تبیان، دستیار زندگی
مدیر نشر حافظ نوین معتقد است توسعه همه جانبه نمایشگاه قرآن كریم به عنوان تنها ویترین بازتاب فعالیت ناشران قرآنی، در رونق نشر كتاب‌های دینی و آشنایی بیشتر مخاطبان با كتابهای منتشر شده در این حوزه بیشترین تاثیر را دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرعشي: نمايشگاه بهترين راه حضور ناشران قرآني در ميان مردم است

نمایشگاه بهترین راه حضور ناشران قرآنی

مدير نشر حافظ نوين معتقد است توسعه همه جانبه نمايشگاه قرآن كريم به عنوان تنها ويترين بازتاب فعاليت ناشران قرآني، در رونق نشر كتاب‌هاي ديني و آشنايي بيشتر مخاطبان با كتابهاي منتشر شده در اين حوزه بيشترين تاثير را دارد.

مرعشي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: گراني قيمت كاغذ همواره مهمترين دغدغه ناشران بوده و عدم استمرار اعطاي كاغذ يارانه‌اي به ناشران قرآن مجيد، مخاطبان را با افزايش ناگهاني قيمت كتاب‌هاي ديني روبرو كرده است.

وي با خوب توصيف نمودن اقبال مردم به‌ كتاب‌هاي ديني در نمايشگاه قرآن مجيد گفت: امسال شاهد ارائه قرآن‌هايي با كيفت بالا و قابل قبول در زمينه‌‌هاي چاپ و تذهيب و صحافي در نمايشگاه هستيم و با توجه به نگاه ويژه مخاطبان به كتاب‌هاي ديني و قرآن، ناشراني كه توانسته‌اند كيفيت بالايي را در ارائه آثار خود لحاظ كنند با برخورد مناسبي از سوي مردم برخوردار شده‌اند.

وي افزود: ممكن است شركت ناشران در نمايشگاه از لحاظ هزينه‌اي كه براي آنها دارد، به صرفه نباشد اما اين حضور براي توسعه فرهنگ عمومي و استفاده غير مستقيم ناشران از نمايشگاه  قابل توجه است.

به گفته مدير نشر حافظ نوين قرآن‌هاي گوناگوني كه با رسم‌الخط‌هاي متنوع چاپ مي‌شوند تنها از طريق برپايي نمايشگاه قرآن مي‌توانند به شيوه مناسبي به جامعه معرفي شوند.

عضو هيات مديره اتحاديه ناشران قرآني كشور همچنين در مورد اين تشكل صنفي ابراز داشت: به دليل پيچ‌وخم هاي اداري موجود تا كنون نتوانسته ايم اتحاديه را به ثبت برسانيم و اعضاي اتحاديه تمايل دارند به دليل حفظ هويت و تداوم حضورشان در اتحاديه ناشران، اين تشكل ثانوي را به عنوان يك موسسه با سهامي عام به منظور جذب اعتبار براي كمك به ناشران قرآني به ثبت برسانند.