تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان لیگ برتر با اشاره به حل نشدن مشکل حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر نسبت به وضعیت ایران در لیگ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احتمال محرومیت ایران از لیگ قهرمانان

معرفی حریفان سایپا و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا

رئیس سازمان لیگ برتر با اشاره به حل نشدن مشکل حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر نسبت به وضعیت ایران در لیگ قهرمانان آسیا هشدار داد.

عزیزالله محمدی با اشاره به دو اشکال اساسی AFC از لیگ برترفوتبال ایران به مهر گفت: درآخرین بازدید نمایندگان AFC تغییراساسنامه باشگاهها و دریافت حق پخش تلویزیونی دو ایراد اساسی مسابقات لیگ برتر بود که به ایران تا 10 مهرماه مهلت داده شد تا جهت رفع این دو اشکال اقدام کند.

وی تصریح کرد: درخصوص باشگاهها و تغییر ماهیت آنها به شرکت های تجاری، اصلاحات لازم با همکاری باشگاهها انجام شد و هفته آینده مدارک لازم در این زمینه برای AFC ارسال خواهد شد تا دربازدید نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا که هفتم مهرماه انجام خواهد شد، مورد تایید نهایی قرار گیرد.

تاریخچه لیگ قهرمانان آسیا

رئیس سازمان لیگ برتر با بیان اینکه علیرغم تلاش مسئولان فدراسیون فوتبال و برگزاری جلسات متعدد با مسئولان سیما هنوزمشکل حق پخش تلویزیونی مسابقات پابرجاست، اظهار داشت: با وجود تاکید و موضع گیری صریح و قاطع بن همام دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی براینکه درصورت فراهم نشدن شرایط مورد نظر AFC از سوی کشورهای عضو و بویژه در زمینه حق پخش تلویزیونی، کشورهای آسیایی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم خواهند شد، متاسفانه تاکنون هیچگونه توافق جدی و رسمی در این زمینه بین مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان صدا وسیما انجام نشده و ادامه این وضعیت سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا را تهدید می کند.

وی اضافه کرد: قراراست هفته آینده هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نشست فوق العاده ای را در این زمینه برگزارکند تا وضعیت نهایی حق پخش تلویزیونی مسابقات درفرصت باقی مانده مشخص شود.

محمدی در پایان گفت: اختصاص حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ به باشگاهها می تواند بخشی ازهزینه های تیم های لیگ برتر را جبران کند از همین رو دریافت حق پخش مسابقات، حق قانونی باشگاههاست که باید با ارائه راهکاری مناسب اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.