تبیان، دستیار زندگی
مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران گفت: حاشیه‌سازان تیم را ناامید خواهیم ساخت......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اكبرپور: رونالدینیو هم افت می‌كند

سیاوش اکبرپور مهاجم استقلال تهران

مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران گفت: حاشیه‌سازان تیم را ناامید خواهیم ساخت.

سیاوش اكبرپور در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار كرد: شرایط استقلال در حال حاضر بسیار خوب و حتی ایده‌آل‌تر از بسیاری از تیم‌های لیگ برتر است، با این حال استقلال دشمنان زیادی دارد و با مسایلی چون گل نزدن مهاجمان برای تیم حاشیه‌سازی می‌كنند.

وی افزود: هنوز ابتدای لیگ است و تیم‌ها در حال جا افتادن هستند، استقلال نیز تاكنون به نسبت بسیاری از باشگاه‌هایی كه با هزینه گزاف وارد لیگ برتر شده‌اند عملكرد قابل قبول‌تری داشته است. بی‌تردید این كارشناسان و صاحب نظران فوتبال هستند كه باید درباره تیم‌ ما نظر دهند نه كسانی كه حتی یك بار از مقابل درب باشگاه استقلال هم رد نشده‌اند.

اكبرپور تصریح كرد: استقلال در این فصل تغییرات بسیاری داشته و بازیكنان جدیدی را جذب كرده است و باید به این تیم برای رسیدن به هماهنگی فرصت داد.

رونالدینیو كه الگوی فوتبالی من است به اندازه‌ای افت كرد كه بارسلونا به راحتی از او گذشت، البته قصد ندارم خودم را با آنها مقایسه كنم اما، قصدم این است كه هواداران را قانع كنم كه این افت و خیزهای بازیكنان طبیعی است و نباید آنها تحت تاثیر حاشیه‌سازی‌ها قرار بگیرند.

وی افزود: نمی‌دانم چرا از ابتدای فصل حاشیه‌های بسیاری در اطراف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ایجاد شده است، گویا عده‌ای نمی‌خواهند این دو باشگاه موفق شوند اما، این كار به ضرر فوتبال ایران خواهد بود چرا كه عبور از دو قطب فوتبال كشور به سودمان نخواهد بود.

مهاجم استقلال در ادامه با اشاره به انتقادهای مطرح شده درباره ضعف گلزنی مهاجمان استقلال نیز به ایسنا گفت: هر مهاجمی برای گلزنی نیاز به فضاسازی بازیكنان میانی دارد، به عنوان نمونه در بازی با مس كارشناسان می‌توانند بگویند كه تا چه اندازه برای من فضاسازی صورت گرفت، درهر صورت این مباحث بیشتر حاشیه‌ای است چرا كه بزرگترین گلزنان جهان چون "نیستلروی" نیز در سال‌های اخیر با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو بوده‌اند، ‌بازیكنی چون رونالدینیو كه الگوی فوتبالی من است به اندازه‌ای افت كرد كه بارسلونا به راحتی از او گذشت، البته قصد ندارم خودم را با آنها مقایسه كنم اما، قصدم این است كه هواداران را قانع كنم كه این افت و خیزهای بازیكنان طبیعی است و نباید آنها تحت تاثیر حاشیه‌سازی‌ها قرار بگیرند.

اكبرپور:اگر مرا نمی‌خواهند،رضایت‌نامه بدهند

مهاجم پیشین الشارجه در ادامه گفت: مغرضان باید بدانند كه آنها چه بخواهند و چه نخواهند استقلال و پرسپولیس هوادار دارند و تلاش‌های این افراد  برای ناكام گذاشتن این دو تیم به جایی نمی‌رسد، در هفته ای که گذشت خبرنگاری با من تماس گرفت و از قول مجتبی جباری حرف‌هایی به من زد تا ما را با یكدیگر دچار اختلاف كند اما، من می‌دانستم كه مجتبی چنین صحبت‌هایی را انجام نمی‌دهد، به همین دلیل وارد حاشیه نشدم، ‌اما در استقلال بازیكنان تازه واردی حضور دارند كه شاید به این مسایل و حاشیه‌سازی‌ها عادت نداشته باشند. به عنوان بازیكنی كه سال‌ها در استقلال بوده‌ام به مسایل اطراف تیم عادت كرده‌ام اما، بازیكنان جوان و جدید استقلال باید مراقب خود باشند چرا كه بیرون آمدن از این حاشیه‌ها بسیار دشوار است.

وی كادرفنی استقلال را یكی از نقاط قوت این تیم دانست و افزود: امیر قلعه‌نویی كاپیتان استقلال و تیم ملی، صمد مرفاوی بهترین گلزن، محمود فكری یكی از باسابقه‌ترین و حمید بابازاده یكی از موفق‌ترین دروازه‌بان باشگاه استقلال كادرفنی تیم را تشكیل می‌دهند، در واقع به كسانی كه به طور مداوم چشم‌شان به نیمكت پرسپولیس است باید بگویم كه در استقلال نیز اسطوره‌های باشگاه بر روی نیمكت قرار دارند و آنها بی‌تردید اجازه نمی‌دهند تیم بزرگ استقلال از این حاشیه‌ها ضربه بخورد، ضمن آنكه یك روانشناس خوب به نام دكتر منتظری داریم كه توانسته از نظر روحی شرایط بازیكنان را بهبود ببخشد، من و سایر بزرگترهای تیم استقلال نیز تلاش می‌كنیم تا نفرات جوان و كم تجربه‌تر تیم از این حاشیه‌ها ضربه نخورند.

سیاوش اکبرپور مهاجم استقلال تهران

اكبرپور ادامه داد: هر كدام از این بازیكنان جوان را به چشم سیاوش اكبرپور در دورانی كه به تازگی از مقاومت شهید سپاسی به استقلال آمده بود می‌بینم، در آن زمان بسیار كم تجربه و احساسی بودم و به سرعت اسیر حاشیه شدم اما، اكنون پس از تجربه بازی در استقلال و امارات به پختگی كامل رسیده‌ام و ضمن دوری از حاشیه به سایر بازیكنان تازه وارد نیز كمك می‌كنم تا به فضای كار در تیم استقلال آشنا شوند.

مهاجم استقلال تهران خاطرنشان كرد: تعطیلی لیگ از جهتی به نفع ما بود تا از نظر روحی شرایط بهتری پیدا كنیم اما، دوست داشتم بازی مقابل برق انجام می‌شد تا در آن بازی بتوانیم خود را نشان دهیم، متاسفانه در بازی مقابل مس كرمان فرصت گلزنی برای من ایجاد نشد، در حال حاضر تمام تمركزم را بر روی بازی با صبا گذاشته‌ام و در پاسخ به انتقادها درباره گل نزدنم، می‌گویم كه در هر بازی تنها برای گلزنی به میدان می‌روم چرا كه تشنه گلزنی هستم و می‌خواهم خیلی چیزها را به خیلی‌ها اثبات كنم.

وی افزود: بازی با صبای قم بسیار دشوار است، البته این فصل تمامی دیدارها سخت خواهد بود، تصورم این است كه قهرمان این فصل لیگ برتر از پنجاه امتیاز فراتر نخواهد رفت چرا كه تمامی تیم‌ها قدرتمند هستند و بی‌تردید همه تیم‌ها از ملوان گرفته تا برق و ذوب آهن حریفانشان را متوقف می‌كنند.

ما دو فصل پیش با نفری 40 میلیون تومان استقلال را قهرمان لیگ برتر كردیم چرا كه بازیكنان استقلال تنها به عشق هواداران به میدان می‌روند، هوادارانی كه همواره حامی بازیكنان هستند

اکبرپور ادامه داد: دیگر فوتبال به نام بازیكنان نیست بلكه به ارزش بازیكنان است و سهم مسایل خارج از زمین را نیز نباید اندك دانست، در هر صورت صبای قم بازیكنان قدرتمند و سرمربی خوبی چون فیروز كریمی دارد كه بی‌تردید روز دشواری را برای استقلال رقم خواهند زد اما، دیگر هیچ حریفی برای ما تفاوت ندارد و استقلال تهران با هدف برد به میدان می‌رود. می‌خواهیم پیروز شویم چه حریف‌مان صبای باتری باشد و چه بارسلونا.

مهاجم استقلال افزود: هدف تمامی بازیكنان شكست دادن تمامی تیم‌ها است، نفرات استقلال بسیار كم حاشیه هستند، بازیكنان ما كسانی نیستند كه به دلیل پاس نشدن یك چك قهر كنند، ما دو فصل پیش با نفری 40 میلیون تومان استقلال را قهرمان لیگ برتر كردیم چرا كه بازیكنان استقلال تنها به عشق هواداران به میدان می‌روند، هوادارانی كه همواره حامی بازیكنان هستند.

اكبرپور در ادامه با انتقاد از برخی رسانه‌ها گفت: متاسفانه برخی خبرنگاران كه البته تعدادشان اندك است خبرهایی غیر واقعی را منتشر می‌كنند، به همین دلیل از هواداران استقلال می‌خواهم تنها مصاحبه‌های خود بازیكنان را باور كنند نه شایعات منتسب به آنها را، البته این صحبت را با هوادارانی كه از صمیم قلب استقلال را دوست دارند انجام می‌دهم نه كسانی كه با نیت‌های دیگر به تیم نزدیك شده‌اند.

تعیین وضعیت اکبرپور بعد از دهه محرم

وی معتقد است كه این تیم شانس بالایی برای قهرمانی در لیگ برتر دارد و می‌گوید: برای قول قهرمانی كمی زود است اما، اطمینان داشته باشید استقلال یكی از پایه‌های قهرمانی لیگ هشتم است.

بازیکن استقلال افزود: استقلال باید در لیگ قهرمانان آسیا نیز به میدان برود، بی‌تردید در آن رقابت‌ها كه جنبه ملی دارد ما نماینده 60 میلیون ایرانی خواهیم بود و در آنجا با غیرت ایرانی به دنبال حفظ آبروی فوتبال ایران هستیم. حتی من زمانی كه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود به عنوان یك ایرانی برای این تیم آرزوی پیروزی خواهم كرد. در هر صورت من كارنامه‌ام یك جام قهرمانی آسیا كم دارد كه امیدوارم آن را در اوج جوانی فوتبالی‌ام با استقلال كسب كنم.

اكبرپور افزود: زمانی كه فوتبال امارات در آسیا، چهار سهمیه دارد باید نمایندگان ایران به گونه‌ای در این رقابت‌ها ظاهر شوند كه مشخص شود فوتبال ایران چه برتری‌هایی به امارات دارد. در هر صورت من حتی زمانی كه در امارات بودم به طور مداوم بازی‌های استقلال را دنبال می‌كردم، با شكست‌های این تیم ناراحت می‌شدم اما، حتی در روزی كه تیم من در امارات مغلوب شد با برد استقلال خوشحال می‌شدم و اكنون امیدوارم با استقلال در آسیا موفق شوم.

از آنجا كه حق را گرفتنی می‌دانم تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا بتوانم نظر علی دایی را جلب كنم، به همین دلیل طی این مدت درباره تیم ملی صحبت نكردم تا بتوانم با تلاش و تمرین به تیم ملی راه پیدا كنم

مهاجم استقلال درباره تلاشش برای حضور در تیم ملی فوتبال نیز  گفت: پس از رقابت‌های بوسان به طور مداوم به تیم ملی دعوت شده و خط می‌خوردم، حاشیه‌های دوران جوانی نیز من را از تیم ملی دور كرد. در هر صورت از آنجا كه حق را گرفتنی می‌دانم تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا بتوانم نظر علی دایی را جلب كنم، به همین دلیل طی این مدت درباره تیم ملی صحبت نكردم تا بتوانم با تلاش و تمرین به تیم ملی راه پیدا كنم، در هر صورت زمانی كه بازی در امارات من را راضی نكرد بار دیگر به استقلال بازگشتم تا در خانواده خود بازی كنم تا هم به تیم ملی و هم به بازی در اروپا نزدیك شوم.

سیاوش اكبرپور در پایان به ایسنا گفت: بی‌تردید استقلال لیگ هشتم در مقایسه با تیم‌های دولتی و خصوصی دیگر لیگ برتر بسیار مظلوم است، اما اطمینان می‌دهم كه این بهترین تیم تاریخ استقلال است و در نهایت این فصل به هواداران قهرمانی را هدیه خواهد كرد.