تبیان، دستیار زندگی
یک روزنامه سعودی با بیان اینکه بازی با ایران دیگر تمام شد و مهم بازی با امارات است که تیم ملی عربستان باید برای آن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عصبانیت عربستانیها از تساوی با ایران

هر دو تیم راضی از تساوی

یک روزنامه سعودی با بیان اینکه بازی با ایران دیگر تمام شد و مهم بازی با امارات است که تیم ملی عربستان باید برای آن آماده شود،مدعی شد داور استرالیایی در حد و اندازه این بازی نبود.

به نقل ازمهر ، روزنامه عکاظ با تیتر " الاخضر(عربستان) در دقایقی خوابید تا نکونام تساوی را برباید" نوشت: تیم ملی ما سه امتیازی را که در کف دستش بود، در برابر ایران از دست داد تا در اولین بازی انتخابی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی تنها به یک تساوی دست پیدا کند.

این روزنامه نوشت: برتری در دو نیمه بین دو تیم تقسیم شد تا جایی که الاخضر، نیمه اول را بیشتر در اختیار داشت، اما تیم ایران در نیمه دوم، برتری را از آن خود کرد تا در نهایت دو تیم برابر بیش از 70هزار تماشاگر استادیوم بین المللی ملک فهد با یک امتیاز زمین بازی را ترک کنند. البته خشونتهای عمدی بازیکنان ایران با اغماض داور استرالیایی روبرو می شد.

عربستان راضی از تساوی در برابر ایران

سعد الحارثی بازیکن تیم ملی عربستان با انتقاد شدید از داور استرالیایی بازی تیمش در برابر تیم ایران مدعی شد: داور برخورد تبعیض آمیز و ناعادلانه ای با تیم عربستان داشت، وی اصلا در حد و اندازه این بازی نبود و با بازیکنان ایران مدارا می کرد. او شایستگی عنوان بین المللی بودن را ندارد.

وی درباره بازی ضعیف تیم عربستان در نیمه دوم گفت: تیم ضعیف نبود و ما در سطح خیلی عالی بودیم؛ تیم ایران بر توپهای بلند تکیه کرده بود و از یک فرصت خود برای گل تساوی استفاده کرد.

سلطان بن فهد رئیس جمعیت جوانان عربستان هم به انتقاد از داور استرالیایی بازی، با بیان اینکه داور استرالیایی ما را از سه امتیاز بازی محروم کرد، افزود: داور پنالتی انجام شده روی فیصل را نگرفت و خطاهای انجام شده بر روی بازیکنان الاخضر را هم نادیده گرفت. البته تیم ما در نیمه اول بهتر بود و می توانست حداقل با 4 گل به پیروزی برسد.

وی گفت: ما همچنان شانس صعود داریم و در بازیهای بعدی تلاش خواهیم کرد با جبران اشتباهاتی که با ناصر الجوهر سرمربی تیم بررسی خواهیم کرد، بهتر عمل کنیم و الاخضر در بازی دوم خود در برابر امارات بهتر ظاهر خواهد شد.

گل نکونام زنگ هشدار ایران به عربستان بود

تساوی حاصل جدال ایران - عربستان

دیگر روزنامه سعودی گل دقایق پایانی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی عربستان در ریاض را زنگ خطری برای این تیم در ادامه رقابتهای مقدماتی راهیابی به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی قلمداد کرد.

روزنامه الوطن با چاپ عکس بزرگی از بازی تیمهای ملی فوتبال عربستان و ایران نوشت: تیم ملی عربستان در اولین گام خود در بازیهای انتخابی جام جهانی آتی در قاره آسیا دچار لغزش شد و در مصاف با تیم ایران به نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک دست نیافت. هرچند تیم سبز(الاخضر) در دقیقه 29 نیمه اول با گل سعد الحارثی از ایران پیش افتاد، اما جواد نکونام بازیکن باتجربه تیم ایران در دقیقه 83 بازی، نتیجه را به تساوی کشاند.

تساوی حاصل جدال ایران - عربستان

در ادامه این مطلب آمده است: عربستان عملکرد رضایتبخشی داشت که در نهایت با گل برتری ایرانی ها را غافلگیر کرد، اما در نیمه دوم این تیم عملکرد ضعیفی داشت و همین مسئله به ایرانی ها اجازه داد بارها دروازه آن را تهدید کنند که در نهایت با زدن گل تساوی، این تیم را از پیروزی در زمین خودی و در یک بازی دشوار محروم کردند.

این روزنامه همچنین نوشت: علی دایی سرمربی تیم ملی ایران، از همان دقایق اولیه با سیستم 4.4.2 که به 3.4.3 تبدیل می شد یک بازی هجومی را در دستورکار قرار داد.

به نوشته روزنامه الوطن ناصر الجوهر سرمربی تیم ملی عربستان به قدرت مهارتی و بدنی تیم ملی ایران و تجربه حرفه ای بالای آن اعتراف کرده است. همچنین ادعا کرده است با توجه به فرصتهای بسیار آسانی که برای تیم ملی عربستان در بازی دیشب به وجود آمد، این تیم باید پیروزی را از آن خود می کرد.

نجات ایران با گل دیرهنگام جواد نکونام

شادی ایرانی ها از به ثمر رسیدن گل تساوی

تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی دور نهایی انتخابی جام جهانی 2010 در عربستان به تساوی یک بریک رسید.

پایگاه خبری فوتبال آسیا در گزارشی با تیتر "گل دیرهنگام نکونام برای نجات ایران" به بازی شب گذشته تیم های ایران و عربستان در ورزشگاه ملک فهد ریاض اشاره کرده و آورده است: " سید مهدی رحمتی دروازه بان تیم ملی در نیمه اول و در دقیقه 30 دروازه اش باز شد تا میزبان با برتری به رختکن برود. سعد الحرثی در حالی توپ ارسالی از سمت راست را به تور ایران چسباند که او در میان مدافعان ایران آزاد بود و برای زدن گل خود تنها به یک بغل پا نیاز داشت".

در ادامه این گزارش آمده است:"با شروع نیمه دوم فشار تیم ایران رفته رفته بیشتر شد هر چند عربستانی ها همچنان در زدن گل دوم خطرناک نشان می دادند."

مهرزاد معدنچی

همچنین در این گزارش می خوانید:" هر دو تیم برای حفظ برتری در جریان بازی دست به تعویض زدند که آمدن یاسر القحطانی بازیکن سال 2007 آسیا چهره سعودی ها را تهاجمی تر کرد. دایی نیز با آوردن رسول خطیبی و مهرزاد معدنچی و مجتبی جباری سعی کرد فعالیت خط حمله را بیشتر کند و خلاقیت خط هافبک را بالا ببرد".

در خاتمه گزارش پایگاه خبری فوتبال آسیا آورده شده است: " اما در نهایت این جواد نکونام بود که در دقیقه 83 و در فضای خالی نزدیک به تیر دو با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند تا کار با نتیجه یک - یک به پایان برسد".

ایران در بازی بعدی این مرحله که چهار روز بعد روز 10 سپتامبر - 20 شهریور برگزار می شود استراحت خواهد داشت. کره شمالی دومین حریف تیم ملی ایران خواهد بود که روز 15 اکتبر در ورزشگاه آزادی حاضر خواهد شد.