تبیان، دستیار زندگی
پس از بارش سیل‌آسای باران در اواخر هفته گذشته، شهروندان روزه‌دار ایلامی با قطعی دور از انتظار آب شرب مواجه شده‌اند. قطعی آب در بیشتر مناطق مختلف شهر ایلام، مردم را با مشكلات فراوانی موجه كرده و در بیشتر موارد شهروندان ایلامی از آب معدنی بسته‌بندی شده ب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطع آب ایلام در هفته اخیر

آب ، مایه حیات

پس از بارش سیل‌آسای باران در اواخر هفته گذشته، شهروندان روزه‌دار ایلامی با قطعی دور از انتظار آب شرب مواجه شده‌اند.

قطعی آب در بیشتر مناطق مختلف شهر ایلام، مردم را با مشكلات فراوانی موجه كرده و در بیشتر موارد شهروندان ایلامی از آب معدنی بسته‌بندی شده برای آب مصرفی خود استفاده می‌كنند.

قطعی آب شرب دیروز جمعه بیشتر مناطق شهر ایلام را دربرگرفته و در پاره‌ای موارد آب از طریق تانكرهای آبرسان به برخی از مناطق شهر كه از قبل اقدام به تهیه تانكر ذخیره آب كرده‌اند، ارسال می‌شود.

براساس گفته مسئولان مرتبط با موضوع، افزایش كدورت آب سد ایلام ناشی از بارندگی سیل‌آسای آخر هفته اخیر منجر به قطعی‌های آب شرب در مناطق مختلف شهر ایلام شده است.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: در این راستا گروهای لایروبی این شركت مشغول به لایروبی شبكه انتقال آب از سد ایلام به این شهر بوده و با توجه به امكانات محدود استان عملیات لایروبی زمانبرخواهد بود.

ذولفقار مهدی‌زاده عصر دیروز در ایلام افزود: برای اجرای سریع لایروبی از همه امكانات استان استفاده شده و حتی در نشست شورای حوادث غیرمترقبه نیز از استان‌های مجاور نیز درخواست كمك شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای تامین آب شرب شهر ایلام از 20 تانكر آبرسان استفاده می‌شود اما با توجه به میزان قطعی‌های آب این تعداد تانكر آبرسان برای تامین آب مردم ایلام كفایت نمی‌كند.

این مسئول اضافه كرد: درصدد هستیم ظرف چند روز آینده با لایروبی شبكه‌های آبرسانی مشكل قطعی آب شهر ایلام برطرف شود.

مهدی‌زاده تصریح كرد: در این مدت آب شرب مردم و شهروندان ایلامی از طریق تانكرهای آبرسانی تامین می‌شود.

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: برای اجرای این مهم از استان‌های مجاور درخواست تانكر آبرسانی شده كه در نخستین فرصت آب شرب همه مناطق شهر ایلام تامین شود.

منبع:

عصر ایران