تبیان، دستیار زندگی
یك پژوهشگر حوزه علوم دینی گفت: بسیاری از كتاب‌هایی كه در حوزه دین منتشر شده‌اند ناشناخته هستند و مهمترین دلیل آن نیز توزیع نامناسب است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توزيع نامناسب عامل معرفي نشدن كتاب‌هاي ديني است

توزیع نامناسب عامل معرفی نشدن كتاب‌های دینی

يك پژوهشگر حوزه علوم ديني گفت: بسياري از كتاب‌هايي كه در حوزه دين منتشر شده‌اند ناشناخته هستند و مهمترين دليل آن نيز توزيع نامناسب است.

رضا مختاري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بيان اين مطلب اظهار داشت: در ايران كتاب‌ها و منابع مناسبي تاليف و ترجمه مي‌شوند ولي بسياري از آنها به دليل اطلاع‌رساني نامناسب در اختيار علاقه‌مندان قرار نمي‌گيرند.

وي افزود: در سال‌هاي قبل و اوايل انقلاب كتاب‌هايي منتشر شده كه ديگر تجديد چاپ نشده‌اند، در حالي كه انتشار آنها مي‌تواند نيازهاي ديني جامعه امروز را برطرف كند.

به گفته مختاري برخي از كتاب‌ها نيز به دليل نامفهوم بودن نام آنها و آگاهي نداشتن علاقه‌مندان به كتاب‌هاي ديني از محتواي آنها مغفول و ناديده مي‌مانند.

اين پژوهشگر اظهار داشت: البته با وجود اينكه اكنون ناشران بي‌سواد و كم سواد براي سود مادي خود كتاب‌هايي را منتشر مي‌كنند كه به محتوا و كيفيت آن هيچ توجهي نشده‌است با اين حال كتاب‌هايي كه اكنون منتشر مي‌شوند بيش از 60 درصد بامحتوا و مناسب هستند و حدود 80 درصد نياز افراد جامعه را پاسخ مي‌دهد.