تبیان، دستیار زندگی
كاپ كانادا»؛ دو طلا، سه نقره، یك برنز و نایب قهرمانی ایران تیم ملی كشتی آزاد دانشگاه آزاد با 2 مدال طلا، سه نقره و یك برنز پس از كوبا نایب قهرمان «كاپ كانادا» شد. اصغر بذری در وزن 66 كیلوگرم و حمید سیفی در وزن 96 كیلوگرم مردا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت‌های كشتی آزاد «كاپ كانادا»؛

دو طلا، سه نقره، یك برنز و نایب قهرمانی ایران


تیم ملی كشتی آزاد دانشگاه آزاد با 2 مدال طلا، سه نقره و یك برنز پس از كوبا نایب قهرمان «كاپ كانادا» شد.

اصغر بذری در وزن 66 كیلوگرم و حمید سیفی در وزن 96 كیلوگرم مردان طلایی ایران بودند. مجید رودباری، پژمان درستكار و هادی پورعلیجان به مدال نقره رسیدند؛ ضمن این كه هادی حبیبی بر سكوی سوم ایستاد.

در وزن 55 كیلوگرم مجید رودباری اولین مدال نقره تیم ایران را كسب كرد كه در فینال مغلوب رنه مونترو قهرمان سال 2002 جهان از كوبا شد.

در وزن 60 كیلوگرم بهنام طیبی با قبول دو شكست برابر كشتی‌گیر ژاپن و سعید آذربایجانی، كشتی‌گیر ایرانی‌الاصل كانادا به مقام چهارم رسید.

در این وزن یاندرو كوئینتانا دارنده مدال نقره جهان از كوبا از ابتدا تا فینال تمامی حرفان خود را 10 بر صفر شكست داد تا ضمن كسب مدال طلا از شانس‌های مسلم مدال در المپیك باشد.

در وزن 66 كیلوگرم اصغر بذری بار دیگر نمایش درخشانی داشت و در نیمه نهایی 3 بر یك مقابل روندون كوبایی پیروز شد تا انتقام شكست در جام جهانی را از وی بگیرد. بذری در فینال نیز توانست با نتیجه 7 بر یك، حریف ژاپنی را شكست دهد و قهرمان شود. در پیكار رده‌بندی این وزن روندون با ضربه فنی برابر كشتی‌گیر كانادا پیروز شد و به مدال برنز رسید.

در وزن 74 كیلوگرم هادی حبیبی نفر چهارم جهان از كشورمان پس از شكست 6 بر 4 در وقت اضافه و در مرحله‌ی نیمه نهایی مقابل فوندورا از كوبا، حریف كانادایی خود را به راحتی شكست داد و به مدال برنز رسید. در فینال این وزن فوندورا توانست 3 بر صفر دانیل ایگالی قهرمان جهان و المپیك در سال 1999 و 2000 از كانادا را شكست دهد و قهرمان شود.

در وزن 84 كیلوگرم پژمان درستكار پس از پیروزی 7 بر صفر مقابل كشتی‌گیر كانادا، در فینال به مصاف خوئل رومرو دارنده‌ی 5 مدال جهانی رفت كه 5 بر صفر مغلوب حریف خود شد.

رومرو در این رقابت‌ها بسیار آماده نشان داد و از مدعیان المپیك در این وزن خواهد بود.

در وزن 96 كیلوگرم حمید سیفی پس از پیروزی 3 بر 2 مقابل عبدل لطیف از آمریكا، در فینال كشتی‌گیر نامیبیا را مغلوب كرد و به مدال طلا رسید.

در وزن 120 كیلوگرم نیز پورعلیجان از پس پیروزی ضربه فنی در نیمه نهایی مقابل كشتی‌گیر كانادا، در فینال برابر الكسیس رودریگز، كشتی‌گیر صاحت نام كوبایی قرار گرفت كه با شكست برابر این كشتی‌گیر قدرتمند به مدال نقره رسید.

در پایان این رقابت‌ها كوبا كه با نفرات اصلی و المپیكی خود پا به میدان گذاشته بود، قهرمان رقابت‌ها شد و تیم دانشگاه آزاد به نمایندگی از كشورمان نایب قهرمان «كاپ كانادا» شد.

در پایان این رقابت‌ها فوندورا از كوبا و ایگالی از كانادا به عنوان بهترین كشتی‌گیران خارجی و كانادایی رقابت‌ها انتخاب شدند.

رده‌بندی تیمی:

1 ـ كوبا، 2 ـ ایران، 3 ـ كانادا، 4 ـ ژاپن، 5 ـ آمریكا.

برزگر: تست دبیر در سیدنی 20 بود، حالا 32 شده است


تمرین تیم ملی كشتی آزاد عصر روز گذشته با حضور كشتی‌گیران المپیكی انجام شد.

در این تمرین كه تمامی المپیك‌ها به جز مجید خدایی حضور داشتند، ملی‌پوشان حدود 2 ساعت به تمرین پرداختند كه خدایی پس از مرخصی 2 روزه از امروز به تیم ملحق می‌شود.

منصور برزگر پیش از آغاز تمرین خطاب به كشتی‌گیران گفت: 45 روز تا المپیك فرصت داریم كه در كل 30 جلسه تمرین اصلی خواهیم داشت و 15 جلسه آن به تمرین جدی كشتی اختصاص خواهد یافت. از امروز كار اصلی شروع می‌شود و تنها كاری كه باید انجام دهید، تمرین و استراحت است.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در سال 1990 به ژاپن رفتیم و سال بعد تمام ترازهای دنیا را بر هم زدیم. در المپیك بارسلون و آتلانتا 3 مدال گرفتیم كه در آن زمان‌ها محكوم بودیم. اما، به آن مسایل نگاه نكنید. در حال حاضر با یكدیگر به خوبی هماهنگ شده‌ایم و تیم منسجم و یك‌دستی داریم كه می‌توانیم بسیاری از كشتی‌گیران را شكست دهیم.

برزگر با اشاره به برگزاری اردوی تیم ملی در همدان، به نتایج تست دبیر اشاره كرد و گفت: نتیجه تست دبیر در سیدنی 20 بود، كه الان 32 شده است و سایر ملی‌پوشان نیز نتیجه تست مثبتی دارند. از امروز به بعد جلسات خصوصی زیادی خواهیم داشت تا در رابطه با مسایل مختلف كشتی صحبت كنیم. كشتی بسیار حساس است باید ظرافت‌های آن را به خوبی یاد گرفت. از امروز تا 8 یا 9 شب در سالن خواهم بود و از شما ملی‌پوشان می‌خواهم كه در پایان تمرین روی مسایل مختلف كار كنید.

با پایان صحبت‌های برزگر علیرضا حیدری میدان‌دار شد و پس از پایان نرمش، كشتی‌گیران به ترتیب رو در روی یكدیگر قرار گرفتند تا به مرور فن و تمرین بپردازند.

بابك نورزاد ـ مصطفی رضایی، علیرضا دبیر ـ مهدی حسین رضایی، مهدی حاجی زاده ـ علیرضا اكبرنژاد و مازیار برزگر، علیرضا حیدری ـ تقی پور و حمید یاری، علیرضا رضایی ـ هداوند، شهرام امید ـ خالپور با یكدیگر سرشاخ شدند و مسعود مصطفی جوكار با حریف جوان خود به تمرین پرداخت.

همچنین در خلال تمرینات منصور برزگر با مهدی حاجی زاده و تقی اكبرنژاد با علیرضا دبیر سرشاخ شدند.

ضمن این كه علیرضا رضایی با بینی باند پیچی شده تمرین كرد.

سرمربی تیم ملی در خصوص عملكرد جوكار، گفت: جوكار با سه ماه گذشته‌اش قابل مقایسه نیست و دیگر پوئن نمی‌دهد.

شهرام امید كه در تمرینات با جوكار سرشاخ می‌شود، نیز صحبت‌های برزگر را تصدیق كرد.

با پایان تمرینات كشتی، حاجی زاده، رضایی و حیدری در گوشه‌یی از سالن شنا رفتند و برزگر به آموزش كشتی‌گیران جوان پرداخت.