تبیان، دستیار زندگی
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران گفت: مسئولیت بازسازی گنبد مطهر امام موسی کاظم (ع) به استان خراسان رضوی واگذار شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازسازی گنبد امام موسی کاظم (ع) به خراسان رضوی سپرده شد

بازسازی گنبد امام موسی کاظم (ع)

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران گفت: مسئولیت بازسازی گنبد مطهر امام موسی کاظم (ع) به استان خراسان رضوی واگذار شده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دکتر منصور حقیقت پور در خصوص بازسازی گنبد مطهر امام موسی کاظم (ع) افزود: بنا به درخواست مردم استان خراسان رضوی، ستاد عتبات عالیات که از اواسط سال 1382 شروع به کار کرده، تصمیم گرفت مسئولیت بازسازی گنبد مطهر امام موسی کاظم (ع) را به آنها واگذار کند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران گفت:  در طول پنج سال فعالیت ستاد، بیش از 100 پروژه در حرم های مطهر اجرایی شده و اقدامات اصولی و اساسی برای آینده دو حرم کربلا و نجف در چشم انداز توسعه 50 سال تدوین شده است.

حقیقت پرور تاکید کرد: به دنبال تحقق این چشم انداز هستیم و این امر در نجف به تصویب رسیده و در کربلا نیز در دستور کار قرار گرفته و در سامرا نیز در مرحله مذاکره هستیم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران تاکید کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده تا به امروز 80 میلیارد تومان هزینه شده است؛ بعضی از برآوردها مصوب شده که به عنوان مثال صحن جدیدی که برای حرم علی (ع) در نظر گرفته شده، صحن حضرت زهرا(ع) است و پیش‌بینی رقمی حدود 800 میلیون دلار برای اجرای این پروژه در طول 7 سال مد نظر است.

دکتر حقیقت پور ابراز داشت: دولت عراق 25 میلیون دلار برای خرید اراضی اطراف صحن حضرت زهرا(س) اختصاص داده و در حال حاضر تملک اراضی مورد نظر در حال اجرایی شدن است.