تبیان، دستیار زندگی
کمربند سرطان مری از چین شروع شده و از شمال کشور ما نیز رد می شود. کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت گفت: کشور ما از لحاظ تاریخی و مطالعاتی در مورد برخی از سرطان ها در نقطه شیوع بالایی قرار دارد. به عنوان مثال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرطان مری در شمال ایران زیاد است

مری

کمربند سرطان مری از چین شروع شده و از شمال کشور ما نیز رد می شود.

کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت گفت: کشور ما از لحاظ تاریخی و مطالعاتی در مورد برخی از سرطان ها در نقطه شیوع بالایی قرار دارد. به عنوان مثال کمربندی داریم مربوط به کمربند سرطان مری که از چین شروع شده و از شمال کشورما نیز رد می شود.

وزیر بهداشت در ادامه از شیوع سرطان مری در نوار حاشیه ای دریای مازندران خبر داد و افزود: در واقع حاشیه ای از دریای مازندران نیز در کمربند سرطان مری قرار گرفته و جزو مناطقی محسوب می شود که شیوع این سرطان در آن جا زیاد است.

باقری لنکرانی ابراز داشت: در حال حاضر خصوصیات این کمربند و همچنین علل بروز آن در این منطقه ی خاص همانند ژنتیک، عادات غذایی، نوع خاک و ... ، از جمله موضوعاتی است که محققان دنیا در حال پژوهش بر روی آن هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه میزان ابتلا به سرطان معده در برخی از مناطق کشورمان از شیوع بالایی برخوردار است، تصریح کرد: به عنوان مثال ایران در رابطه با ابتلا به سرطان معده جزو کشورهایی محسوب می شود که در برخی از نقاط خود از شیوع بالایی برخوردار است.

اما می توان گفت، خوشبختانه در مجموع، کشور ما در خصوص بروز سرطان معده و مری با روند رو به کاهش روبروست، یعنی آمارها نشان می دهد که تعداد بیماران مبتلا به این دو نوع سرطان رو به کاهش است.

منبع : سایت عصر ایران

* مطالب مرتبط :

سرطان ریه ، معده و مری

نصف سرطان‌های معده دنیا در چین 

رژیم غذایی در سرطان ها

سرطان معده با مصرف زیاد ترشی و شور

راه های درمان سرطان معده

سرطان معده و علائم آن

تاثیر تغذیه بر سرطان معده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.