تبیان، دستیار زندگی
مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2010 در قاره اروپا شنبه شب در حالی پیگیری شد که تیم ملی فوتبال فرانسه مقابل....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکست فرانسه، پیروزی اسپانیا و ایتالیا

فرانسه - هانری

مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2010 در قاره اروپا شنبه شب در حالی پیگیری شد که تیم ملی فوتبال فرانسه مقابل اتریش تن به شکست سنگین 3 بر یک داد.

به نقل از مهر، در این دیدار اتریش دست به کار بزرگی زد و موفق شد در ورزشگاه ارنست هاپل شهر وین با نتیجه 3 بریک مقابل مهمان خود فرانسه صاحب برتری شود. برای اتریش در این بازی فیلیپ مکسس (8 - گل به خودی)، رنه اوف هاوزر (42) و آندریاس ایوانشیتز (72) گلزنی کردند و تک گل تیم فرانسه نیز توسط سیدنی گووو در دقیقه 63 به ثمر رسید.

همچنین در یکی از بازیهای حساس گروه پنجم تیم اسپانیا، قهرمان مسابقات یورو 2008 در ورزشگاه "لاکوندومینا" شهر مایورکا به دیدار بوسنی و هرزگوین رفت و توانست با گل دقیقه 58 دیوید ویا مقابل مهمان خود به برتری دست یابد.

آلمان یکی دیگر از تیم های پیروز بازیهای شنبه شب انتخابی جام جهانی در قاره اروپا بود که توانست با 6 گل تیم لیختن اشتاین را شکست دهد. برای آلمان در این بازی خارج از خانه لوکاس پودولسکی (21 و 48)، سیسمون رولفس (65)، باسیتن شون اشتایگر (66)، توماس هیتسلسپرگر(76) و هایکو وسترمان (86) گلزنی کردند.

دیشب همچنین تیم فوتبال ایتالیا درحالیکه تا دقیقه 90 مقابل قبرس با نتیجه تساوی یک بریک به کار خود ادامه می داد در پایان موفق به کسب برتری 2 بریک شد. گلهای ایتالیا را در این بازی دی ناتاله در دقایق 8 و 90 به ثمر رساند. زننده تک گل قبرس نیز ستاسیس آلونفتیس بود که در دقیقه 29 دروازه ایتالیا را گشود.

به دنبال پیروزی تیم های ایتالیا، آلمان و اسپانیا، تیم ملی انگلستان هم موفق شد در خانه آندورا با 2 گل صاحب برتری شود. هر دوگل انگلستان را در این بازی جو کول به ثمر رساند.

ایتالیا

در سایر دیدارهای شنبه شب نتایج زیر بدست آمد:

* مقدونیه یک - اسکاتلند صفر

* ولز یک - آذربایجان صفر

* لهستان یک - اسلوونی یک

* اسلوواکی 2 - ایرلند شمالی یک

* گرجستان یک - جمهوری ایرلند 2

* ارمنستان صفر - ترکیه 2

* مولداوی یک - لتونی 2

* آلبانی صفر - سوئد صفر

* نروژ 2 - ایسلند 2

* اوکراین یک - بلاروس صفر

* مجارستان صفر - دانمارک صفر

* رژیم اشغالگر قدس 2 - سوئیس 2

* رومانی صفر - لیتوانی 3

* مالت صفر - پرتغال 4

* آندورا صفر- انگلستان 2

* صربستان 2 - جزایر فارو صفر

* لوکزامبورگ صفر - قبرس 3

* کرواسی 3 - قزاقستان صفر

* اتریش 3 - فرانسه یک

* بلژیک 3 - استونی 2

* لیختن اشتاین صفر - آلمان 6

* قبرس یک - ایتالیا 2

* اسپانیا یک - بوسنی و هرزگوین صفر