تبیان، دستیار زندگی
دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها به منظور ترویج كتابخوانی و سهولت دسترسی به منابع دانشگاهی، برخی از كتاب‌های منتشر شده خود را در فضای مجازی منتشر می‌كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به منظور رفع نياز دانشجويان انجام مي شود

انتشار نسخه ‌ديجيتالي كتاب‌هاي ارتباطات

ارتباطات فراملی و جهان سوم

دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها به منظور ترويج كتابخواني و سهولت دسترسي به منابع دانشگاهي، برخي از كتاب‌هاي منتشر شده خود را در فضاي مجازي منتشر مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها در نظر دارد بخشي از كتاب‌هاي تاليفي و ترجمه را كه چند سالي از انتشار آنها مي‌گذرد و جزء منابع دانشگاهي محسوب مي‌شوند، تجديد چاپ نكند و در عوض نسخه ديجيتالي آنها را روي پايگاه اطلاع‌رساني اين دفتر قرار دهد.

«روزنامه‌نگاري حرفه‌اي» اولين كتابي است كه يك ماه پيش در راستاي همين سياست روي پايگاه قرار گرفت. كتاب «ارتباطات فراملي و جهان سوم» نوشته «جرالد ساسمن و جان. اي. لنت»، ترجمه «طاهره ژيان احمدي» نيز دومين كتابي است كه به تازگي نسخه ديجيتال آن منتشر شده‌است.

در اين كتاب تكنولوژي ارتباطات و انتقال رسانه‌هاي گروهي به جهان سوم در يك چارچوب مفهومي از سوي نويسندگان آن مورد تحليل قرار گرفته‌است. همچنين در اين كتاب رويكردهاي متفاوت نظريه‌پردازان درباره نسبت ايجاد و رشد رسانه‌هاي جمعي با ميزان و نحوه توسعه يك كشور توضيح و تبيين شده‌است.

متن كامل كتاب «جريان بين‌المللي اطلاعات» كه از منابع درسي دانشجويان علوم ارتباطات است، ظرف يك ماه آينده روي سايت قرار مي‌گيرد