تبیان، دستیار زندگی
ای آسیا نمی خواهم بهترین داور آسیا بشوم دوست ندارم امسال به عنوان بهترین داور آسیایی انتخاب بشوم. مسعود مرادی نماینده داوران ایران در مسابقات ملت های آسیا ،ضمن بیان مطلب فوق گفت: وقتی به عنوان بهترین داور آسیا انتخاب شدم به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

:

گفت و گو با تنها داور ایرانی جام ملت های آسیا

نمی خواهم بهترین داور آسیا بشوم


دوست ندارم امسال به عنوان بهترین داور آسیایی انتخاب بشوم.

مسعود مرادی نماینده داوران ایران در مسابقات ملت های آسیا ،ضمن بیان مطلب فوق گفت: وقتی به عنوان بهترین داور آسیا انتخاب شدم به شدت تحت فشار قرار گرفتم زیرا انتظارات از من بالا رفته بود و هیچ كس توقع اشتباه از من نداشت، اما من هم انسان هستم و اشتباه دارم. با این وجود تمام تلاشم را می كنم تا مرتكب اشتباهی نشوم.

وی در ادامه افزود: همانطور كه در دیدار فینال جام حذفی تلاش كردم تا این موضوع را اثبات كنم.

با این قضاوت قصد داشتم به جامعه فوتبال ثابت كنم داوران ایرانی توانایی قضاوت سخت ترین دیدارها را دارند و برابر 90 هزار تماشاگر اشتباه نمی كنند . مطمئن باشید هر داوری به جای من بود بهترین قضاوت را می كرد.

باید بگوویم این دیدار حساس تر و مشكل تر از دیدار استقلال و پرسپولیس بود چرا كه آن بازی سه امتیاز دارد و فقط دیداری سنتی است، اما این بازی جنگ برسر حضور در آسیا بود و در صورتی كه اشتباه می كردم جای بخشش نداشت.

مرادی همچنین درباره حضور خود در مسابقات ملت های آسیا گفت: من در این مسابقات یك داور نیستم بلكه یك ایرانی هستم و با تلاشم سعی می كنم باعث سربلندی ایران بشوم و برای جامعه داوران ایران افتخار كسب كنم.

عكس2

همچنین برای خسروی دیگر نماینده بین المللی ایران در مسابقات المپیك نیز آرزوی موفقیت دارم.

اكثر داورانی كه در این تورنمنت حضور دارند را می شناسم و آنها از داوران برتر آسیا هستند.

مرادی در پایان گفت: بعد از ورود به چین روز سه شنبه در معاینه پزشكی حضور یافته و روز چهارشنبه در تست بدنی (كوپر) شركت می كنم.

داورانی كه از این آزمایش ها موفق بیرون بیایند برای قضاوت این مسابقات انتخاب شده و به 4 گروه تقسیم می شوند تا در چهار شهر مختلف به قضاوت بپردازند.

لازم به ذكر است شمس الابدین داور اهل سنگاپور و رقیب مرادی برای كسب بهترین داور آسیا در این مسابقات حضور دارد.