تبیان، دستیار زندگی
سیامك صالح‌ فرج‌زاده و جلال خاك‌زادیه در رشته پرتاب دیسك به دلیل عدم آگاهی از تغییر برنامه مسابقات از شركت در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشتباه مسئولان و حذف قهرمان پارالمپیک

سیامک فرج زاده

سیامك صالح‌ فرج‌زاده و جلال خاك‌زادیه در رشته پرتاب دیسك به دلیل عدم آگاهی از تغییر برنامه مسابقات از شركت در بازی‌های پارالمپیك پكن جا ماندند!

به نقل از ایسنا، نمایندگان دوومیدانی ایران در رشته پرتاب دیسك مسابقات پارالمپیک 2008 پکن و در كلاس F52، F33، F34 كه قرار بود از ساعت 17:50 دقیقه روز دوشنبه به وقت محلی با حریفان‌شان به رقابت بپردازند، به دلیل تغییر برنامه و تاخیر در ورود به سالن برگزاری مسابقات از حضور در این بازی‌ها جا ماندند.

طبق برنامه ریزی اولیه قرار بود مسابقه آنها ساعت 17:50 دقیقه  به وقت محلی برگزار شود اما در برنامه جدید زمان رقابت این دو عضو تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولان به ساعت 16:50 تغییر کرد اما مسئولان کاروان ایران از این موضوع بی اطلاع بودند تا زمینه حذف این دو ورزشکار کشورمان فراهم شود.

فرج زاده

صالح فرج زاده قهرمان پارالمپیک 2004 آتن بود که یکی از مدعیان اصلی کسب مدال طلا در این رقابت ها هم به حساب می آمد. وی در مسابقات جایزه بزرگ دوومیدانی جانبازان و معلولان که 16 مردادماه برگزار شد موفق شده بود با کسب رکورد 43/40 متر در پرتاب دیسک رکورد پارالمپیک را که 31/39 مترهست را به اندازه 12/1 متر افزایش دهند.

اصغر هادی‌زاده درباره علت این اتفاق گفت: طبق برنامه‌ای كه از پیش به تیم ایران اعلام شده بود، امروز باید خاك‌زادیه و صالح‌ فرج‌زاده از ساعت 17:50دقیقه به وقت محلی مسابقه می‌دادند ولی با تغییری كه در برنامه ایجاد شده بود، مسابقات پرتاب دیسك از ساعت 16:50دقیقه به وقت محلی آغاز شد.

وی ادامه داد: متاسفانه این تغییر از چشم ایران دور ماند و با وجود اینكه ساعت 16 و 50 دقیقه در سالن مسابقات بودیم مسئولان برگزاری بازی‌ها به دلیل تاخیر اجازه رقابت به دوومیدانی‌كاران ایرانی را نداند.

سرپرست تیم دوومیدانی معلولان ایران تصریح كرد: ما از این تغییر برنامه ضرر كردیم چرا كه قطعا یك مدال خوبمان را از دست دادیم.