنگي مدير مركز مطالعات و تحقيقات فرهنگ و ادب پايداري در گفت‌وگو با خبرنگار ايبنا، در باره كتاب «دا» گفت: اين كتاب به ما كمك مي‌كند تا جنبه‌هاي حقيقي و ناشناخته جنگ را بشناسيم. آن چنان كه در كتاب «دا» حتي حاشيه‌ها مهم هستند.

وي افزود: درست است اين كتاب با گفت و گو و مصاحبه به دست آمده، اما اين مصاحبه عميق است و مصاحبه‌گر توانسته با هدايت كمي و كيفي مصاحبه شونده به نتيجه‌ برسد. هر شخصيت و هر موضوعي روش تحقيق و روش مصاحبه خودش را دارد.

مرتضي سرهنگي اظهار داشت: خانم سيده زهرا حسيني با كتاب «دا» جنگ خود را كامل كرده است. اين كتاب يك خاطره تمام عيار است كه راوي آن يك دختر 17 ساله است. با نگاه جوان او وارد شهري مي‌شويم كه مردمش با آنچه كه دوست دارند در برابر دشمن دفاع مي‌كنند.

نويسنده «همه چيز درباره جنگ» افزود: كتاب «دا» را مي‌توان خاطره جنگي خانواده ناميد. در جنگ شكاف‌هايي وجود دارد كه فقط دست شاهدان عيني و هنرمندان به داخل آن ها مي‌رود. اين كتاب يك سند شفاهي است كه فضاي آن زمان را براي ما روشن مي‌كند و نمايش مي‌دهد. با خواندن اين كتاب آرام آرام به اين حقيقت پي مي‌بريم كه صدام از مادران ايراني شكست خورده است. در كتاب «دا» ناگهان سرباز شدن دختران، زنان و كودكان را مي‌بينيم.

كتاب «دا» خاطرات سيده زهرا حسيني، به همت سيده اعظم حسيني تدوين شده و توسط انتشارات سوره مهر آماده ارائه به بازار نشر است