تبیان، دستیار زندگی
مدیر حوزه علمیه قم با مدیران و کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه دیدار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه

امور وام قرض الحسنه طلاب از طریق اینترنت انجام می‌شود

نواب

مدیر حوزه علمیه قم با مدیران و کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه دیدار کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این دیدارحجت‌الاسلام والمسلمین نواب، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه با ارائه گزارشی از فعالیتهای گذشته وآینده مرکز خدمات گفت : چنانچه تقویت حوزه های استانها، انجام امور محوله از سوی مرکز مدیریت مانند تعمیر، تجهیز و ساخت مدارس و یا امور اجرایی و یا کارهای کامپیوتری و سخت افزاری و غیره به عهده مرکز خدمات واگذار شود، انجام خواهد شد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت های این مرکز افزود: معاونت مسکن از طریق موسسه نورگستر با ثبت نام هفت هزار نفر از طلاب، سه هزار واحد مسکونی در پردیسان قم واگذار شده و در 19 استان دیگر مسکن طلاب در حال واگذاری است.

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: در حوزه معاونت تأمین اجتماعی،‌درمان طلاب تحت پوشش تامین اجتماعی و یا سازمان خدمات درمانی قرار گرفته که طلاب خارجی و خانواده های آنان و همچنین طلاب خواهر و برادر زیر 20 سال از خدمات درمانی بهره‌مند هستند و بیش از 65 هزار نفر از طلاب بین 20 تا 60 سال تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به انجام امور خدماتی و رفاهی و کمک های غیرنقدی از طریق بن به طلاب در مرکز خدمات افزود: هر طلبه ای که ازدواج کند مرکز خدمات وام بلاعوض به او می پردازد و همچنین فروشگاه‌های رفاهی در قم، مشهد و اصفهان دایر است و اجناس مورد نیاز را به طلاب از طریق اقساط ارائه می کند.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این مرکز در سراسر کشور صندوق قرض ‌الحسنه دارد که به طلاب بدون درخواست ضامن وام پرداخت می کند و کلیه امور درخواست و پرداخت وام از طریق اینترنت خواهد بود که دیگر طلاب مجبور نباشند برای انجام این امور به طور مستقیم به مرکز خدمات مراجعه نمایند.

وی افزود: کمیسیون امداد و حوادث مرکز خدمات در صورتی که مشکلاتی از قبیل سیل، زلزله، آتش سوزی، دیه و سرقت اموال برای طلاب پیش بیاید در این امور به آنها کمک خواهد کرد.