تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی که کاروان ورزشی کشورمان در مسابقات .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاروان پارالمپیک پاک پاک است

کاروان ایران در پارالمپیک

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی که کاروان ورزش کشورمان در مسابقات پارالمپیک 2008 پکن را همراهی می کند، اعلام کرد کاروان ورزشکاران ایرانی کاملا پاک هستند.

دکتر کرم الله علیمرادی در گفتگو با مهر، ضمن بیان مطلب فوق افزود: تا پیش از اینکه کاروان کشورمان در پکن حضور یابند از ورزشکاران ایران تست دوپینگ به عمل آمد و از این پس وظیفه انجام آزمایش دوپینگ با افسران کمیته دوپینگ در پارالمپیک است.

وی ادامه داد: من از آغاز مسابقات المپیک در پکن هستم که خوشبختانه هیچ کدام از ورزشکاران ایرانی در آن مسابقات دوپینگی نبودند و مطمئن هستم این موضوع در خصوص ورزشکاران پارالمپیک کشورمان هم مصداق پیدا می کند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطر نشان کرد: آزمایش دوپینگ در پارالمپیک همانند المپیک بصورت تصادفی به عمل می آید، به عنوان مثال حامد حدادی چند مرتبه در المپیک مورد آزمایش قرار گرفت.

وی اضافه کرد: باز هم تاکید می کنم که وضعیت کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک بسیار مطلوب است و مطمئنم هیچکدام از ورزشکار کشورمان در این مسابقات دوپینگی نیستند.

علیمرادی در پایان در پاسخ به این سوال که وضعیت کنترل دوپینگ در فدراسیون فوتبال چگونه است؟ گفت: در حال حاضر کمیته دوپینگ فدراسیون فوتبال با ریاست هاشیمان فعالیت خوبی را انجام می دهد و در یکی از دیدارهای استقلال در لیگ برتر، از دو بازیکن این تیم تست دوپینگ انجام شد که نتیجه آن منفی بود.

رقابتهای پارالمپیک 2008 پکن از روز 17 شهریورماه با دیدار تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان به طور رسمی آغاز خواهد شد. در این فاصله کلاس بندی ورزشکاران انجام خواهد شد.