تبیان، دستیار زندگی
مشاور رییس جمهور در مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن گفت: نمایشگاه قرآن کریم فرصتی برای عرضه گزیده تولیدات و آثار فرهنگی، علمی و پژوهشی به منظور تجلی هنر و معارف الهی در جامعه و وسیله‌ای برای رساندن پیام معنوی و انسان‌ساز قرآن است که معارف و ارز
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاور رییس جمهوري:

قرآن پژوهی در ایران با پیروزی انقلاب، جان تازه ای گرفت

مهدی مصطفوی

مشاور رییس جمهور در مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن گفت: نمایشگاه قرآن کریم فرصتی برای عرضه گزیده تولیدات و آثار فرهنگی، علمی و پژوهشی به منظور تجلی هنر و معارف الهي در جامعه و وسیله‌ای برای رساندن پیام معنوی و انسان‌ساز قرآن است که معارف و ارزش‌های والای آن، همیشه پاسخ گوی نیازهای بشری بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دکتر مهدی مصطفوی مشاور رییس جمهوري و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در مراسم افتتاحیه بخش بین الملل شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که شب گذشته در مصلی امام خمینی‌(ره) برگزار شد، گفت: افتتاح بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن در مشارکت پژوهشگران خارجی و افزایش غنای این نمایشگاه موثر بوده و در کنار این امر مهم، زمینه آشنایی و تبادل نظر همتایان ایرانی و خارجی را در راستاي پیشرفت بیشتر اسلام فراهم می‌کند.

مصطفوی اظهار امیدواری کرد که با همکاری و مشارکت برنامه ریزی شده قرآن پژوهان خارجی به اهداف الهی و قرآنی جامه عمل بپوشانیم و با این تعامل بتوانیم موجبات ارتقای فرهنگ و معارف اسلامي را فراهم کنیم.

وی گفت: در ماه رمضان که اهتمام مسلمانان به قرآن خواندن افزایش می یابد، فرصتی مناسب برای گردهم آیی قرآن پژوهان و هنرمندان قرآنی از مذاهب و ملیت‌های مختلف در نمایشگاه بین‌المللی قرآن است که مظهر وحدت، همدلی و یکرنگی مسلمانان بوده و نشان از تنوع فرهنگی جهان پهناور اسلام دارد.

مشاور رییس جمهوري خاطرنشان کرد: این تنوع، زیبایی عالم اسلام، غنای فرهنگ و پویایی اندیشه را برای مسلمانان به ارمغان می آورد و اسباب مشارکت فعال و موثر در عرصه های تمدن بشری را فراهم می‌کند.

مصطفوی، قرآن كريم را محور وحدت خواند که مسلمانان با تمسک به آن احساس عزت می کنند و این امر خود دلیل موجهی است که در طول سال ها از صدر اسلام تا کنون، مسلمانان اهتمام ویژه‌ای به قرآن‌پژوهی داشته‌اند و هنر و دانش خود را خالصانه در خدمت قرآن به کار گرفتند و بسیاری از آثار با ارزش آنان هم اکنون زینت بخش موزه های معتبر دنیاست.

وی تاکید کرد: گرویدن داوطلبانه مسلمانان به اسلام، ایجاد ظرفیت فرهنگی و هنری و به خدمت گرفتن توانایی ها و استعدادها در خدمت دین اسلام و قرآن، نقشی تاثیرگذار در شکل گیری تمدن اسلامی داشته است و با پیروزی انقلاب اسلامی، هنر قرآنی و قرآن پژوهی در ایران جان تازه ای گرفت.