تبیان، دستیار زندگی
بزرگترین ماهی قرمز جهان متعلّق به (جوریس گیجس‌ برس) است. اندازه‌ی این ماهی از نوک دهان تا انتهای دنباله‌اش 4/47 سانتی‌متر است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترین‌های جهان

ماهی قرمز

بزرگترین‌ ماهی‌ قرمز

بزرگترین ماهی قرمز جهان متعلّق به (جوریس گیجس‌ برس) است. اندازه‌ی این ماهی از نوک دهان تا انتهای دنباله‌اش 4/47 سانتی‌متر است.

مشخصات این ماهی به عنوان بزرگ‌ترین ماهی قرمز در بیست و چهارم ماه مارس سال  2003 میلادی در شهر هاپرت هلند ثبت شد.

بیشترین تعداد قاشق روی صورت

بیشترین تعداد قاشق که روی صورت به حالت تعادل نگه داشته شده است

تیم جاستون توانست نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. او 15 قاشق استیلی را روی صورت به حالت تعادل نگه داشت. (2 قاشق روی گوش، 2 قاشق روی گونه‌ها، 3 قاشق روی چانه، 2 قاشق روی لب‌ها، 1 قاشق روی بینی و 3 قاشق روی پیشانی‌اش) او این تعداد قاشق را در دبیرستان هاونس شهر پیدمونت ایالت کالیفرنیا به مدت 30ثانیه روی صورتش نگه داشت.

پیست اسکی

خردسال‌ترین کسی که در هفت‌ قاره اسکی بازی کرده است

خردسال‌ترین کسی که موفق شد در قاره‌های هفت‌گانه‌ی جهان ( آسیا، آمریکا، اقیانوسیه، آفریقا،اروپا، قطب جنوب،  قطب شمال) اسکی برود، تیموسی تورنرهایس است. او در سن 4 سالگی از پیست اسکی از ایالت ورمونت آمریکا شروع کرد و در حالی که 13 سال و 204 روز از سنش می‌گذشت در ناگانوی ژاپن اسکی‌اش را به پایان رساند و اینگونه نام خود را به‌عنوان خردسال‌ترین اسکی باز جهان که در هفت قاره اسکی بازی کرد و در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسانید.

مسابقات سگها

بلندترین پرش ارتفاع سگ

رکورد جهانی پرش ارتفاع سگ‌ها 7/172 سانتی‌متر است که به سگی به نام سیندرلا مای تعلق دارد. صاحب این سگ خانم (کیت لانگ) و آقای (کاتلین کنروی) هستند که در ایالت فلوریدا شهر میامی زندگی می‌کنند. مشخصات این سگ در مسابقات سگ‌های باور نکردنی معروف به (پورینا) که در تاریخ هفتم اکتبر سال 2006 میلادی در شهرگری سامیت ایالت میزوری برگزار شد ثبت گشت.

گوش

سنگین‌ترین وزنه‌ی بلند شده با گوش

نام رکورددار» ژفرگیل

وزن: 7/61 کیلوگرم

محل ثبت رکورد: کشور اتریش، شهر وین

زمان ثبت رکورد: 30سپتامبر 2007

سنگین‌ترین وزنه‌ای که فقط با گوش بلند شد 7/61 کیلوگرم وزن داشت که ژفرگیل آن را انجام داد. زفرگیل که ملیت پاکستانی دارد، وزنه‌های باشگاه وزنه‌ برداری را با کمک گیره‌ای به گوش راستش آویزان کرد و آنها را بلند نمود. او این کار را در تاریخ 30 سپتامبر سال 2007 میلادی در شهر وین کشور اتریش انجام داد و این‌گونه نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گنیس ثبت کرد.

انگشتان دست

بیشترین تعداد انگشتان دست و پا

نام رکوردداران: 1) پرانامیا مناریا 2) دوانداراهانی

تعداد انگشتان دست و پا در مجموع: 25 انگشت

محل ثبت رکورد: کشور هندوستان

برای این رکورد، در کتاب رکوردهای جهانی گینس نام 2 رکورد دار ثبت شده است: 1) پرانامیا مناریا از کشور هند، متولد 10آگوست سال 2005 میلادی که در مجموع 25 انگشت دارد (12 انگشت در دستان و 13 انگشت در پاها)؛ 2) دوانداراهانی که او هم از کشور هند است و متولد 9 ژانویه سال 1995میلادی است. او نیز 25 انگشت دارد (12 انگشت در دستانش و 13 انگشت در پاها).

مترجم: سید حسن حسینی

برگرفته از: مجله رشد نوجوان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.