تبیان، دستیار زندگی
اشگاه رئال؛ بازی سیاسی پرس جواب داد در حالی كه وب‌سایت رئال مادرید طبق پیش‌بینی آس اسپانیا نتایج رأی‌گیری را كمی مؤدبانه منتشر كرده بود و تا 3 ساعت قبل از آخرین لحظات ارسال خبر، پرس مقام سوم انتخابات ریاست رئال مادرید را در ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتمام انتخابات ریاست باشگاه رئال؛

بازی سیاسی پرس جواب داد


در حالی كه وب‌سایت رئال مادرید طبق پیش‌بینی آس اسپانیا نتایج رأی‌گیری را كمی مؤدبانه منتشر كرده بود و تا 3 ساعت قبل از آخرین لحظات ارسال خبر، پرس مقام سوم انتخابات ریاست رئال مادرید را در اختیار داشت، درست در 5/2 ساعت پایانی این رأی‌گیری فلورنتینو پرس قهرمان انتخابات ریاست رئال مادرید شد.

پرس كه تا ساعت 27/14 دقیقه به‌وقت مادرید تنها 998/3 رأی (به نقل از وب‌سایت رئال مادرید داشت.) با رأی‌های پستی به مقام نخست رسید. او 661 رأی از 700 رأی اعضای اصلی را به خود اختصاص داد و 034/11 رأی پستی در ساعات پایانی ناگهان او را به رتبه نخست ارتقا داد.

لورنسو سانس رقیب اصلی او این انتخابات را غیرقانونی و بی‌ارزش دانسته است.

رقابت‌های فوتبال كوپا آمریكا؛

شكست آرژانتین برابر مكزیك

در رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آمریكای جنوبی، تیم ملی فوتبال آرژانتین تن به شكست یك بر صفر برابر مكزیك داد.

بامداد امروز از سری رقابت‌های گروه بی كوپا آمریكا، مكزیك توانست با تك گل «مورالس» در دقیقه‌ی 9 آرژانتین را شكست دهد تا اولین شگفتی كوپا آمریكا رقم خورد.همچنین در دیگر بازی این گروه، اروگوئه با گل‌های «دیه‌گو فورلان»، مهاجم منچستر یونایتد و «بنو اكوادور» را شكست داد. تك گل اكوادور توسط «سالاس» به ثمر رسید.

با برگزاری بازی‌های این گروه ، اروگوئه و مكزیك با چهار امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند و آرژانتین با 3 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

مارچلو بیلسا: تلاش آرژانتین كافی نبود


آرژانتین در دیداری ناامید كننده در كوپا آمریكا یك بر صفر برابر مكزیك شكست خورد.

«مارچلو بیلسا» سرمربی آرژانیتن معتقد است؛ گروهش برای به دست آوردن پیروزی تلاش كافی داشت. اما نتیجه را به دست نیاورد. «بیلسا» در این باره گفت:« مكزیك با سه مدافع مركزی بازی می‌كرد. دو مدافع میانی و دو مدافع پوششی هم در تركیب این تیم وجود داشت. دفاع فشرده كار ما را برای حمله كردن بسیار دشوار كرده بود. با این وجود شش یا هفت فرصت گلزنی را برابر دروازه‌ی مكزیك به دست آوردیم. ما پیروز نشدیم، چرا كه نتوانستیم از فرصت‌های خود استفاده كنیم، حریف تنها دو موقعیت به دست آورد كه یكی از آنها را به گل تبدیل كرد. آرژانتین از تمام تلاش خود برای به دست آوردن پیروزی استفاده كرد. اما نتوانست از این مانع عبور كند، تلاش ما خوب بود؛ اما، كافی نبود و این در فوتبال طبیعی است.»

پیروزی شش بر یك برابر اكوادور در دیدار نخست، هواداران آرژانتین را برای قهرمانی در كوپا آمریكا امیدوار كرده بود. اما نمایش ضعیف برابر مكزیك انتقادهای فراوانی را متوجه بیلسا و گروهش كرد. اكنون آرژانتین با سه امتیاز از دو دیدار در جایگاه سوم گروهB، پشت سر مكزیك و اروگوئه قرار دارد. دو تیم برتر هر گروه به طور مستقیم به دیدار یك چهارم نهایی می‌رسد، اما دو تیم هم از میان بهترین تیم‌های سوم گروه‌ها، برای این مرحله برگزیده می‌شوند.

«ریكاردو لاولپه»، سرمربی تیم ملی مكزیك كه در جام جهانی 1975، دروازه‌بان ذخیره‌ی آرژانتین بود، از این كه مكزیكی‌ها، هموطنانش را شكست دادند، متاسف نیست:« من در آرژانتین متولد شدم، اما برای بیست و پنج سال در مكزیك زندگی كرده‌ام. این كشور خیلی چیزها به من داده است. ما شانس خوبی برای پیروزی در این دیدار داشتیم. گل رامون بی‌نظیر بود، بازیكنان ما هوشیار بودند و دفاع بسیار مستحكمی داشتیم.»

سرانجام داویدز به اینتر رسید


ستایش فاكه‌تی از خرید تازه وارد سرانجام ادگار داویدز با قراردادی سه ساله به اینتر میلان پیوست.

مرد میانی یوونتوس كه نیمی از فصل گذشته را به طور قرضی در بارسلونا سپری كرده بود بار دیگر به رقابت‌های سری آ ایتالیا بازگشت. «فاكه‌تی» رییس باشگاه اینتر درباره‌ی خرید «داویدز» به سایت رسمی باشگاه گفت:«از به خدمت گرفتن داویدز خوشحال هستم. وی بازیكن سرشناس با ویژگی‌های فنی بالایی است. اما می‌خواهم بیشتر به موفقیت‌هایی كه با پیراهن بارسلونا در مدت كمی رسیده است، اشاره كنم. او نشان داد كه از روحیه‌ و انگیزه‌ی كافی برای پیشرفت تیمش برخوردار است. قرار گرفتن بارسلونا در جایگاه دوم لالیگا غیر ممكن به نظر می‌رسید، اما داویدز در بارسلونا به این موفقیت دست پیدا كرد.

وانژه راهی هلند شد



روز گذشته آرسن وانژه، سرمربی تیم فوتبال آرسنال به منظور انجام پاره ای مذاكرات برای خرید حاتم طرابلسی، مدافع این تیم وارد هلند شد.

توپچی ها با ارایه پیشنهاد 75/2 میلیون پوندی خود از نیوكاسل، دیگر هواخواه این تونسی سرشناس، پیشی گرفتند.

لازم به ذكر است، وانژه و دیگر مقامات آرسنال برای انجام مذاكرات نهایی و عقد قرارداد به این كشور عزیمت كرده اند

توتی به المپیك نمی‌رود


فرانچسكو توتی، تیم ملی فوتبال ایتالیا را در رقابت‌های المپیك همراهی نخواهد كرد.

پیشتر كاپیتان رم از علاقه‌خود برای سفر به آتن خبر داده بود، او می‌توانست یكی از سه بازیكن بالای بیست و سه سال ایتالیا در رقابت‌های المپیك باشد.

«جنتیله» سرمربی تیم المپیك ایتالیا روز گذشته اعلام كرد توتی و كاسانو دو ستاره‌ی رم به یونان نمی‌آیند. توتی به روزنامه‌ای ایتالیایی در این باره گفت: «من در گروه جنتیله برای المپیك حاضر بودم اما اكنون تصمیم‌گیری در این باره را به فدراسیون فوتبال واگذار كردم.»