تبیان، دستیار زندگی
لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در نمایشگاه قرآن كریم گفت: كارهایی كه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند، می‌تواند مجموعه اقداماتی را در عرصه خدمت‌گذاری به قرآن به دنبال داشته باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نماينده مجلس شوراي اسلامي:

نمايشگاه قرآن زمينه‌ساز فعاليت‌هاي مسوولان است

لاله افتخاری

لاله افتخاري، نماينده مجلس شوراي اسلامي با حضور در نمايشگاه قرآن كريم گفت: كارهايي كه در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته مي‌شوند، مي‌تواند مجموعه اقداماتي را در عرصه خدمت‌گذاري به قرآن به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، لاله افتخاري، نماينده مجلس شواري اسلامي با حضور در نمايشگاه قرآن با اشاره به اين كه هنوز بازديد جامعي از نمايشگاه به عمل نياورده است، گفت: نمي‌توانم نظر كارشناسي ارائه دهم چرا كه بازديد كاملي انجام نداده‌ام ولي با اين وجود، شروع اين دوره از نمايشگاه پيش از ماه مبارك رمضان در راستاي استفاده آسان‌تر مردم شهرستان ها اقدام مفيدي بود و اميدوارم در سال‌هاي بعد نيز وسعت پيدا كند.

وي افزود: اميدوارم نمايشگاه‌هاي قرآني در استان‌هاي مختلف و ديگر شهرها نيز همچنان برگزار شود؛ چرا كه نفس عمل برگزاري اين نمايشگاه بسيار خوب است و به گسترش فرهنگ‌سازي قرآني كمك مي‌كند. همچنين حضور علاقه‌مندان در فضاي قرآني و ارائه دستاوردهاي قرآني در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي، هنري، پژوهشي و ترويج، زمينه آشنايي و افزايش باورهاي ايماني آنان را طي مدت يك‌ماه ايجاد مي‌كند كه خود اقدامي ارزشمند است.

افتخاري با بيان اين كه از بخش دانشگاهي ديدن كرده‌ است، گفت: اين بخش نسبت به سال‌هاي پيش از فضاي مناسب‌تري برخوردار بود و شركت‌كنندگان بيشتري در آن حضور پيدا كرده بودند كه جاي تقدير و تشكر دارد.

وي اظهار داشت: گزارشاتي پيش از اين داشتيم و اميدوارم تمام اين اقدامات به انس مردم با قرآن كريم منجر شود و آن گونه كه اهل‌بيت(ع)  و قرآن از ما انتظار دارند رفتار كنيم. همچنين اقداماتي مناسب حال مخاطبان مختلف از هر قشر، سن و جنس انجام شود تا خوراك مناسب فرهنگي را بتوان تهيه كرد و با استفاده از تكنولوژي روز و تجربيات گذشته بتوانيم قدم موثري در گسترش فرهنگ قرآني در جامعه برداريم.

نماينده مجلس شواري اسلامي اعلام كرد: در شب‌هاي آينده برنامه بازديدي به صورت جمعي همراه با رييس مجلس و كميسيون فرهنگي خواهيم داشت تا بتوانيم نگاهي دقيق را نسبت به برنامه‌هاي فرهنگ آينده داشته باشيم. همچنين پيشنهادهاي متخصصان را بشنويم، پاسخ سوال‌ها را بگيريم و با همدلي كار را به نتيجه برسانيم.

وي افزود: مدتي است كه در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، كميته آموزش و پژوهش‌هاي قرآني و حوزوي را راه‌اندازي كرده‌ايم و اين امر زمينه همياري حوزه و هدفمند شدن عرصه پژوهش قرآني را ايجاد مي‌كند.

افتخاري افزود: اين امر سبب مي‌شود دانشگاه و مدارس در مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان به نحوي وارد عرصه فرهنگي و قرآني شوند. همچنين اين امر موجب خواهد شد تا بي‌سوادي قرآني در حوزه روان‌خواني، روخواني و آموزه‌هاي قرآني كه همچنان در ميان اقشار جامعه ديده مي‌شود، برطرف شود. البته ناگفته نماند ما منكر افراد توانمند و نخبه‌اي كه در جامعه حضور دارند و پس از پيروزي انقلاب بر تعدادشان افزوده شده است، نيستيم و اميدواريم تعداد عاملان به قرآن با گذشت زمان افزايش پيدا كنند.

وي از طرح شوراي عالي قرآني خبر داد و افزود: اميدواريم طرح اين شورا در همين روزها به نتيجه برسد و شكر مي كنم كه توانستيم حركتي را در همين زمينه در خانه ملت طي چند سال گذشته ميان مسوولان كشوري و اجرايي ايجاد كنيم كه خود اين امر اميدبخش است.

اين نماينده مجلس همچنين گفت: بنا به سخنان آيت‌الله جوادي آملي كه خادم قرآن هستند، در راستاي قرآني كردن جامعه‌مان بايد از مدارس شروع كنيم؛ اگر مدارس ما قرآني شد و با قرآن انس گرفت همچنين منابع درسي نگاه قرآني پيدا كرد، مي‌توان اميدوار بود كه اين تغيير در ديگر بخش‌هاي نظام نيز اتفاق بيفتد.