تبیان، دستیار زندگی
مرحله نهایی رقابتهای بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا روز گذشته در سالن بسکتبال آزادی تهران به پایان رسید و تیم ملی بسكتبال جوانان کشورمان با برتری مقابل قزاقستان برای دومین بار عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود كرد. به گزارش گروه ورزشی تبیان ؛ ………………
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش تبیان از مسابقات بسکتبال جوانان قهرمانی آسیا (3)

قهرمانی ایران در آسیا2008

جوانان ایران بر بام آسیا

مرحله نهایی رقابتهای بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا روز گذشته در سالن بسکتبال آزادی تهران به پایان رسید و تیم ملی بسكتبال جوانان کشورمان با برتری مقابل قزاقستان برای دومین بار عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود كرد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان ؛ جوانان بسکتبال کشورمان در دیدار پایانی این بازیها بر خلاف دیدار مرحله نیمه نهایی بسیار پر قدرت ظاهر شدند و توانستند در یک بازی کاملا برتر مقابل تیم بسکتبال قزاقستان به برتری 95 بر76 دست یافت. تیم بسکتبال جوانان کشورمان دراین بازی ازابتدا مقتدرانه عمل کرد و موفق شد 10 دقیقه نخست بازی را با حساب 25 بر 19 به نفع خود به پایان برسانند.

درادامه بازهم یاران "نبوشا" سرمربی صربستانی تیم جوانان کشورمان گوی ومیدان را در اختیار داشتند و موفق شدند با درخشش یاران پیرامونی خود درکنار بازی خوب محمد حسن زاده و فربد فرمان  کار را در همان نیمه اول یکسره کنند و با 22 اختلاف امتیاز از حریف قزاق خود پیشی بگیرند.

با آغاز نیمه دوم بازی ، بازیکنان تیم قزاقستان هر چه تلاش کردند اختلاف امتیازات را کاهش دهند، موفق به این امر نشدند و در پایان این مردان تیم بسکتبال جوانان کشورمان بودند که توانستند با اقتدارآخرین بازی از جام بیستم را به نفع خود به ثبت برسانند. در این بازی برای تیم ایران محمد حسن زاده ، فربد فرمان، رامین هنرمند، مهدی شیرجنگ و عماد سلمانی عالی کار کردند و در این پیروزی افتخار آمیز نقش پر رنگی داشتند.

تیم ایران پیش از این در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در سال 2004 نیز عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود كرده بود.

ایران-قزاقستان فینال جوانان2008

همچنین تیمهای سوریه و ژاپن نیز دیدار رده‌بندی را برگزار كردند كه سوریه موفق شد با نتیجه 93 بر 86 از سد ژاپن بگذرد تا به همراه تیمهای ایران و قزاقستان راهی مسابقات جهانی بسكتبال جوانان شود.

تیم بسکتبال جوانان سوریه درحالی مدال برنز این دوره از رقابتهای قهرمانی آسیا را به دست آورد که به جز نایب قهرمانی در مسابقات 1990 ژاپن، مقام قابل توجه دیگری نداشت. در پایان مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا بعد از ایران و قزاقستان که به ترتیب اول و دوم شدند ، تیمهای سوریه ، ژاپن، چین، کره جنوبی، فیلیپین، لبنان، چین تایپه، اردن، عربستان، هنگ کنگ، هند، امارات ومالزی به ترتیب مقامهای سوم تا پانزدهم را به خود اختصاص دادند. نتایج کامل دیدارهای روزپنجشنبه وجمعه(دیروز) به قرار زیراست :

روز جمعه (دیروز) 15/6/87

* ایران95 - قزاقستان76(فینال)

* سوریه93 - ژاپن 86(رده بندی)

* چین 106 - کره جنوبی97(برای کسب مقام پنجم وششمی)

* لبنان63 - فیلیپین74(برای کسب مقام هفتم و هشتمی)

روز پنجشنبه 14/6/87

* ایران 80 - سوریه 78 (مرحله نیمه نهایی)

* قزاقستان 103- ژاپن 78(مرحله نیمه نهایی)

* کره جنوبی 93 - لبنان72

* چین86 - فیلیپین 63

*چین تایپه102 - اردن89

*عربستان86 - هنگ کنگ 75

قهرمانی ایران در آسیا2008

نتایج به دست آمده توسط تیم بسکتبال جوانان در جریان رقابتهای قهرمانی آسیا به قرار زیر است:

* 1974 فیلیپین (مقام ششم آسیا)

* 1997 کویت (مقام هشتم آسیا)

* 1978 فیلیپین (مقام دوازدهم آسیا)

*  1982 فیلیپین (مقام سیزدهم آسیا)

* 1989 فیلیپین (مقام هشتم آسیا)

* 1990 ژاپن (مقام دهم آسیا)

* 1992 چین (مقام نهم آسیا)

* 1996 مالزی (مقام دهم آسیا)

* 1998 هند (مقام پنجم آسیا)

* 2000 مالزی (مقام دهم آسیا)

* 2002 کویت (مقام دوم آسیا)

* 2004 هند (مقام اول آسیا)

*2006 چین(مقام هفتم آسیا)

*2008 ایران(مقام اول آسیا)

ایران-قزاقستان فینال جوانان2008

چین با یک شکست پنجم شد

تیم جوانان چین مدافع عنوان قهرمانی بیستمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا در رده پنجم این بازیها قرار گرفت. دیدار2 تیم چین و کره جنوبی عصر دیروز(جمعه) در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران برای کسب مقام پنجمی بازیها برگزار شد و در نهایت با نتیجه 106 بر 97 به سود چینی ها به پایان رسید.

چین و کره جنوبی که در دوره پیشین مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا به ترتیب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا را از آن خود کرده بودند انگیزه زیادی برای پیروزی در این بازی داشتند تا حداقل رده ممکن در جدول رده بندی مسابقات را از آن خود کنند. بدین ترتیب تیم بسکتبال جوانان چین که پرافتخارترین تیم آسیایی در این رقابتها محسوب

می شود با پیروزی در تمام دیدارهای خود و متحمل شدن تنها یک باخت فنی مقابل سوریه در رده پنجم بیستمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا ایستاد و تیم کره جنوبی ششم شدند.

تیم بسکتبال چین در مرحله دوم بازیها به دلیل اعتراض به نحوه داوری مسابقه خود مقابل تیم سوریه زمین مسابقه را ترک کرد و به همین دلیل در آن بازی باخت فنی گرفت واز صعود به مرحله نیمه نهایی بازیها بازماند.

مراسم اختتامیه در غیاب "علی آبادی"

مشحون وعلی آبادی

مراسم اختتامیه مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا عصر دیروز در تالار بسکتبال آزادی تهران برگزار شد و جوانان بسکتبال کشورمان جام قهرمانی بازیها را از دستان مسوولین دریافت کردند.

"کیومرث هاشمی" معاون سازمان تربیت بدنی و رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی ، "هاکوب خاجیریان" نماینده فیبا آسیا ، "محمود مشحون" رییس فدراسیون بسکتبال و جمعی از مسوولین فدراسیون در این مراسم حضور داشتند. البته در روز پایانی رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا "محمد علی آبادی" رییس سازمان تربیت بدنی نیز در دقایق ابتدایی بازی فینال حضور داشت که به دلیل پرواز به پکن جهت شرکت درمراسم افتتاحیه مسابقات پاراالمپیک خیلی زود سالن بسکتبال آزادی را ترک کرد.