تبیان، دستیار زندگی
مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال دو موضوع نوآوری و شكوفایی و سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی فعالیت‌های هفته كتاب به چشم می‌خورد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در جلسه سياست‌گذاري شانزدهمين هفته كتاب مطرح شد

توجه جدي به نوآوري ،شكوفايي و سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب در هفته كتاب امسال

جلسه سیاست‌گذاری شانزدهمین هفته كتاب

مشاور اجرايي معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امسال دو موضوع نوآوري و شكوفايي و سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي در تمامي فعاليت‌هاي هفته كتاب به چشم مي‌خورد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، چهارمين جلسه شانزدهمين دوره هفته كتاب با حضور دكتر پرويز معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، اميدي مدير دفتر مطالعات و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي، قبادي مشاور اجرايي معاونت فرهنگي، الله‌ياري مشاور معاون فرهنگي و جمعي از نمايندگان انجمن‌ها و سازمان‌هاي فرهنگي صبح امروز در ساختمان فجربرگزار شد.

مشاور اجرايي معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: با توجه به نام‌گذاري امسال به عنوان سال نوآوري و شكوفايي و تقارن با سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي ايران، اين دو مطلب در تمامي فعاليت‌هاي هفته كتاب گنجانده شده است.

حميد قبادي در اين جلسه گفت: سياست جدي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، توسعه نهضت كتابخواني بوده است و حضور نمايندگان انجمن‌ها و سازمان‌هاي مختلف در اين جلسات، خود مبين اين واقعيت است. همين مساله سبب شده تا برخي نهادها به اقدامات و فعاليت‌هاي نويني روي آورند كه رشد و توسعه بيشتر در حوزه كتابخواني را در پي داشته است و از آن جمله مي‌توان به كتاب شعر جوان اشاره كرد.

وي همچنين بخش توزيع نشر را از جمله مراحل مهم تلقي كرد و افزود: در هفته آينده لايحه پيشنهادي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين باره به مجلس و دولت تقديم مي‌شود.

در اين جلسه مقرر شد تا انجمن‌هاي مختلف شركت‌كننده در جلسه، طي 3 روز آينده پيشنهادات خود را درباره شعار هفته كتاب و طرح پوستر، به معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارسال كنند.