تبیان، دستیار زندگی
سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری خلق چین در ایران با مشاور فرهنگی رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی كشورمان دیدار كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفير چين:

كتابخانه ملي ايران نشانه غناي فرهنگي اين كشور است

سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران

سفير فوق‌العاده و تام‌الاختيار جمهوري خلق چين در ايران با مشاور فرهنگي رئيس جمهوري و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي كشورمان ديدار كرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، علي‌اكبر اشعري، معاون رييس‌جمهوري در ديدار با سفير فوق‌العاده و تام‌الاختيار جمهوري خلق چين در كتابخانه ملي ايران روابط سياسي و اقتصادي ميان دو كشور را در سطحي بسيار خوب ارزيابي كرد و گفت: روابط ميان دو كشور در بخش فرهنگي نياز به تحرك جدي‌تري دارد و با توجه به سوابق چند هزار ساله تمدن‌ دو كشور روابط ما در بخش فرهنگ بايد از جايگاه مطلوب‌تري برخوردار شود.

اشعري روابط ميان كتابخانه‌هاي ملي ايران و چين را پايه مناسبي براي گسترش روابط فرهنگي خواند و افزود: با توجه به تاكيد رؤساي جمهور دو كشور در زمينه گسترش روابط فرهنگي مي‌توان با انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي همكاري و اجرايي كردن آن‌ها به ارتقاي سطح روابط دو كشور در بعد فرهنگي كمك كرد.

شيه شيائوين، سفير فوق‌العاده و تام‌الاختيار جمهوري خلق چين نيز در اين ديدار بازديد از كتابخانه ملي ايران را بسيار تاثير گذار دانست و افزود: دو كشور ايران و چين با اين سابقه تمدني ، نبايد روابط شان  تنها در مسايل سياسي و اقتصادي گسترش يابد، بلكه من تلاش خواهم كرد در دوره حضورم در ايران روابط فرهنگي نيز از رشد خوبي برخوردار شود.

سفير چين در كشورمان وجود مؤسسات مختلف مطالعات متقابل در چين و ايران را نشانه اهميت و جايگاه مطالعات فرهنگي ايران و چين در ميان نخبگان دو كشور دانست و گفت: ما مايليم كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران را به اين‌گونه مؤسسات در چين معرفي كنيم تا در تحقيقاتشان از منابع غني اين مركز استفاده كنند.

شيه شيائو‌ين با بيان اين‌كه كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران نشانه ريشه فرهنگي و غناي تمدني ايران است‌، از اشعري براي سفر به چين و ملاقات با رئيس كتابخانه ملي خلق چين دعوت به‌عمل آورد. همچنين در اين ديدار مقرر شد پيش‌نويس تفام‌نامه همكاري ميان كتابخانه‌هاي ملي دو كشور كه از سوي طرف ايراني ارائه شد، براي دريافت پيشنهاد هاي طرف چيني به مراكز ذيربط اين كشور ارسال شود.

پيش از اين ديدار سفير چين و هيئت همراه از بخش‌هاي مختلف كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران بازديد كردند و از نزديك با وظايف و فعاليت‌هاي آن آشنا شدند.