تبیان، دستیار زندگی
کاپیتان پیشین کشتی فرنگی گفت: فینالیست المپیك را هفت بار شكست داده بودم اما خدا نخواست در پكن كشتی بگیرم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشكانی: فینالیست المپیك را 7 بار برده بودم

اشکانی و سوریان

کاپیتان پیشین كشتی فرنگی گفت: فینالیست المپیك را 7 بار شكست داده بودم اما خدا نخواست در پكن كشتی بگیرم.

علی اشكانی در گفتگو با ایسنا اظهار كرد: خیلی دوست داشتم در المپیك كشتی بگیرم. به هر حال المپیك میدانی برای نتیجه گرفتن از یك عمر تلاش است و اگر همین قانون فعلی وجود داشت من حالا مدال المپیك داشتم چرا كه در سیدنی با چهار برد و یك باخت پنجم شدم.

وی ادامه داد: من رحیم اف آذربایجان كه مدال نقره وزن 60 كیلوگرم را گرفت هفت بار حتی در كشور خودش شكست داده‌ام. نفر اول و نفرات سوم را هم قبلا برده بودم اما به هر حال نشد تا در پكن كشتی بگیرم.

دارنده‌ مدال نقره سال 2005 كشتی فرنگی جهان همچنین خاطر نشان کرد: خیلی دوست داشتم هر پنج ملی پوش مدال بگیرند چون افتخارش برای تمام جامعه كشتی فرنگی بود. بدشانسی و قرعه بد می‌تواند در نتیجه‌گیری دخیل باشد اما، كشتی گیران و مربیان هیچكدام كم كاری نكرده‌اند. می‌توانستیم درالمپیك مدال بگیریم و این انتظار وجود داشت اما،‌گاهی اوقات آن چیزی كه می‌خواهیم رخ نمی‌دهد. دلیل مدال نگرفتن كشتی فرنگی نیز یك بحث ریشه‌ای است و باید زمان كافی داشت تا با برنامه اصولی كار پایه‌ای انجام دهیم.

وی به برگزاری لیگ فرنگی در سال 86 اشاره كرد و گفت: فكر می‌كنم یكی از مسائلی كه به تیم ملی ضربه زد، نحوه برگزاری لیگ بود. لیگ برای پیشرفت كشتی حائز اهمیت است اما زمانی لیگ فرنگی را آغاز كردیم كه لیگ آزاد تمام شده بود. در واقع دیر آغاز كردن لیگ به آماده‌سازی كشتی‌گیران لطمه وارد كرد.

اشکانی در پایان در مورد ادامه فعالیت‌ خود در كشتی گفت: در حال حاضر شرایط كاری‌ام مناسب نیست و اگر وضعیت شغلی‌ام بهبود یابد، تمرینات را آغاز می‌كنم . می‌خواهم تا یكی دوسال دیگر درخدمت تیم می باشم اما، اگر ببینم نمی توانم، از كشتی خداحافظی می‌كنم.