تبیان، دستیار زندگی
به مناسبت روز بزرگداشت استاد شهریار- روز شعرو ادب پارسی- مراسمی همراه با صرف افطار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،جمعی از معاونان وی ، استادان، شاعران و نویسندگان توسط موسسه خانه كتاب در هتل انقلاب تهران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

27 شهريور ،به صرف افطار برگزار مي شود

آيين بزرگداشت استاد شهریار توسط خانه كتاب

محمد حسین شهریار

به مناسبت روز بزرگداشت استاد شهریار- روز شعرو ادب پارسي- مراسمي همراه با صرف افطار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،جمعي از معاونان وي ، استادان، شاعران و نویسندگان توسط موسسه خانه كتاب در هتل انقلاب تهران برگزار مي شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آيين بزرگداشت و ضیافت افطار با حضور محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محسن پرویز و جمعی از دیگر از معاونان وزارت ارشاد، استادان، شاعران و نویسندگان کشور به مناسبت روز بزرگداشت استاد شهریار- روز شعر و ادب پارسي-  برگزار می‌شود.

این مراسم 27 شهریور در محل هتل انقلاب تهران برپا خواهد شد.

سید محمدحسین بهجت تبریزی (۱۲۸۵ - ۲۷ شهریور ۱۳۶۷) متخلص به شهریار (پیش از آن بهجت) از معروف‌ترین شاعران ایران و احیاکننده قالب غزل در شعر فارسی پس از مشروطه بود.

از مشهور‌ترین شعرهای او می‌توان به «علی ای همای رحمت» و «آمدی جانم به قربانت» به فارسی و «حیدر بابایه سلام» (به معنی سلام بر حیدربابا) به ترکی آذربایجانی اشاره کرد.

شهریار در روزهای آخر عمر به دلیل بیماری در بیمارستان مهر تهران بستری شد و پس از مرگ در سال ۱۳۶۷، بنا به وصیت خود در مقبره‌الشعرای تبریز دفن شد.